◎ジョニーウォーカーが南米から着想を得た「ゴールド・ルート」ブレンドを発売
◎ジョニーウォーカーが南米から着想を得た「ゴールド・ルート」ブレンドを発売
AsiaNet 52310
共同JBN 0238 (2013.3.7)
【ロンドン2013年3月7日PRN=共同JBN】世界をリードするスコッチウイスキーのジョニーウォーカー(Johnnie Walker)は7日、ブレンドウイスキー「トレード・ルート・シリーズ」の最新作「ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:ゴールド・ルート(Johnnie Walker Explorers' Club Collection - The Gold Route)」を発売した。
「ゴールド・ルート」はウォーカー家やエージェントたちが新しいビジネスや豊かな冒険を求め、インカのピラミッドを望み、太平洋沿岸を下って中央アメリカからアンデス山脈の山々を旅しながら目にした雄大な眺望、多様な文化の旅に着想を得たものだ。
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20130306/600413-a)
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20130306/600413-b)
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20130306/600413-c)
このブレンドウイスキーは免税店で旅行者だけが買えるもので、「エクスプロラーズ・クラブ・コレクション」の他のブレンドウイスキーと同様、John Walker & Sonsのエージェントたちが作り上げた旅の伝統のオマージュになっている。
「ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:ゴールド・ルート」は最高級の熟成したウイスキーを精選してブレンドし、豊かな滑らかさ、さわやかな香りを創り出し、口に含むとこの地方独特の果物の香り、美しく、豊かな金色のイメージが広がる。
マスター・ブレンダーのジム・ベバリッジ氏は「当社はラテン・アメリカの豊かな香り、風物、経験から着想を得て、最も貴重な原酒を選んでブレンドした」として次のように述べた。「最初に香ってくるのはバナナ、マンゴー、サボテンをミックスしたものに、かすかなバニラの甘さを加えた異国的な香りだ。最初に口に含むと、あたかもラテン・アメリカの眺望を思わせる雄大な味が広がる。そそるような香りはパイナップル、グアバ、パッション・フルーツ、レーズンを少しずつ加えた完璧なフルーティ・ブレンドで、これらすべてをまとめ上げる焦げたピートの深い香、そしてジョニーウォーカー伝統のスモーキーな香りにしたがっている。飲み方としてはストレートまたはオンザロックが最もよく、アフターテイストは滑らかでゴージャス、まさにジョニーウォーカーの伝統にふさわしい一品だ」と述べた。
Diageo Global Travel and Middle Eastのマーケティング・ディレクター、スティーブ・ホワイト氏は「ジョニーウォーカーの神髄は大胆な冒険精神で、それが多くの叙事詩的な旅を生みだしてきた。われわれのブレンドは豊かな旅の冒険物語に着想を得たものだったが、今回のブレンドは南北アメリカ、カリブ海のゴールド・ルートのそれに着想を得ている。ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:ゴールド・ルートは現代の大胆な旅行者のためにのみ作られたプレミアム・ブレンドウイスキーだ。このウイスキーを飲めば今まで行った旅が思い起こされ、また新しい旅を考えたくもなる」と述べた。
「ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:ゴールド・ルート」は3種類のブレンドウイスキーからなり、往年の貿易路の豊かさから着想を得た「トレード・ルート・シリーズ」の2作目になる。1作目の「ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:スパイス・ロード」は2012年11月に発売され、評判が良く、販売的にも大成功を収めた。これはジョニーウォーカーのエージェントたちが繁栄する往年のアジア市場で見たであろう活気、芳香、スパイスを思い起こさせるものだった。トレード・ルート・シリーズの第3作は「ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:ロイヤル・ルート」で2013年後半に免税店だけで発売する予定である。
「ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:ゴールド・ルート」は世界の免税店で旅行客に向け希望小売価格95ドルで販売されている。
Enjoy Johnnie Walker Responsibly(ジョニーウォーカーは個人の責任でお楽しみを)。
The Johnnie Walker、Explorers' Club Collection、The Spice Road、The Gold Route、The Royal Routeなどの用語、Striding Figureの意匠、関連用語、ロゴはJohn Walker & Sons 2013の商標である。
(編集者注意)
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ジョニーウォーカーのInstagram:@johnniewalker
ジョニーウォーカーのTwitterハッシュタグ:#JWGOLDROUTE
ジョニーウォーカーのキャンペーン・ビデオ: http://youtu.be/tYzNryMTNRs
ソース:Johnnie Walker
Johnnie Walker Unveils Second Blend From Johnnie Walker Explorers' Club - The Gold Route, Inspired by the Richness of Latin America
PR52310
LONDON, Mar. 7, 2013 /PRN=KYODO JBN / --
- Johnnie Walker Explorers' Club Collection - The Gold Route launches,
blended exclusively for travellers and inspired by rich adventures
traversing the Gold Route through Latin America -
Today Johnnie Walker, the world's leading Scotch Whisky producer, unveiled
the latest exciting blend from its Trade Routes Series: Johnnie Walker
Explorers' Club Collection - The Gold Route. The Gold Route takes inspiration
from the journeys made by the Walker family and their agents - from Central
America through the Andean mountains, passing the Inca pyramids and along the
coast of the Pacific Ocean - where they witnessed magnificent scenery and
diverse cultures whilst in pursuit of new businesses and rich experiences.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130306/600413-a )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130306/600413-b )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130306/600413-c ).
