◎テレフォニカがOffice 365とYammerを導入、クラウド対応

マイクロソフト

◎テレフォニカがOffice 365とYammerを導入、クラウド対応

Asianet 53044

共同JBN 0559 (2013.5.17)

【マドリード(スペイン)2013年5月17日】統合通信ソリューションの大手プロバイダーであるテレフォニカ(Telefonica)は、世界の事業所の従業員向けにMicrosoft Office 365および企業向けソーシャル・ネットワーク・サービスYammerを展開する。これらのテクノロジーはテレフォニカのフィル・ジョーダン・グループ最高情報責任者(CIO)が主導する世界的なIT転換戦略の一環であり、より大きな簡素化、アジリティー、コスト削減を進め、同社の中核となるデジタル能力と世界的足跡を強化、増進する。

 (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20000822/MSFTLOGO

テレフォニカは24カ国に13万以上の従業員を抱え、コラボレーションに関連する従業員経験を実現、転換し、完全一体化したデジタル経験を伴ったより迅速かつ直観的な方法を提供する。Office 365とYammerへの移行はまた、テレフォニカが顧客と各市場向けに新しい製品とサービスを開発するとともに、コラボレーション・サービスに対するインフラストラクチャー支援に費やす時間を減らすという利益をもたらす。この展開はさらに、コラボレーション・サービスのコストを最大20%まで減らすとともに、同社固有のセキュリティーとプライバシー要件を支援することが期待されている。

テレフォニカ欧州生産ハブ担当リード・グローバルディレクターのアドリアン・スティール氏は「テレフォニカはマイクロソフトと提携し転換に乗り出したことで今回、非常に素晴らしい一里塚を迎えることができた。われわれは過去18カ月の間、非常に強固な基盤を築き、今やクラウド利用に移行する態勢が整っている。Office 365とYammerの展開は次の段階への一歩であり、当社の世界的な従業員をシームレスなコミュニケーションとコラボレーションの最前線に立たせて、よく知られている当社のスピードと実行力のレベルを維持して業務を展開することができる」と語った。

マイクロソフトのOfficeディビジョン担当プレジデントのカート・デルビーン氏は「企業はイノベーションを進め、コストを削減するため、組織の部門および所在地を超えて社員をまとめ上げたいと思っている。Office 365とYammerによるクラウドに移行することによって、所在地あるいは組織的構造にかかわらずより容易かつ迅速にコラボレートすることができる。テレフォニカは先見性のある組織の大きな例証であり、クラウドが事業にどのような力をつけることができるか理解している」と語った。

テレフォニカは昨年実施したコンセプトを成功裏に実証した後、4月には欧州全域で最初の展開を開始し、今後は中南米でも継続する。Microsoft Cloud Vantage Servicesは、クラウド環境への完全な移行をもたらすよう支援する。

スティール氏は前職務でMicrosoft Business Productivity Online Suiteへの3万ユーザーの移行を監督し、Office 365で付加される一連の新しい能力を直接見てきた。そのような一例がYammerであり、テレフォニカは事業所全体のコラボレーション向上目的で採用しようとしている。マイクロソフトは2月、Yammerの中にMicrosoft Translator(http://www.microsoft.com/en-us/news/Press/2013/Feb13/02-28MessageTranslationPR.aspx)を統合すると発表した。ユーザーはそれによって、自国語でYammerとのやり取りを直ちに翻訳することができる。

スティール氏は「われわれは8言語にわたる24カ国で業務を展開しており、従業員の会話を直ちに翻訳する能力を期待している。それはテレフォニカにとって極めて大きな利益となる。会話を自動的に自国語に変換することによって、Yammerは従業員がこれまで以上に効率的に働くことを支援し、顧客に優れた価値を提供することに注力することができる。その他重要な機能は、Microsoft Lync 2013を経由する一元化コミュニケーションとSkyDrive Proによるクラウドベースのストレージなどがある」と語った。

組織がマイクロソフトのテクノロジーに転換する詳しい情報はMicrosoft Customer Spotlightのニュースルーム(http://www.microsoft.com/en-us/news/presskits/customerspotlight)を参照。

▽テレフォニカ(Telefonica)について

時価総額および顧客数で世界最大の通信企業の一つである。テレフォニカは業界で傑出した地位を誇り、モバイル・固定・ブロードバンド事業を成長の重要要因として位置づけており、デジタル世界でリーディング・カンパニーになることを目指す戦略を重点的に展開してきた。同社は24カ国に大きなプレゼンスと世界で約3億1600万に近いアクセスとなる顧客基盤を確立している。同社はスペイン、欧州、中南米に強力なプレゼンスを確立し、同社の成長戦略の重要な部分を占めている。

▽マイクロソフトについて

マイクロソフト(Nasdaq:MSFT)は1975年に設立され、人や企業がその潜在力を最大限に生かすソフトウエア、サービス、ソリューションを提供する世界のトップ企業である。

(編集者注)

