カカオ社(韓国)とゲーム内広告プラットフォーム提供に関して提携

タップジョイ

カカオ社(韓国)とゲーム内広告プラットフォーム提供に関して提携

AsiaNet 53028

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

タップジョイがカカオゲームのマネタイズに利用できる

最初のグルーバル広告プラットフォームとなる

サンフランシスコ -2013年5月16日-先進的なモバイル広告プラットフォームであるタップジョイ社/Tapjoy, Inc. (www.tapjoy.com)は、本日、韓国のモバイルソーシャルプラットフォームの最大手であるカカオ社/Kakao, Inc.と、カカオゲームのプラットフォーム上で広告を配信しゲームをマネタイズするための最先端のツールを提供するとの合意を発表しました。

(ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120731/LA49747LOGO)

カカオ社は、全世界で9千万人以上のユーザーを持ち、毎日3千万人以上が利用する人気のモバイルメッセージアプリであるカカオトークを提供しています。カカオゲームは、それらカカオトークのユーザー間で、リアルタイムでゲームのスコアを共有したり得点ランキングを争ったりすることができるプラットフォームです。

「カカオ社は、昨年、急激な成長を遂げ、カカオトークとカカオゲームは、業界内の先駆的なトレンドを作っており、カカオ社とそのパートナーである開発者の皆さんのお手伝いをすることを心待ちにしておりました。」とタップジョイの社長/CEOであるスティーブ・ワズワースは述べました。

また、カカオ社の広報担当も「世界規模の広告ネットワークであるタップジョイと提携し、私たちのゲーム開発者に新たな収入源を提供できることを嬉しく思っております。この提携により、ゲーム開発者が安定的な収入を得られる一方、ユーザーも、タップジョイのリワード広告でゲーム内のアイテムを獲得、これまで以上のゲーム体験ができるようになります。」と述べています。

カカオゲームは、世界のゲーム市場にも影響力を与えうる規模に成長しました。2012年7月にサービスが始まり、今日ではプラットフォーム上のゲームは月間4千万ドル(約40億円)以上の売上高をあげています。「Anipang」「Dragon Flight」といった人気タイトルはカカオゲームで配信を始めてから売上をそれぞれ400倍、2,800倍近く伸ばしました。「Dragon Flight」はたった1ヶ月で10億ウォン(約9千万円)/日の収入を上げるようになりました。また、iOS上では、韓国における売上高上位トップ10のうち7つがカカオゲーム上にあり、Androidにおいては、トップ10のうちの8つが、トップ100の実に48タイトルがカカオゲームのものです。

この提携によりタップジョイは、世界的に人気を博するゲーム・アプリに、優良なコンテンツを配信する機会を得て、既に3億4千万を超える現在の利用者を更に増やすことが可能となります。先ずは、カカオゲームの開発者に、実績豊富で強力な広告・マネタイズツールを提供し、更なる収入増を後押しします。タップジョイネットワーク上での幾つもの成功事例の中には、例えば、Free-to-playゲームとして大成功したMADFINGER Games社の「Dead Trigger」のように、タップジョイのマネタイズツールを使い、Androidでは66%、iOSでは48%、収入を増やしたものもあります。

タップジョイ社について

タップジョイは、ユーザーが個々の広告を選択し仮想ポイントやアイテムを得られるモバイル広告ネットワークを提供しています。10億台を超える端末ユーザーは、ビデオ視聴、サービス購読、アプリのインストールなど多様な広告アクションを行うことで、お気に入りのアプリで使う仮想ポイント等が得られます。タップジョイのアプリ内広告の仕組みを使えば、アプリ開発者は費用を掛けることなく容易に高価値なユーザーの獲得やアプリのマネタイズを行うことができ、また、ブランドの広告主は11万6千を超えるアプリを利用する世界中のユーザーに広告を配信することができます。タップジョイは、J.P. Morgan Asset ManagementやRho Ventures, North Bridge Venture Partners, InterWest Partners, D.E. Shaw Venturesを含む一流の投資家に支えられ、サンフランシスコを本社に、ニューヨーク、ロサンゼルス、シカゴ、サンタバーバラ、アトランタ、ボストン、パリ、デュッセルドルフ、ロンドン、北京、上海、ソウル、東京に事務所を構えています。より詳しい情報は、www.tapjoy.comをご覧ください。

(C)2013 Tapjoy, Inc. All Rights Reserved. Tapjoy and the Tapjoy logo are trademarks or registered trademarks of Tapjoy, Inc. All third party logos and trademarks mentioned are the property of their respective owners.

