◎Hotels.com、2012年度版Hotel Price Index(HPI)を発表

Hotels.com

◎Hotels.com、2012年度版Hotel Price Index(HPI)を発表

AsiaNet 52305

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

報道関係各位   

                     

2013年3月5日

ユーロ圏危機により世界のホテル宿泊料金も成長が鈍化

Hotels.com、2012年度版Hotel Price Index(HPI)を発表

ユーロ圏成長の停滞の一方、宿泊客が支払った平均宿泊料金は3%上昇

ホテルズドットコム ジャパン

オンラインホテル予約サイト世界最大手のHotels.com(R)(本社:アメリカ合衆国テキサス州、代表取締役社長:デイビット ロシェ)は、本日、同社が独自に世界の主要都市にあるホテル宿泊料金を定期的に調査するHotel Price Index(以下、HPI)を公表し、世界の平均宿泊料金は前年比3%上昇したと発表しました。昨年の4%増に比べ上昇率は抑えられていますが、これは2012年ユーロ圏の問題が世界の平均料金を下落させ、下半期の成長が低下したためと考えられます。

ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164

マルチメディアのニュースリリースは:

http://www.multivu.com/mnr/58707-eurozone-crisis-slows-hotel-price-growth

以下の三つの地域では世界平均を上回りました。カリブ海は6%増、北米は近年一番良い結果となり5%増え、太平洋地域も4%上昇しました。またアジアは2%、中南米は1%上昇しましたが、ヨーロッパと中東では若干下落しました。

HPIは2004年に開始され、世界中の旅行者が実際に支払った宿泊料金を調査しています。2012年のHPIは107ポイントで、2007年のピーク時の117ポイントを10ポイント下回っており、2005年の106ポイントをわずかに上回る水準にとどまっています。

Expedia Inc.グローバル・ロッジング・グループ代表取締役社長 ディビット・ロシェは、「ヨーロッパのホテル経営者は地域の経済問題から逃れられず、2012年の世界市場の回復と合わせることができませんでした。世界の宿泊料金は上昇しましたが、ホテルに関しては多くの宿泊者に価値を与え、5年前より一貫して低い料金で提供しています」と述べています。

ユーロ圏の危機は圏内の宿泊料金への打撃となっただけではなく、財政的な不安によって旅行需要が抑制され、その影響はユーロ圏全体に波及しました。

カリブ海は、オールインクルーシブ旅行の傾向が平均宿泊料金を上昇させました。アメリカは2012年に海外からの旅行者が殺到し、ホテルはディスカウントする必要は少ないようでした。太平洋地域では、オーストラリアでの鉱物ブームとオーストラリアドル高により宿泊料金を引き続き上昇しましたが、インバウンド需要に左右されるレジャー目的地としては厳しい状況でした。中南米では、ブラジルとメキシコという2大市場の好景気という恩恵を受け、過去数年間に宿泊客が支払った料金は持続的に伸びています。

アジアでは、宿泊料金を上下させるような出来事が同地域で数多く見られました。例えば、ルピーの急落によりインドのホテル宿泊料金の引き下げ圧力が生じたこと、東シナ海の島々をめぐる政治的緊張の高まりを受けて旅行需要に変化が見られたこと、東日本大震災やタイの洪水より回復したことが挙げられます。ただし、中国人旅行者の継続的増大が空室を埋め、格安航空会社の拡大が旅行の機会を押し上げました。

また、ディビット・ロシェは、「2013年に世界の環境業界は再び活況を迎えると予想されます。接客業界の関心は、宿泊料金の伸びが最も大きく、新たなインフラ整備によって旅行パターンに変化が見える東部へと集まっています。2012年のアジア太平洋地域では、ヨーロッパの2倍に新規客室数を追加し、2013年に建設される新しい建物の40%の割合を占めます。料金は上昇していますが、世界を見渡せば低い料金でお得な目的地もまだまだ提供されています。」と述べています。

■Hotels.comについて

Hotels.com (http://jp.hotels.com)は、国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブリゾート、B&Bまで、世界の約200,000軒の施設予約と情報提供を行う世界最大手のオンライン宿泊予約サイトです。業界最多の宿泊施設を提供するサイトの1つでもあり、顧客へのベストプライスの提示、セール、お得情報やプロモーションの提供を行っています。そして、ニュースレターによる割引特典や事前セール情報などの最新情報も提供しています。また実際に宿泊されたお客様によるユーザーレビュー700万件の情報を参考に予約の検討ができます。また、10泊すると1泊無料となる特典プログラム「Welcome Rewards」は世界85,000軒以上から選ぶことができます。価格保証プログラムを採用しており、別サイトでより安い料金が提示されている場合、その差額を払い戻します。また、日本語版サイト、または日本語によるカスタマーサービスセンターを通じてホテルを予約も可能です。モバイルおよびタブレット用アプリはhttp://jp.hotels.com/otoku-joho/mobile_jp/よりダウンロードでき、外出先からも20,000軒の直前割引情報を確認することができます。受賞歴もある世界の主要都市にあるホテル宿泊料金の調査「Hotels.com Hotel Price Index」は一年に2度発行され、今年で9年目を迎え、現在31ヶ国版で提供しています。