The blend is available exclusively for travellers in duty free stores, and
like the other blends which make up the Collection, it pays tribute to the
travelling heritage of the John Walker & Sons agents.
Crafted from the finest aged whiskies hand-picked for a luxurious
smoothness and vibrant flavour, in the glass the Johnnie Walker Explorers' Club
Collection -The Gold Route evokes a sense of the exotic fruit flavours and
beautiful rich golden colours of this region.
"We took inspiration from the richness of flavours, sights and experiences
of Latin America to help us select the most precious liquids for this blend,"
commented Master Blender Jim Beveridge. He added: "On the nose, there is an
immediate wave of an exotic mix of bananas, mango and pitaya, complemented by a
hint of vanilla sweetness. On first sip, the palate embarks on a journey that
is as distinct and magnificent as the vistas of Latin America: tantalising
flavours, a perfect blend of fruitiness with hints of pineapples, guava,
passion fruit and raisins, all balanced perfectly by deep charred peaty notes,
in keeping with the signature smoky Johnnie Walker flavour. Best enjoyed neat
or on the rocks, the finish is smooth and luxurious, a fitting addition to the
Johnnie Walker lineage."
Steve White, Marketing Director of Diageo Global Travel and Middle East,
said: "At the very heart of Johnnie Walker lies a bold spirit of adventure
which has given rise to a great number of epic journeys. Our blends have been
inspired by tales of rich travel adventures, in this case, along the Gold Route
of the Americas and the Caribbean.
Johnnie Walker Explorers' Club Collection - The Gold Route is a premium
blend made exclusively for the intrepid travellers of today. It is a whisky to
remind them of their own travels and inspire them to plan new journeys."
Johnnie Walker Explorers' Club Collection - The Gold Route is the second
blend in the collection of three whiskies, collectively known as the Trade
Routes Series, inspired by the richness that could be found along the great
trade routes. The first release, Johnnie Walker Explorers' Club Collection -
The Spice Road, which launched in November to critical acclaim and great retail
success, is an evocative expression of the vibrancy, aromas and spices that the
JOHNNIE WALKER agents would have discovered in the thriving markets around
Asia. The third release in the Trade Routes Series - Johnnie Walker Explorers'
Club Collection - The Royal Route will be available exclusively in duty free
stores later in 2013.
With a recommended retail price of $95, Johnnie Walker Explorers' Club
Collection - The Gold Route is available to travellers in duty free stores
globally now.
Enjoy Johnnie Walker Responsibly
The Johnnie Walker, Explorers' Club Collection, The Spice Road, The Gold
Route and The Royal Route words, the Striding Figure device and associated
words and logos are trademarks (c) John Walker & Sons 2013.
Notes to Editors
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Johnnie Walker Instagram: @johnniewalker
Twitter Hashtag: #JWGOLDROUTE
Campaign Video: http://youtu.be/tYzNryMTNRs
SOURCE: Johnnie Walker
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