Patrick Seybold

Tapjoy, Inc.

(650) 766-6776

patrick.seybold@tapjoy.com

Andy Lutzky

Tapjoy, Inc.

(650) 281-9023

andy.lutzky@tapjoy.com

Tapjoy(R) Partners With Kakao to Offer Its Advertising Platform In Kakao Games

PR53028

SAN FRANCISCO, May 16, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    -- Tapjoy becomes the first global advertising platform to help

                Kakao Games developers monetize their apps

Tapjoy, Inc. (www.tapjoy.com), a leading mobile advertising and publishing

platform, today announced an agreement with Kakao, Inc., the largest mobile

social platform in Korea, to allow developers on the Kakao Games platform to

monetize their apps through Tapjoy's market-leading advertising and

monetization tools.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120731/LA49747LOGO)

Kakao is the provider of the popular mobile messenger app KakaoTalk, which

currently has more than 90 million users around the globe, with more than 30

million users visiting the platform every day. Its Kakao Games platform allows

users to enjoy games with their KakaoTalk friends, share game scores, and

compete for the highest ranks on leaderboards in real-time.

"Kakao has enjoyed tremendous and rapid growth over the last year," said Steve

Wadsworth, President and CEO, Tapjoy. "With its KakaoTalk and Kakao Games

platform, Kakao is at the forefront of emerging trends in the industry, and we

cannot wait to help them and their partner developers grow even further."

"We are excited to join hands with global advertisement platform Tapjoy to

provide our game partners with an additional source of revenue," said a

spokesperson with of Kakao. "The partnership will help provide developers with

a stable source of revenue, while heightening user's game experience by

providing new game items that can be earned through Tapjoy's rewarded

advertisements."

Kakao's gaming platform represents a sizable and influential pocket of the

global gaming market. Following the platform's launch in July 2012, games on

the platform now gross more than U.S. $40 million per month. Popular titles

such as "Anipang" and "Dragon Flight" saw revenues increase 400-fold and nearly

2800-fold, respectively, after bringing their titles to the Kakao gaming

platform. On its own, "Dragon Flight" achieved KRW 1 billion (nearly $1 million

U.S.) daily revenue in just one month. On iOS, seven of the top 10 grossing

games in Korea are on the Kakao Games platform; on Android, Kakao games make up

eight of the top 10 games and 48 in the Top 100.

The partnership provides Tapjoy the opportunity to deliver premium content

within some of the globe's most popular games and apps, as well as the ability

to expand its massive global reach, already at more than 340 million. As the

first global advertising platform available to Kakao Games developers, Tapjoy

will provide them with its proven and powerful advertising and monetization

tools to help grow their revenues even further. Among the many success stories

across the Tapjoy network, Tapjoy's monetization solutions increased revenue

for "Dead Trigger," the critically acclaimed free-to-play hit from MADFINGER

Games, by 66% on Android and by 48% on iOS.

About Tapjoy

Tapjoy is a mobile advertising and monetization platform whose Mobile Value

Exchange model allows users to select personalized advertisements with which to

engage for virtual rewards or premium content. Tapjoy empowers users on more

than 1 billion devices to watch videos, subscribe to services, install

applications and participate in other types of advertisements in exchange for

virtual rewards they can use in their favorite apps. Tapjoy's turnkey in-app

advertising platform helps developers to cost-effectively acquire high-value

new users and monetize their applications, while its powerful advertising

marketplace lets brand advertisers reach a global mobile audience spanning more

than 116,000 applications. Tapjoy is backed by top-tier investors, including

J.P. Morgan Asset Management, Rho Ventures, North Bridge Venture Partners,

InterWest Partners and D.E. Shaw Ventures. Headquartered in San Francisco, the

company also has offices in New York, Los Angeles, Chicago, Santa Barbara,

Atlanta, Boston, Paris, Dusseldorf, London, Beijing, Shanghai, Seoul and Tokyo.

For more information, please visit www.tapjoy.com.

(c) 2013 Tapjoy, Inc. All Rights Reserved. Tapjoy and the Tapjoy logo are

trademarks or registered trademarks of Tapjoy, Inc. All third party logos and

trademarks mentioned are the property of their respective owners.

SOURCE:  Tapjoy, Inc.

CONTACT: Patrick Seybold, Tapjoy, Inc., +1-650-766-6776,

patrick.seybold@tapjoy.com, or Andy Lutzky, Tapjoy, Inc., +1-650-281-9023,

andy.lutzky@tapjoy.com

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