◎4月16日に今年のはだしの日 TOMS が呼び掛け

TOMS

◎4月16日に今年のはだしの日 TOMS が呼び掛け

AsiaNet 52695

共同JBN 0404 (2013.4.11)

【ロサンゼルス2013年4月10日 PRN=共同JBN】世界で数百万人が子どもたちの健康と教育への関心を呼び起こすためにはだしで過ごす-

TOMS(www.TOMS.com)は世界中の人々に4月16日の火曜日、1日をはだしで過ごすよう呼び掛ける。この日は毎年、TOMSが子どもたちの健康と教育に対する関心を呼び起こすためOne Day Without Shoes(靴なしデー)を提唱してイベントを実行している。イベントは世界中で開かれるが、大都市ではニューヨーク、ロサンゼルス、トロント、ロンドン、アムステルダム、ソウル、東京が挙げられる。

One Day Without Shoesは世界中の子どもたちの発達に必要な三つの要素に注意を払うよう訴える。健康と教育、それに自尊心だ。世界では数百万人の子どもたちが適切な履物がない状態にあり、けがや感染症ほかの病気の危険に毎日さらされている。靴は子どもたちの足を守り、靴と一緒に制服も支給すれば学校への通学も増やせる効果がある。子どもたちの基本的なニーズを満たすことができれは自信もつき、より大きな可能性が広がるだろう。

イベント参加者は当日、どんなことでも靴を履くことを除いて自分ができることをすることを奨励される。One Day Without Shoesのサポーターは次のサイトで最新の情報をチェックし、イベント・ツール・キットをダウンロードしたり、自分自身のイベントを催したり、地域で催されるイベントに参加して写真をアップロードしたりできる(www.OneDayWithoutShoes.com)。当日はだれでも#withoutshoesでオンラインチャットをしたり、世界中で他の人たちがどんなサポートをしたりしているかチェックできる。

TOMS の創業者でチーフ・シューズ・ギバー(最高靴贈り主)のブレイク・マイコスキー(http://www.startsomethingthatmatters.com)は次のように語っている。「One Day Without Shoesイベントが6年前に大学のキャンパスで始まった時のことを考えると控えめな気持ちになるが、今では世界から数千人が参加する様子を目の当たりにしている。この特別な日に私たちと一緒に過ごそう。靴を脱いで、毎日靴を履かずに過ごす子どもたちのことを思おう」

詳しい情報は以下を参照。

www.OneDayWithoutShoes.com

▽TOMS について

2006年、米国人旅行家、ブレイク・モスコスキーはアルゼンチンのある村で子どもたちと仲良くなり、子どもたちが自分たちの足を守る靴を履いていないことに気がついた。これを救いたい、と考えたモスコスキーはTOMS を設立。靴一足売れるたびに、別の一足を必要とする子どもたちに贈る事業を始めた。One for One (登録商標)である。

5年後、TOMS はこの運動が他の必需品にも対象を広げられるのではないかと気がつき、TOMS Eyewear (http://www.toms.com/eyewear)を設立した。眼鏡1個が売れるたびに、視力矯正が必要な子どもに眼鏡を贈る。One for One(登録商標)である。毎日の選択が増えれば、世界中で生活を変える力となるインパクトが与えられる。TOMS 運動はこれからも展開し続けていく。

ソース:TOMS

▽問い合わせ先

Allison Dominguez, +1-818-974-8258, allison@toms.com

TOMS' 6th Annual One Day Without Shoes To Take Place On April 16, 2013

PR52695

LOS ANGELES, April 10, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    Millions Around the World Unite to Bring Global Awareness to Children's

                   Health and Education by Going Without Shoes

On Tuesday, April 16, TOMS will ask the world to go without shoes for its

anticipated annual One Day Without Shoes event.  This is the day each year that

TOMS (www.TOMS.com) raises awareness about children's health and education.

Events will take place globally in New York, Los Angeles, Toronto, London,

Amsterdam, Seoul, and Tokyo to name a few major cities.

One Day Without Shoes calls attention to three key issues that affect a child's

development around the world - health, education, and self-esteem. Millions of

children around the world live without proper footwear, exposing them to

injury, infection and disease every day. Shoes help protect kids feet and

providing uniforms and shoes can help increase a child's school attendance.

Meeting the basic needs of children can increase confidence, leading to better

opportunities.

Participants are encouraged to take part by doing whatever they do during the

day - just without shoes. One Day Without Shoes supporters can go to

www.OneDayWithoutShoes.com to get all of the latest updates, create and join

events in their area, download an event tool kit, and upload photos. Anyone can

join the online conversation by using #withoutshoes to see how others around

the world are supporting this day.

TOMS' founder and chief shoe giver Blake Mycoskie

(http://www.startsomethingthatmatters.com ) said, "It's humbling to think that

One Day Without Shoes started on a college campus six years ago and now we're

seeing participation from thousands across the globe. Join us on this special

day - kick off your shoes and call attention to the many children who have no

choice but to go without shoes every day."

For more information visit: www.OneDayWithoutShoes.com

About TOMS:

In 2006, American traveler Blake Mycoskie befriended children in a village in

Argentina and found they had no shoes to protect their feet. Wanting to help,

he created TOMS, a company that would match every pair of shoes purchased with

a pair of new shoes given to a child in need. One for One.(R)  

Five years later, TOMS realized this movement could serve other basic needs and

launched TOMS Eyewear (http://www.toms.com/eyewear). With every pair purchased,

TOMS will help give sight to a person in need. One for One.(R) As more everyday

choices have the power to impact the lives of those around the world, the TOMS

movement will continue to grow and evolve.

SOURCE: TOMS

CONTACT:  Allison Dominguez, +1-818-974-8258, allison@toms.com

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