Hotels.com Japanの公式アカウント一覧:

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-YouTube:http://www.youtube.com/user/HotelsComJapan

Hotels.comはオンライン旅行会社の世界最大手Expedia Inc. (NASDAQ:EXPE)の子会社です。

Eurozone Crisis Slows Rise in Global Hotel Prices

PR52305

LONDON, Mar. 5, 2013 /PRN=KYODO JBN / --

    - Increased buoyancy leads to 3% annual rise but growth held back by slump

in European prices, according to latest Hotels.com Hotel Price Index

    The average price of a hotel room around the world rose by 3% during 2012,

compared with the previous year, according to the latest Hotels.com Hotel Price

Index (HPI). The rate of increase has moderated when judged against the 4% rise

in 2011 as the Eurozone's problems pulled down the global average and slowed

growth in the second half of the year.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164)

    To view the Multimedia News Release, please click:

    http://www.multivu.com/mnr/58707-eurozone-crisis-slows-hotel-price-growth

    Three regions drew away from the rest. The Caribbean saw a 6% rise, North

America had one of its best results in recent years growing at 5% and the

Pacific gained 4%, all outpacing the global figure. Asia added 2% and Latin

America 1% while the Europe and Middle East region registered a slight fall.

    Launched in 2004, the HPI looks at prices that people actually paid for

their hotel rooms around the world. The 2012 Index stands at 107, ten points

behind its 2007 peak of 117 and only just ahead of its 2005 level of 106.

    David Roche, President Global Lodging Group for Expedia, Inc., said:

"Europe's hoteliers aren't immune from the region's economic problems, and they

weren't able to keep pace with a recovering global market in 2012. Although

prices have risen globally, a hotel stay still offers consumers great value,

with rates consistently below their peak levels of five years ago."

    The Eurozone crisis not only impacted prices in its own territory but had a

knock-on effect across the region as financial insecurity dampened travel plans.

    In the Caribbean, the trend towards more all-inclusive holidays has pushed

up the average price paid. The US saw an influx of international visitors in

2012 which meant hotels had less need for discounting. In the Pacific, the

mining boom in Australia and strength of the Australian dollar continued to

drive strong city hotel rates but made it difficult for some leisure

destinations dependent on inbound demand. Latin America has witnessed a

sustained period of growth in prices paid by customers over the past few years,

driven primarily by the booming economies in the two key markets of Brazil and

Mexico.

    In Asia, a roster of events moved prices up and down across the region,

including downward pressure on rates in India, due to a precipitous fall of the

Rupee, travel demand shifts due to the politically sensitive situation around

the islands in the East China Sea, and price bounce-backs from the 2011

earthquake, tsunami and nuclear disaster in Japan and flooding in Thailand. The

continued increase in the number of Chinese international travellers helped

fill hotel rooms and the expansion of low cost carriers also boosted travel

opportunities.

    "International tourism is expected to climb again in 2013," said David

Roche. "Much of the focus of the hospitality industry is now moving east, where

the rate of increase is the highest and new infrastructure is helping to drive

travel patterns. The Asia/Pacific region added twice as many new hotel rooms as

Europe in 2012 and will account for 40% of the world's new builds in 2013.

Rates here are rising but the region still offers great value for travellers

with some of the lowest prices in the world."

    For a full copy of the UK version of the HPI, visit

http://gb.hotels.com/hotel-price-index/

    For a video interview with Hotels.com's David Roche, visit

    http://www.multivu.com/mnr/58707-eurozone-crisis-slows-hotel-price-growth

    About Hotels.com

    Hotels.com is a leading online accommodation booking website with almost

200,000 properties around the world, ranging from international chains and

all-inclusive resorts to local favourites and bed & breakfasts, together with

all the information needed to book the perfect stay. Travellers can book online

or by contacting one of the multilingual call centres. Special apps for mobile

phones and tablets can also be downloaded enabling customers to book on the go

with access to 20,000 last minute deals. Through its industry-leading loyalty

programme Welcome Rewards, customers can earn a free night for every 10 nights

stayed at more than 85,000 hotels, subject to Welcome Rewards terms and

conditions, as set out at http://www.hotels.com.

    SOURCE: Hotels.com

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