◎センサータが第2世代差圧センサー(DPS)を開発
◎センサータが第2世代差圧センサー(DPS)を開発
AsiaNet 52328
共同JBN 0248 (2013.3.14)
【アルメロー(オランダ)2013年3月14日PRN=共同JBN】センサーと制御製品の大手メーカーであるセンサータ・テクノロジーズ(Sensata Technologies、NYSE: ST)はこのほど、ディーゼル自動車メーカーから排ガス制御で業界をリードする精度と耐久性が高く評価されている第2世代の差圧センサー(DPS)を開発した。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20070227/CLTU192LOGO)
センサータで燃焼・排気のマーケティングディレクターを務めるティム・ティエク氏は「10年前までは、排気システムに関するセンサーはほとんどなかった。今では排気システムが非常に複雑になっているため、自動車OEMメーカーは排気システムが適正に作動するよう常にセンサーを搭載しなければならない」と語った。
DPSは、ディーゼル乗用車、軽商用車から排出される有害微粒子を捕捉する排気微粒子捕集フィルター・システムにおける吸気、排気両面の圧力差を測定する。この排気フィルター両面での圧力差が一定の基準値に達すると、DPSの圧力測定値が引き金となって、フィルター再生(後処理)がスタートし、排気温度を上昇させて捕集した微粒子を破壊しフィルターの目詰まりを防ぐ仕組みになっている。
▽最高の製品
センサータの欧州・微小電気機械システム(MEMS)エンジニアリングマネジャー、アルノー・ファンデン・ボス氏は「センサータのDPSはいくつかの点でユニークなものになっている。例えば競合他社の製品では、圧力差を測定するために2個の検知エレメントを用いている。センサータはわずか1個のエレメントを用いて差圧を測定しており、極めて高い精度を可能にしている」と指摘した。
ティエク氏もまた、顧客の評価に基づくとセンサータのセンサーは競合他社製品を堅ろうさと精度でしのいでいると付け加えた。
センサータの米国MEMS設計エンジニアリングマネジャーであるジーナマリア・エスピノザガルシア氏は、製品設計におけるいくつかのエレメントによって製品の堅ろうさと精度が一層高まったと語った。同氏は「センサータのセンサーは1バール以下の圧力下ですら、優れた排気制御のために低温で97%以上の精度を持ち、高温で99%以上の精度で動作する」と述べた。同氏はDPSがセ氏マイナス40度から同140度(カ氏マイナス40度から同284度)で動作すると語った。
さらにDPS信号によって、自動車の電子制御ユニットが法で規制されている微粒子フィルターの正常な作動を検証する。この機能やセンサータ製品の他の機能によって、自動車メーカーは世界で最も厳しい排ガス規制に準拠することが可能になっている。
センサータ・テクノロジーズジャパンの林章社長は「ディーゼルによって空気中に排出される高濃度微粒子状物質の低減に役立つので、この製品技術は日本に恩恵をもたらす」と語った。
▽主要な課題
DPSメーカーにとって困難な問題は、酸性のディーゼル排気がセンサーを損傷し差圧の不正確な測定値の原因にならないようにすることである。不正確な測定値によって、フィルター再生が間違って行われ排気システムに重大な損傷を与える。
センサータは大手OEMメーカーと提携することによって、酸性排出ガスに最も耐えうる素材、プロセス、設計を突き止めるため研究開発を行っている。センサータは、精度と耐久性の業界ベンチマークとなる第2世代DPS(特許申請中)を製造するため、この知見と最先端のMEMSおよびシングルエッジニッブル送信(SENT)デジタル・アウトプットを備えたシングル・コンディショニングを結合した。
▽MEMS、SENTの主要な利点
ティエク氏は「センサータのMEMS技術とSENTデジタル信号はセンサーの寿命が続く限り、高い精度を提供する。SENT技術はまた、センサータのDPSを装備し、温度、増幅特性曲線などのデータを他のコネクターやワイヤなしで同時送信する。このため、顧客はモニターしたいものを測定するのにわずか1個のDPSを必要とするだけである」と語った。
DPSは、排気や後処理システムにセンサータが提供しているいくつかの堅ろうなセンサー・ファミリーの一例であると同氏は付け加えている。他には大型オフロード車両(HVOR)市場向けの排出ガス制御用High Common Mode(HCM)センサーがある。HCMは高圧環境で低圧力精度を提供する同じく優れたDPS技術を使用している。
ティエク氏はさらに「センサータはほとんどの企業が取り組まない難しいアプリケーション環境で顧客に奉仕している。センサータはDPS、HCM、高温センサーなどの厳しい作動環境用に設計された製品を強化するため、当社の排気環境に関する広範な知識と優れた技術を活用している」と強調している。
▽センサータ・テクノロジーズ(Sensata Technologies)について
センサータ・テクノロジーズ・ホールディング N.V.(Sensata Technologies Holding N.V.)は、世界7カ国に営業と事業センターを持つ検知、電子的保護、制御、電力管理ソリューションの世界大手サプライヤーである。センサータの製品は自動車、家電製品、航空機、産業・軍事・大型車両、暖房・空調・換気、データ、電気通信、レクリエーショナル・ビークル(RV)、海事用途に使用され、多くの人の日常生活の安全、効率、快適さを向上している。詳細はセンサータのウェブサイトwww.sensata.comを参照。
▽問い合わせ先
投資家:
Maggie Morris
Investor Relations Director
+1-(508-)236-1069
mmorris2@sensata.com
報道関係:
Linda Megathlin
Communications Director
+1-(508)-236-1761
lmegathlin@sensata.com
日本の報道関係:
株式会社センサータ・テクノロジーズ ジャパン
広報 谷川 雅子
03-6895-1005
masako.tanikawa@sensata.com
ソース:Sensata Technologies Holding N.V.
