◎ドバイに新世代向けホテル Emaar Propertiesがオープン

Emaar Hospitality Group

◎ドバイに新世代向けホテル Emaar Propertiesがオープン

AsiaNet 52918

共同JBN 0516 (2013.5.7)

【ドバイ(アラブ首長国連邦)2013年5月6日PRN=共同JBN】新世代の企業幹部、起業家、観光客向けに特別にあつらえられたホテルブランドが誕生した。Emaar Properties(エマール・プロパティーズ)傘下の接客レジャー企業、Emaar Hospitality Group(エマール・ホスピタリティー・グループ)が立ち上げたヴィーダ・ホテルズ&リゾーツ(Vida Hotels and Resorts)である。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130506/613110

スペイン語で「人生」を意味する「ヴィーダ(Vida)」は真心、簡潔、若々しい活力、刺激的環境の創出も内包している。「元気づける精神が宿り、遊び、つながる都会のハブ」として、客室数156の新ホテルチェーンがドバイ中心部にオープンする。

Emaar Propertiesのモハメド・アラバール会長は「現代のグローバルトラベラーは変わりつつあり、若くて将来性豊かな人々は自分たちのニーズに適する特別接客体験を求めている。ヴィーダはきめ細かいタッチながら期待通りの自由も提供、重要性を増すこのようなツーリスト層のホテル滞在に活力を付加する。われわれはヴィーダ・ホテルズ&リゾーツによって、見識ある旅行者のために生き生きとして上品でしかも簡潔という斬新なコンセプトと新しい都会のハブを創出する」と語った。

国際ツーリズム・マーケット展(ITB)の2012年度世界旅行トレンド報告(World Travel Trends Report 2012/2013)によると、15歳から34歳の年齢層が旅行者の3分の1以上を占めている。ドバイは中東、アフリカ、アジアで20億人を超える膨大な25歳未満の青年層のハブになっている。

ヴィーダ・ホテルズ&リゾーツは、若い世代にアピールするサービスと雰囲気、最高のロケーションにある高級ホテルに匹敵する実用上の利点を提供して、この急速に台頭する市場への進出を目指している。

ヴィーダ・ホテルズ&リゾーツは、あか抜けた雰囲気を醸し出す中間色、中東・インターナショナル料理法に触発されたおいしい料理、iPadチェックインや途切れることのないWiFiサービスなど最新テクノロジーの利便性によって区別される。

Emaarは、ドバイ中心街の世界に名高いエマール・マスタープランコミュニティーの中核に位置するヴィーダ・ダウンタウン・ドバイ(Vida Downtown Dubai、旧カマルディーン・ホテル)を皮切りに、主要グローバル市場で新たなホテルチェーンを展開する計画である。新ホテルブランドは隣接するアルマンジル・ホテル(Al Manzil Hotel)の運営管理の監督にもあたる。

Emaar Hospitality Group(エマール・ホスピタリティー・グループ)のポートフォリオは以下の通り。

独自のライフスタイル・ダイニングレストラン、At.mosphere Burj Khalifa(アト・モスフィア・ブルージュ・ハリーファ)、The Palace Cafe(パレスカフェ)、Madeleine(マドレーヌ)に加えて、The Address Hotels +Resorts(アドレス・ホテルズ+リゾーツ)、Arabian Ranches Golf Club(アラビアン・ランチズ・ゴルフクラブ)、Dubai Polo & Equestrian Club(ドバイ・ポロ&エクイストリアンクラブ)、Dubai Marina Yacht Club(ドバイ・マリーナ・ヨットクラブ)。

▽問い合わせ先

Kelly Home,

ASDA'A Burson-Marsteller

(+9714)-4507-600

kelly.home@bm.com

ソース:Emaar Hospitality Group

Emaar Unveils Vida Hotels and Resorts 'Where Inspiring Minds Meet'

PR52918

DUBAI, UAE, May, 6, 2013/PRN=KYODO JBN/ --

    

    The new generation of business executives, entrepreneurs and leisure

travellers now have a hotel brand tailored just for them with Vida Hotels and

Resorts by Emaar Hospitality Group, the hospitality and leisure subsidiary of

Emaar Properties.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130506/613110 )

    Vida, meaning 'life' in Spanish, embraces warmth, simplicity and youthful

vitality, creating a stimulating environment. An 'urban hub where inspiring

minds stay, play and connect', the first branded outlet in the novel hotel

chain will open in Downtown Dubai, offering 156 rooms.

    Mohamed Alabbar, Chairman of Emaar Properties, said: "The profile of

today's global traveller is changing, with a more youthful, upwardly mobile

audience seeking a distinct hospitality experience to suit their needs. Vida

will add life to the hotel stays of this increasingly important tourist

community, delivering an intimate touch but also the freedom they expect. With

Vida Hotels and Resorts, we are creating a brand new concept in inspired

living, elegant yet simple, and a new urban hub for the discerning traveller."

    According to the ITB World Travel Trends Report 2012/2013, more than a

third of travellers are aged 15-34. Dubai serves as the hub for a vast youthful

demography of over 2 billion people below the age of 25 years across the Middle

East, Africa and Asia.

    Vida Hotels and Resorts aims to tap into this rapidly emerging market,

offering services and an ambience designed to appeal to the younger generation,

as well as the practical advantages that go with great hotels in the best

locations.

    Vida Hotels and Resorts will be distinguished by neutral colours creating a

chic ambience, good food inspired by Middle East and international cuisine, and

the convenience of the latest technology, including check-in via iPad and

uninterrupted Wi-Fi service.

    Emaar plans to roll out the new hotel chain in its key global markets,

starting with the Vida Downtown Dubai (formerly Qamardeen hotel), in the heart

of Emaar's world-famous master-planned community, Downtown Dubai. The new hotel

brand will also oversee the operations and management of the neighbouring Al

Manzil Hotel.

    The portfolio of Emaar Hospitality Group includes: The Address Hotels +

Resorts, Arabian Ranches Golf Club, Dubai Polo & Equestrian Club, and Dubai

Marina Yacht Club, in addition to independent lifestyle dining restaurants

including At.mosphere Burj Khalifa, The Palace Cafe and Madeleine.

    

    Press Contact:

    Kelly Home, ASDA'A Burson-Marsteller

    (+9714)-4507-600; kelly.home@bm.com

    SOURCE: Emaar Hospitality Group

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