◎光と音楽とアイデアの祭典「ビビッド・シドニー」でハーバーシティ・シドニーが変身

デスティネーション・ニュー・サウス・ウェールズ

◎光と音楽とアイデアの祭典「ビビッド・シドニー」でハーバーシティ・シドニーが変身

AsiaNet 53160

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

【2013年5月27日シドニー/PRニュースワイヤ】 --

5月24日、5年目の開催となる「ビビッド・シドニー」(開催期間:5月24日~6月10日)が、公式の開幕を迎えました。見事な「3Dプロジェクション・マッピング」によってシドニーのアイコンであるオペラハウスがライトアップされ、光と動き、そしてオーストラリアのクリエイティブ・イノベーター「スピニフェックス」(”Spinifex”)による世界レベルのライティング・アートによる映像の祭典が始まりました。

当記事関連のマルチメディア・コンテンツの閲覧をご希望の場合は下記をクリックしてください。

http://www.multivu.com/mnr/61771-vivid-sydney-festival-2013

南半球最大の光、音楽とアイデアの祭典であるビビッド・シドニーの見どころは、シドニー・ハーバーの海辺でのライトアップイベント、音楽のライブ演奏、そして120を超えるクリエイティブな産業イベントです。

2013年のビビッド・シドニーでは55万人以上の来訪者を予想しています。

今年の「ビビッド・ライト」イベントはこれまでの3倍の規模となり、その3分の1は米国、ドイツ、イタリア、ギリシャ、マレーシア、韓国、ポーランド、ブラジル、ニュージーランド等世界中のアーティストによるイルミネーションとなっています。

シドニーを象徴するハーバーブリッジでは、世界初の試みとして、インテルとシドニーの サーティートゥー・ハンドレッド・ライティングとのコラボレーションによるインタラクティブなライトアップが行われます。このイベントでは、ハーバーブリッジ西側の橋面を彩るライトアップの操作を、タッチスクリーンによって一般の人々が行うことが可能です。

今年のビビッド・シドニーは人気のダーリングハーバー地区でも開催され、もう1つの世界初の試みとして、フランスのアクアティック・ショー・インターナショナルによる華やかな噴水、水のスクリーンによる映像パフォーマンス、そして眩い光と水のショーが展開されます。

R&Bソウル・レジェンドのボビー・ウーマックと、電子音楽のパイオニアであるクラフトワークによるパフォーマンスによって開幕されたシドニー・オペラハウスでの「ビビッド・ライブ」は、ビビッド・シドニーの音楽プログラムの一つです。ニューヨークのMoMAやロンドンのテート・モダンでの公演で大絶賛を浴びたクラフトワークのアルバム作品を日替わりで演奏するライブは、4夜連続の公演となっています。

英国ガーディアン誌の世界のアイデア・フェスティバル・ランキングで上位10位に数えられている「ビビッド・アイデア」では、世界をリードするクリエイティブおよびソートリーダーを、シドニーで開催される120以上ものクリエイティブな産業ビジネスイベントに招いています。

他の見どころには、オーストラリア人抜きのエグゼクティブ・トーク・イベントもあり、ビジュアル・アーティストでカルト・アイコンのデビッド・シュリグレー(英国)、ストリートウェア起業家のジョニー・カップケークス(米国)、デジタル・アーティストでストーリーテラーでもあるジョナサン・ハリス(米国)、IDEOのチーフ・クリエイティブ・オフィサーであるポール・ベネット(米国)、革新的プロダクト・デザイナーのジェイン・チェン(米国・インド)が出演します。

ビビッド・シドニーはデスティネーション・ニュー・サウス・ウェールズが運営しており、ニュー・サウス・ウェールズ州政府の新しい観光イベント戦略の1つです。

定期的に更新される静止画像、ビデオや早送り動画は下記のリンクでご覧いただけます。

http://www.vividsydney.com/media-centre/

ビビッド・シドニーのプログラムはこちらをご覧ください。http://vividsydney.com/

【お問い合わせ先】

Sarah Hawthorne, Avviso PR

電話:+61-410-633-390

Eメール:sarahh@avviso.com.au

出所:デスティネーション・ニュー・サウス・ウェールズ

Vivid Sydney Transforms the Harbour City with Light, Music and Ideas

PR53160

SYDNEY, May 27, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    The 5th annual Vivid Sydney ( http://vividsydney.com )(24 May - 10 June)

was officially opened on May 24 with Sydney's iconic Opera House illuminated in

a stunning 3D-mapped visual feast of colour, movement, and world-class lighting

artistry by Australian creative innovators The Spinifex Group.

    To view the multimedia content associated with this release, please click:

http://www.multivu.com/mnr/61771-vivid-sydney-festival-2013

    The largest light, music and ideas festival in the Southern Hemisphere,

Vivid Sydney features lighting installations around the Sydney harbour

foreshore, live music performances, and over 120 creative industry events.

    Vivid Sydney is expected to attract over 550,000 people in 2013.

    This year, Vivid Light has tripled in size with one-third of lighting

installations from international artists including from the USA, Germany,

Italy, Greece, Malaysia, Korea, Poland, Brazil and New Zealand.

    In a world first, Sydney's famous Harbour Bridge will come alive with an

interactive lighting installation on the Bridge's western face, controlled by

the public from an interactive touch screen, through a collaboration with Intel

and with Sydney's 32 Hundred Lighting.

    In another world first, Vivid Sydney now extends to the popular Darling

Harbour, with spectacular water fountains, water screen projection performances

and dazzling light and water shows, by France's legendary Aquatique Show

International.

    Vivid LIVE at Sydney Opera House, part of Vivid Sydney's music program,

opened with performances by r'n'b soul legend Bobby Womack, as well as

electronic music pioneers Kraftwerk, who opened the first of a four-night

presentation of their acclaimed retrospective series that also sold out at MoMA

in New York and TATE Modern in London.

    Vivid Ideas, recognised as one of the world's top ten ideas festivals in

the world by the UK's Guardian newspaper, brings leading international

creatives and thought leaders to Sydney in over 120 creative industry business

events.

    Highlights include Australian-exclusive talks and events featuring visual

artist and cult icon David Shrigley (UK), streetwear entrepreneur Johnny

Cupcakes (USA), digital artist and storyteller Jonathan Harris (USA), IDEO's

Chief Creative Officer Paul Bennett (USA) and revolutionary product designer

Jane Chen (USA/India).

    Vivid Sydney is managed by Destination NSW as part of the NSW Government's

new tourism and events strategy.

    Stills, video and time-lapse are available and will be regularly updated

at: http://www.vividsydney.com/media-centre/

    The Vivid Sydney program is available at http://vividsydney.com/

    Media Contact:

    Sarah Hawthorne, Avviso PR

    +61-410-633-390

    sarahh@avviso.com.au

    SOURCE: Destination NSW

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中