◎OTZ Shoesの買収発表 E.LandとK-Swiss

K-Swiss Inc.

◎OTZ Shoesの買収発表 E.LandとK-Swiss

AsiaNet 53078

共同JBN 0579 (2013.5.21)

【ウェストレーク(米カリフォルニア州)2013年5月21日PRN=共同JBN】E.Land World Limited(E.Land=イーランド、http://www.elandgroup.com/)とK-Swiss(ケースイス)、Palladium(パラディウム)ブランドのオーナー、K-Swiss Inc.(http://www.kswiss.com/)は21日、カリフォルニア州マリブを本拠とする現代のコンフォートフットウェア・ブランド、OTZ Shoes Inc.(オッツィシューズ、http://www.otzshoes.com/)の戦略的買収を発表した。合意に基づいてOTZ ShoesはK-Swissの独立子会社として経営を継続、幹部役員は留任する。この買収はK-Swissが4月30日にE.Landとの合併を完了して以来、初めてのポートフォリオ追加になる。

運動靴業界のベテラン、ルード・マルモー氏とパートナーのスキップ・マーガトロイド氏が2009年に創業したOTZ Shoesは健康と持続可能性を推進、コンフォート部門にモダンスタイルと創造性をもたらした。ブランドは、1991年に(イタリア・オーストリア国境の)エッツ渓谷から冷凍状態で発見された有史以前の男性ミイラ「アイスマン」こと「エッツィ(Oetzi)」が履いていた人類最古の靴をモデルにしている。OTZ Shoesは創業以来、前年比300%の急成長を遂げ、現在は世界23カ国で販売されている。

K-Swissのラリー・レミントン社長兼最高経営責任者(CEO)は「OTZ Shoesは差別化の確立、コンフォート市場の地位向上でとてつもない働きを示した。われわれのリソース、インフラによって、このブランドが現代コンフォート部門を支配、グローバルな可能性を実現する手助けができると思っている。われわれの強力な援軍になり、多部門を網羅する世界展開ブランドとしてのポートフォリオ構築を助けてくれるだろう」と語った。

OTZ Shoesは引き続きボブ・リーフCEO、ルード・マルモー社長兼クリエーティブディレクター、スキップ・マーガトロイド共同創業者が主導、マーガトロイド氏が弁護士をサポート、マルモー氏はブランドの少数出資者にとどまる。OTZ Shoesの役員陣はブランドの成長戦略支援のためK-Swissのレミントン社長とバーニー・ウォーターズ最高マーケティング責任者(CMO)に報告する。

OTZ ShoesのリーフCEOは「この提携はわれわれの経営に大きな価値をもたらし、ビジネスとして経験してきた急成長への取り組み強化の一助になるに違いない。E.LandとK-Swissには先進的な将来計画があり、ブランドに弾みをつけるために協力することを楽しみにしている」と語った。

▽K-Swiss Inc.について

K-Swiss Inc.と傘下のPalladium、OTZ ShoesブランドはE.Land World Limitedの登録商標である。米カリフォルニア州バンナイズに40年以上前に創設されたK-Swissは1966年、初の総皮製テニスシューズ「K-Swiss Classic(ケースイス・クラシック)」を発表した。K-Swissは創業以来、市場で最も刺激的かつ革新的なスポーツブランドを目指し、テニス、ランニング、トレーニング、トライアスロンの各部門で高性能製品を提供している。Palladiumは1920年、もともと航空産業の航空機用タイヤメーカーとして創業した。第二次大戦終了後の1947年にタイヤ需要が枯渇したため、布とゴムの専門技術をタイヤ並みに耐久性があるブーツの製造に生かした。クラシックな布製「Pampa boot(パンパブーツ)」は伝説のフランス外国人傭兵部隊の御用達になった。OTZ Shoesは過去に触発された高級モダンコンフォート製品のメーカーである。コルク製の中敷は徐々に個人の足型に馴染むよう設計されており、どの靴にも欠かせない。詳しい情報は以下のサイトを参照。

http://www.kswiss.com

http://www.palladiumboots.com

OTZShoes.com.

▽E.Land Groupについて

1980年に韓国で設立されたE.Landは韓国有数の複合企業に成長、主としてファッション、小売り流通に特化している。E.Landは韓国で最初にして最大のファッション、小売り総合企業で、韓国、中国、インド、米国、イタリア、英国など3大陸、9カ国をまたいで経営している。グループは60を超える関連企業で構成され、200近いブランドを提供、世界で1万店以上に展開し、2012年の収益は約80億米ドルに達した。E.Landの最近の事業はK-Swissのほかレストラン、建設、レジャーを含んでいる。同社はE.Land Foundationを通じて内外のコミュニティーサービスに積極的に取り組んでおり、韓国、インド、ベトナム、中国では最大級の市民活動企業になっている。

▽問い合わせ先

Turner PR

Mariana DiMartino

Mariana.DiMartino@Turnerpr.com

Mobile +1-917-536-5411

Office +1-212-889-1700

Jennifer Macfarland

JMacfarland@K-Swiss.com

Mobile +1-310-968-8356

Office +1-212-889-1700

ソース:K-Swiss Inc.

