◎ハイセンスがスマートTV用リモコンVIDAAを発表

ハイセンス

◎ハイセンスがスマートTV用リモコンVIDAAを発表

AsiaNet 52767

共同JBN 0444 (2013.4.18)

【北京2013年4月18日PRN=共同JBN】ハイセンス(Hisense)は、驚くほど簡単でエレガントではあるが極めて強力なスマートTV向けユーザーインターフェース(UI)であるVIDAAを発表、これによって最新鋭のスマートTV性能と機能が簡単かつ直感的に操作できるようになる。VIDAAを使えば、新しい容易なリモートコントロールと直感的なチャンネルサーフィンを楽しめ、さらには家族全員が望みのコンテンツに容易にアクセスすることを可能にする4つの異なるコンテンツ「サイロ」を利用して、受動的でのんびりできる顧客体験が簡単にでき、その体験が向上する。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130418/CN96676

ハイセンスは今回の重要発表で、世界中の家電コミュニティーおよびエンドユーザーに対し、ハイセンスが保証する接続、機能、画像の最もバランスが取れた組み合わせを一目で分かるようにしている。4つサイロは、ライブTV、ビデオ・オンデマンド、メディアセンター、アプリケーションを一目瞭然で示すリモートコントロール・ボタンによって割り振られている。ユーザーはサイロを簡単に操作し、イメージがすべり込むように画面に登場してコンテンツを中断されることなく閲覧できる。この新しいタイプのユーザーインターフェースは、複雑なコントロールを必要とするインタラクションではなくコンテンツ消費に最適なテレビ向きの、受動的で10フィート離れたところでゆったり体験できるように調整されている。

ハイセンスの周厚健会長は今回の発表について「今日、ハイセンスはスマートTVを再発明した。当社の目標は、総合的な行動および技術研究に基づいて、コンテンツへのアクセス行為を簡略化するともに、複雑な認識プロセスをほとんど反射的なものに変え、その行為を軽減することである」と語った。

2012年のスマートTVの世界出荷は5000万台を超え、2015年までにはその3倍の1億5000万台に増大すると予測されている。スマートTVの人気はますます高まっており、ハイセンスはVIDAAが業界インテリジェンスの頂点を極めており、同部門の新標準になると確信している。

VIDAA TVは、ハイセンスが創設し、カナダ・トロントに本社を置く革新的な合弁企業のJamdeoがデザイン、設計した。VIDAA TVは中国で今週初めて発表されたばかりであるが、あらゆる状況を勘案すると2014年第1四半期には北米で発表される見通し。

▽問い合わせ先

Lin Qifen

linqifen@hisense.com

+86-189-6985-4535

Hisense Launches the World's Fastest Smart TV

PR52767

BEIJING, Apr.18, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    With the introduction of VIDAA, a stunningly simple, elegant, yet immensely

powerful User Interface (UI) for Smart TV, Hisense is providing easy, intuitive

operation of advanced Smart TV features and functionality. VIDAA simplifies and

enhances a passive, lean-back consumer experience with a new simplified remote

control, intuitive channel surfing and four distinct content "silos" that make

it easier for the entire household to access desired content.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130418/CN96676)

    At the major launch, Hisense is providing the global consumer electronics

community and end-users across the world with the first look at what it

promises will be the best-balanced coupling of connectivity, functionality and

image performance. The four silos are designated by a specific button on the

remote, representing Live TV, Video On Demand, Media Center for personal

content, and Applications. Users can easily navigate among the silos and view

uninterrupted content as images slide into view. This new type of user

interface was designed to align with the passive nature of the 10-foot, lean

back experience, which favors consumption-friendly TV over complicated and

controlled interaction.

    Commenting on the launch, the Chairman of Hisense Group Zhou Houjian said,

"Today Hisense has re-invented Smart TV. Our goal, based on comprehensive

behavioral and technology research, is to simplify the act of accessing content

and reduce it from a complex cognitive process to almost a reflex!"

    Global shipments of Smart TVs exceeded 50 million sets in 2012 and are

expected to increase three-fold to 150 million sets by 2015. Smart TVs are

becoming increasingly popular, and Hisense believes that VIDAA is the peak of

intelligence in the industry and will become the new standard for the category.

    VIDAA TV is an interface designed and engineered by Jamdeo, an innovative

joint venture company founded by Hisense and based in Toronto, Canada. Although

initially launching in China this week, all indications point to a Q1 2014

North America launch for VIDAA TV!

    Contact:

    Lin Qifen

    linqifen@hisense.com

    +86-186-6985-4535

    SOURCE: Hisense  

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