マイクロソフト社からの情報、ニュース、概要についてはMicrosoft News Center(http://www.microsoft.com/news)を参照。各種ウェブリンク、電話番号、肩書などは本リリース作成時のもので、その後変わった可能性もある。ジャーナリスト、アナリストがさらに詳しい情報を必要な場合は、マイクロソフトの Rapid Response Teamまたはウェブサイト(http://www.microsoft.com/news/contactpr.mspx)にあるその他適切な連絡先を参照。

▽報道関係者問い合わせ先

Rapid Response Team,

Waggener Edstrom Worldwide,

+1-503-443-7070, rrt@waggeneredstrom.com

ソース:Microsoft

Telefonica to improve communication and collaboration for employees worldwide using Microsoft cloud technologies

PR53044

MADRID, May 17, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

-- Leading telecommunications provider will deploy Microsoft Office 365 and

Yammer as part of a strategic initiative utilizing IT for better business

results and a competitive edge.

    Telefonica, a leading provider of integrated communication solutions, will

deploy Microsoft Office 365 and Yammer across its operating businesses to

employees worldwide. These technologies are part of a global IT transformation

strategy led by Phil Jordan, group chief information officer at Telefonica, to

drive greater simplification, agility and cost reductions, which will

strengthen and enhance the company's core digital capabilities and global

footprint.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20000822/MSFTLOGO)

    With more than 130,000 employees in 24 countries, Telefonica is enabling

and transforming the employee experience related to collaboration, providing a

much faster, intuitive way with seamless digital integrated experience. Moving

to Office 365 and Yammer also benefits Telefonica by allowing its people to

develop new products and services for its customers and markets while spending

less time on infrastructure support of collaboration services. The deployment

is also expected to reduce the costs of collaboration services by up to 20

percent while supporting the company's specific security and privacy

requirements.

    "Telefonica's relationship and transformation journey with Microsoft has

brought us to this very exciting milestone. Over the past 18 months, we have

built very strong foundations and are now ready to move to the cloud," said

Adrian Steel, European production hub lead and global director at Telefonica.

"Deploying Office 365 and Yammer is this next step in bringing our global

workforce to the forefront of seamless communication and collaboration while

still operating at the level of speed and execution we're known for."

    "Companies are looking to bring people together across organizational silos

and geographies to drive innovation and reduce costs," said Kurt DelBene,

president of Microsoft's Office Division. "Moving to the cloud with Office 365

and Yammer makes it easier and faster to collaborate regardless of location or

organizational structure. Telefonica is a great example of a forward-thinking

organization that understands how the cloud can power its business."

    Following a successful proof of concept carried out last year, Telefonica

commenced initial deployments across Europe in April, which will later continue

in Latin America. Microsoft Cloud Vantage Services will assist in delivering a

complete migration to the cloud.

    Steel, who oversaw the migration of 30,000 users to Microsoft Business

Productivity Online Suite in a previous role, has seen firsthand the range of

new capabilities added to Office 365. One such example is Yammer, which

Telefonica is embracing for improved collaboration across geographies. In

February, Microsoft announced Microsoft Translator  (

http://www.microsoft.com/en-us/news/Press/2013/Feb13/02-28MessageTranslationPR.aspx

)  integration within Yammer, allowing users to instantly translate Yammer

conversations into their native languages.

    "With operations in 24 countries spanning eight languages, we are looking

forward to the ability to instantly translate conversations among our employees

― a massive benefit for Telefonica," Steel said. "By automatically converting

conversations to a person's native language, Yammer will help our people work

more efficiently than ever and focus on delivering superior value to our

customers. Other critical capabilities included unified communications via

Microsoft Lync 2013 and cloud-based storage via SkyDrive Pro."

    More information about how organizations are turning to Microsoft

technology is available in the Microsoft Customer Spotlight newsroom

(http://www.microsoft.com/en-us/news/presskits/customerspotlight/) .

    About Telefonica

    Telefonica is one of the largest telecommunications companies in the world

in terms of market capitalisation and number of customers. From this

outstanding position in the industry, and with its mobile, fixed and broadband

businesses as the key drivers of its growth, Telefonica has focused its

strategy on becoming a leading company in the digital world. The company has a

significant presence in 24 countries and a customer base that amounts close to

316 million accesses around the world. Telefonica has a strong presence in

Spain, Europe and Latin America, where the company focuses an important part of

its growth strategy.

    About Microsoft

    Founded in 1975, Microsoft (Nasdaq "MSFT") is the worldwide leader in

software, services and solutions that help people and businesses realize their

full potential.

    Note to editors: For more information, news and perspectives from

Microsoft, please visit the Microsoft News Center at

http://www.microsoft.com/news. Web links, telephone numbers and titles were

correct at time of publication, but may have changed. For additional

assistance, journalists and analysts may contact Microsoft's Rapid Response

Team or other appropriate contacts listed at

http://www.microsoft.com/news/contactpr.mspx.

    CONTACT:

    For more information, press only:

    Rapid Response Team, Waggener Edstrom Worldwide,

    +1-503-443-7070, rrt@waggeneredstrom.com

    SOURCE: Microsoft

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