E.Land and K-Swiss Inc. Announce Strategic Acquisition of OTZ Shoes Inc.

PR53078

WESTLAKE VILLAGE, Calif., May 21, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    E.Land World Limited (E.Land) (http://www.elandgroup.com/) and K-Swiss

Inc., (http://www.kswiss.com/) owner of the K-Swiss and Palladium brands,

announced today the strategic acquisition of Malibu, California-based

contemporary comfort footwear brand OTZ Shoes (http://www.otzshoes.com/) Inc.

(OTZ Shoes). Under the agreement, OTZ Shoes will continue to operate as an

independent subsidiary of K-Swiss Inc., with key executives remaining in place.

The acquisition marks the first addition to the K-Swiss Inc. company portfolio

since the completion of its April 30 merger with E.Land.

    Founded in 2009 by sneaker industry veteran Ludo Malmoux and partner Skip

Murgatroyd, OTZ Shoes promotes health and sustainability and is bringing modern

style and creativity to the comfort category. The brand is modeled on the

oldest shoe ever found on Oetzi, the prehistoric iceman found frozen in the

Otzal Alps in 1991. Since its inception, OTZ Shoes has grown 300 percent

year-over-year and is currently distributed in 23 countries worldwide.

    "OTZ Shoes has done a tremendous job establishing distinction and elevating

the bar in the comfort market," said Larry Remington, president and CEO of

K-Swiss Inc. "We believe that with our resources and infrastructure, we can

help the brand dominate the contemporary comfort category and realize its

global potential. The brand will be a key addition for us, helping us build a

portfolio of globally-relevant brands across a number of categories."

    OTZ Shoes will continue to be led by CEO Bob Rief, President and Creative

Director Ludo Malmoux and Co-Founder Skip Murgatroyd, who will support legal

counsel. Malmoux will remain a minority stakeholder in the brand. The OTZ Shoes

executive team will report to Remington and K-Swiss Inc. CMO Barney Waters in

support of the brand's growth initiatives.

    "This alliance will prove to bring great value to our operations and help

shore up some of the rapid growth challenges we've had as a business,"

commented Rief. "E.Land and K-Swiss Inc. have a very progressive plan for the

future and we look forward to working with them as they continue to build

momentum for the brand."

    About K-Swiss Inc.

    The K-Swiss Inc., and its affiliate Palladium and OTZ Shoes brands, are

registered trademarks of E.Land World Limited. Founded more than forty years

ago in Van Nuys, California, K-Swiss introduced the first all leather tennis

shoe, the K-Swiss "Classic" in 1966.  Since its inception, K-Swiss aims to be

the most inspiring and innovative sports brand in the market offering

performance product for tennis, running, training and triathlon categories.

Palladium was originally founded in 1920 as a manufacturer of aircraft tires

for the aviation industry. In 1947, after the end of WWII saw demand for tires

dry up, Palladium put their canvas and rubber expertise to use by making boots

that were as hard wearing as their tires. Palladium soon became outfitters of

the legendary French Foreign Legion with their classic canvas Pampa boot. OTZ

Shoes is the premium maker of modern comfort inspired from the past. Cork

footbeds are integral to every shoe engineered to gradually mold to your

individual footscape. For further information please visit

http://www.kswiss.com and http://www.palladiumboots.com or OTZShoes.com.

    About E.Land Group

    Established in 1980 in Korea, E.Land has grown to become one of the largest

South Korean conglomerates, primarily specializing in fashion and retail

distribution.  E.Land is Korea's first and largest integrated fashion and

retail company, with operations spanning nine different countries across three

continents, including Korea, China, India, the United States, Italy and the

United Kingdom.  Comprised of over 60 affiliated entities, the Company offers

close to 200 brands and operates more than 10,000 stores worldwide, recording

approximately US$ 8 billion of revenues in 2012.  In addition to K-Swiss,

E.Land's newer businesses include restaurants, construction and leisure. The

Company is actively involved in community service both locally and worldwide

through its own E.Land Foundation, being one of the most civically active

corporations in Korea, India, Vietnam and China.

    MEDIA CONTACT: Turner PR

    Mariana DiMartino, Mariana.DiMartino@Turnerpr.com

    Mobile +1-917-536-5411, Office +1-212-889-1700

    Jennifer Macfarland, JMacfarland@K-Swiss.com

    Mobile +1-310-968-8356, Office +1-212-889-1700

    SOURCE: K-Swiss Inc.

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