Sensata Technologies' Industry-Leading Differential Pressure Sensors Enable Diesel Automakers to Meet the World's Toughest Emissions Standards
PR52328
ALMELO, Netherlands, Mar. 14, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
Sensata Technologies, Inc. (NYSE: ST), a leading manufacturer of sensors
and controls, has developed a generation-2 Differential Pressure Sensor (DPS)
that diesel-automotive customers value for its industry-leading accuracy and
durability in controlling emissions.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20070227/CLTU192LOGO )
"Ten years ago, there were hardly any sensors for exhaust systems,"
observes Tim Tiek, Sensata's global marketing manager for Combustion &
Exhaust. "Today, exhaust systems are so complex that automotive OEMs must
continually add sensors to operate them properly."
DPS measures the pressure difference between the upstream and downstream
sides of exhaust particle-filter systems that capture harmful particulate
emissions from diesel passenger and light-commercial vehicles. When the
pressure difference between the two sides of the exhaust filter reaches a
certain threshold, DPS pressure readings trigger filter regeneration: an
increase in exhaust temperature that destroys captured particles and prevents
filter clogging.
Unsurpassed product
"Several variables make Sensata's DPS unique," declares Arnout van den
Bos, Sensata's micro-electrical-mechanical systems (MEMS) engineering manager
in Europe. "Competitors' products, for example, use two sense elements to
determine pressure difference. "Sensata measures differential pressure using
only one sense element, which enables very high accuracy."
Tiek adds that based on customer feedback, Sensata's sensor beats
competitors' on robustness as well as accuracy.
Ginamaria Espinoza-Garcia, the company's MEMS design engineering manager
in the United States, says several elements of the product's design make it
particularly robust and accurate. "Sensata's sensor performs with greater than
97% accuracy at lower temperatures to greater than 99% accuracy at higher
temperatures for superior emissions control even at pressures below 1Bar." She
says DPS operates at temperatures ranging from -40 degrees C to 140 degrees C
[-40 degrees F to 284 degrees F].
In addition, DPS's signal enables a vehicle's electronic control unit to
verify that the particle filter is operating correctly, which is legally
required. This and the Sensata product's other capabilities enable automakers
to comply with the world's toughest emissions standards.
"This is a benefit in Japan, as the product's technology helps to reduce
diesel emissions that can cause high particulate matter to be emitted into the
air," said Akira Hayashi, president of Sensata Japan Limited.
Key challenge
The key difficulty for DPS makers is ensuring that acidic diesel exhaust
doesn't damage the sensor and cause inaccurate pressure readings. Inaccurate
readings can trigger filter regeneration at the wrong time, seriously damaging
exhaust systems.
Partnering with leading OEMs, Sensata conducted research and development
that pinpointed the materials, processes and designs that best withstand acidic
exhaust. Sensata combined this knowledge with its leading-edge MEMS and
signal-conditioning that features a Single Edge Nibble Transmission (SENT)
digital output to produce a unique generation-2 DPS (patent-pending) viewed as
the industry benchmark for accuracy and durability.
Major advantages of MEMS, SENT
"Sensata's MEMS technology and SENT digital signal deliver high accuracy
throughout the sensor's life," Tiek resumes. "SENT technology also equips
Sensata's DPS to transmit temperature, transfer-curve, and other data
simultaneously without extra connectors and wires. Therefore, customers need
just one DPS to measure what they want to monitor."
DPS is one example of several robust sensor families that Sensata offers
for exhaust and after-treatment systems, he continues. Another is Sensata's
High Common Mode (HCM) sensor for emission control in the heavy vehicle
off-road (HVOR) market. HCM utilizes the same superior DPS technologies to
provide low-pressure accuracy in high-pressure environments.
"Sensata serves customers in difficult-application environments that few
companies want to tackle," Tiek emphasizes. "We continue to leverage our
extensive knowledge of exhaust environments and superior technologies to
further enhance our DPS, HCM, High Temperature Sensor, and other products
designed for harsh operating environments."
About Sensata Technologies
Sensata Technologies Holding N.V. is one of the world's leading suppliers
of sensing, electrical protection, control and power management solutions with
operations and business centers in eleven countries. Sensata's products improve
safety, efficiency and comfort for millions of people every day in automotive,
appliance, aircraft, industrial, military, heavy vehicle, heating,
air-conditioning and ventilation, data, telecommunications, recreational
vehicle and marine applications. For more information, please visit Sensata's
website at www.sensata.com.
CONTACT:
Investors:
Maggie Morris
Investor Relations Director
+1-(508-)236-1069
mmorris2@sensata.com
News Media:
Linda Megathlin
Communications Director
+1-(508)-236-1761
lmegathlin@sensata.com
SOURCE:Sensata Technologies Holding N.V.
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