◎Hotels.com が最高技術責任者(CTO)を任命
◎Hotels.com が最高技術責任者(CTO)を任命
AsiaNet 53010
共同JBN 0545 (2013.5.23)
【ロンドン2013年5月23日PRN=共同JBN】オンラインホテル予約サイト世界最大手のHotels.com(http://www.hotels.com)は、スチュアート・シルバーグ氏(Stuart Silberg)を最高技術責任者(CTO)に任命した。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164)
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130523/613613)
シルバーグ氏は業界で20年の経験があり、前職はHotels.com(http://www.hotels.com)の技術担当副社長としてロンドンの技術チームを率いていた。3年前に入社して以来、スピード重視のアプローチを経営に導入し、ワーキングプロセスを改善する商品開発、タイムライン開発と生産性向上を成功させてきた。シルバーグ氏は第一級の技術チームを育て上げながら、会社の効率を上げてきた。Hotels.com(\lonpivdocs\redocs\2013\Hotels.com)における現在の仕事に就く前にはMove.comやKaiser Permanente、K-Martで技術部門トップとして指導力を発揮していた。
「シルバーグ氏の豊かな技術畑での経験と革新的なアプローチでパーフェクトに開発と取り組む姿勢はCTOとしてのふさわしい資質である」とHotels.com(http://www.hotels.com)のスコット・ブッカー社長は語っている。「Hotels.com(http://www.hotels.com)に入社して以来、多くの技術プロジェクトを成功裏に指導、実行したシルバーグ氏の業績は、ロンドンの技術チームの立ち上げ、育成、先駆的なHotels.com(http://www.hotels.com)のモバイルアプリの開発を統括したことも含まれる。後者は1500万回ダウンロードされている。われわれは今回、Hotels.com(http://www.hotels.com)の商品オファーをさらに前進させるためにシルバーグ氏がより大きな役割を果たすことになることを喜んでいる」。
今回の人事は、ビジネスにおいて技術の重要性を強調し、技術空間において開発や革新にたいするユニークなアプローチに光を与えるものだ。CTOのポストはシルバーグ氏が立ち上げたHotels.com(http://www.hotels.com)の技術チーム設立に引き続いて設けられた。以来、同社は業務の最前線に技術を置き、顧客への先端的な商品とサービスを提供するために努力を重ねている。仕事以外では、シルバーグ氏は航空、写真、旅行を興味に持つ。
▽Hotels.comについて
Hotels.com はオンライン宿泊予約ウェブサイトの世界最大手の一つである。Expedia Inc.のグローバルネットワークを通じて、国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブリゾート、B&Bまで世界の20万軒以上の宿泊施設を対象にしている。旅行者はオンラインサイト上もしくは多言語対応のコールセンターに連絡すれば予約可能である。モバイルフォンやタブレット用アプリを使って2万軒の直前割引情報も入手できる。10泊すれば1泊が無料になる特典プログラム「Welcome Rewards」は世界8万5000軒以上で利用できる。利用条件は次のサイトを参照:http://www.hotels.com。
ソース:Hotels.com
Hotels.com Appoints Chief Technology Officer
PR53010
LONDON, May 23, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
Hotels.com [http://www.hotels.com ], the world's leading hotel booking
website, has appointed Stuart Silberg to the position of Chief Technology
Officer.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130523/613613 )
Stuart brings over 20 years industry experience, and was previously Vice
President of Technology at Hotels.com [http://www.hotels.com ], where he headed
up the technology team in London. Since joining the company three years ago,
Stuart has successfully implemented an Agile approach to product development
which has improved working processes, development timelines and productivity
within the business. Stuart has built a first class technology team whilst
increasing efficiency at the company. Prior to his current role at Hotels.com
[\\lonpivdocs\redocs\2013\Hotels.com ], Stuart has held key technology
leadership positions at Move.com, Kaiser Permanente, and K-Mart.
"Stuart's wealth of technology experience and innovative approach to
development perfectly equips him for the role of CTO." says Scott Booker,
President of Hotels.com [http://www.hotels.com ]. "Having led and implemented
many successful technology projects during his time at Hotels.com
[http://www.hotels.com ], Stuart's achievements include establishing and
growing the London technology team and overseeing the development of the
pioneering Hotels.com [http://www.hotels.com ] mobile applications, which have
been downloaded more than 15 million times. We are delighted that he's now
taking on an even bigger role in driving Hotels.com [http://www.hotels.com ]'s
product offering forward."
The appointment emphasises the importance of technology within the business
and highlights its unique approach to development and innovation within the
technology space. The position of Chief Technology Officer was created
following the formation of Hotels.com [http://www.hotels.com ]'s technology
team which was set up by Silberg. The company has since put technology at the
forefront of its operations and is constantly striving to develop cutting edge
products and services for its customers.
Outside work Stuart has interests in aviation, photography, and travelling.
About Hotels.com
Hotels.com is a leading online accommodation booking website with more than
200,000 properties around the world, through the Expedia Inc. global network of
websites, ranging from international chains and all-inclusive resorts to local
favourites and bed & breakfasts. Travellers can book online or by contacting
one of the multilingual call centres. Apps for mobile phones and tablets enable
customers to book on the go with access to 20,000 last minute deals. Through
its loyalty programme Welcome Rewards, customers can earn a free night for
every 10 nights stayed at over 85,000 hotels, subject to terms and conditions,
as seen at http://www.hotels.com.
SOURCE: Hotels.com
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