◎NIIT Technologiesがキャセイの貨物管理用WOSシステム導入
◎NIIT Technologiesがキャセイの貨物管理用WOSシステム導入
AsiaNet 52288
共同JBN 0231 (2013.3.4)
【ニューデリー2013年3月4日PRN=共同JBN】インドの大手IT企業NIIT Technologies Ltd.(ニューデリー証券取引所:NIITTECH)は4日、キャセイパシフィック航空の100%子会社キャセイパシフィック・サービス(CPSL)の貨物処理事業を香港特別行政区に建設された新しいキャセイパシフィック・カーゴ・ターミナルを管理するため、統合貨物管理ソリューションのWOS(庫内作業支援システム)の導入・実装に成功したと発表した。
キャセイパシフィック・カーゴ・ターミナルは特にカーゴハブ業務向けに設計されたもので、顧客に広範な貨物処理サービスを提供する。同ターミナルは革新的なジャストインインタイム作業方針が採用されて、貨物処理に当たって待ち時間と処理時間を減らすために採用された最新技術を備えている。顧客はかなりの時間節約、タイムリミット寸前の貨物受け取り、積み替え時の接続処理時間の短縮などの利点がある。
WOSは貨物処理の中核ITシステムであり、柔軟でスケーラブルなソリューションになるようなオープン、コンポーネントベース、n階層のアーキテクチャーを使って実装される。WOSのユニークな利点はその豊富な機能であり、プロセスを処理、管理するとともに規制上のコンプライアンスを確実にしながら高度のパフォーマンスを保証するCPSL作業を可能にする。WOSは多くの革新的機能を持ち、CPSLはワークフローの障害となるものをモニターし、ユーザーフレンドリーなインターフェースによってより高度のサービスレベルを保証することができる。
CPSLのアルジャノン・ヨー最高経営責任者(CEO)はこの機会に当たって、「私はキャセイパシフィック・カーゴ・ターミナルにWOSの導入・実装に成功したことを非常に喜んでいる。この施設に展開されたWOSは、当社ターミナルでの貨物作業および顧客に対する作業の移行を円滑に進めるためのトータルソリューションを提供する。われわれは過去数年にわたりこの最新のシステム開発支援に力を貸したNIITのプロフェッショナリズムと献身を高く評価している」と語った。
NIIT Technologiesのアルビンド・メーロトラ社長(アジア太平洋)は導入成功をコメントして、「NIIT Technologiesは新しいカーゴ・ターミナルの開設に当たってCPSLチームに祝辞を述べるとともに、この戦略的イニシアチブのパートナーであることを誇りに思う。当社チームは最先端技術に基づく航空業および貨物事業向けの複合ソリューションを提供する能力を改めて示した。WOSの実装成功によって、CPSLは業務効率を強化することができるとともに、顧客に満足してもらう新たなベンチマークを設定する」と語った。
キャセイパシフィック航空は香港を世界で最も利用度の高い航空貨物ハブに高めるよう支援している。同ターミナルは特にジャストインタイム作業向けに設計され、ハブ移動処理に供し、接続時待ち時間を短縮する。CPSLは現在、貨物処理の新たなベンチマーク、すべての航空輸送産業向けのより高度のサービス基準を生み出すことを目指している。
▽NIIT Technologiesについて
NIIT TechnologiesはITソリューション大手であり、北米、欧州、中東、アジア、オーストラリアの顧客にサービスを提供している。同社はアプリケーション開発・保守、管理サービス、IP アセットあるいはプラットフォーム・ソリューションさらには金融サービス機関、旅行および輸送、製造/流通、ヘルスケア、政府部門などへのビジネスプロセス・アウトソーシングサービスを提供している。同社は主要な世界のベンチマーク、基準を順守し、ISO 9001:2000認証、ISO:27001 情報セキュリティ・マネジメント認定などを受けている。同社はまた、開発のための世界基準に準拠している。同社は米カーネギーメロン大学のソフトウェアエンジニアリング研究所(SEI)のCMMi(能力成熟度モデル統合) version 1.2のレベル5と評価されている。NIIT Technologies Business Process Outsourcing はCOPC(Customer Operations Performance Center, Inc. )あるいはSix Sigmaなど情報セキュリティー国際基準に適合している。同社データセンター事業は、ITマネジメント基準の国際ISO 20000準拠していると評価されている。
▽キャセイパシフィック・サービス(Cathay Pacific Services Limited)について
キャセイパシフィック・サービスはキャセイパシフィック航空の100%子会社である。同社は2008年1月に創設され、香港国際空港のキャセイパシフィック・カーゴ・ターミナルに新しいカーゴ・ターミナルを設計、建設、操業するため2008年3月に香港空港管理局から20年間のフランチャイズ権を与えられた。
ターミナルの実態
*59億香港ドルの投資
*サイト面積10万9000平方メートル
*総床面積24万平方メートル
*年間260万トンの貨物処理能力
*土地利用効率は1平方メートル当たり25トン余り
▽メディア問い合わせ先
Jyotsna Nanda/ Chiranjeeta Borah
Candour Communications
+91-98104-99625 / +91-9818661995
jyotsna@candour.co.in
chiranjeeta@candour.co.in
ソース:NIIT Technologies Ltd
NIIT Technologies Implements Cargo Ground Handling System for Cathay Pacific Services Limited
PR52288
NEW DELHI, Mar. 4, /PRN=KYODO JBN/ --
System enhances operational efficiency, performance and productivity
NIIT Technologies Ltd. (NSE: NIITTECH), today announced the successful
implementation of WOS (Warehouse Operating System), an integrated cargo
management solution, to manage cargo handling operations of Cathay Pacific
Services Limited (CPSL), a wholly owned subsidiary of Cathay Pacific Airways,
at their brand new Cathay Pacific Cargo Terminal in Hong Kong SAR.
Cathay Pacific Cargo Terminal, specially designed for cargo hub operations,
will provide an extensive range of cargo handling services to customers. A
revolutionary "Just-in-Time" operation philosophy has been adopted at the
Terminal, with advanced technology employed to reduce the waiting and
processing time for cargo handling. Customers will benefit from extended cut
off times, last-minute cargo acceptance, and a reduced connection handling time
for transhipments.
WOS is the core cargo handling IT system, which is implemented using open,
component-based and n-tier architecture to provide a flexible and scalable
solution.A unique advantage of WOS is its rich functionality, which will enable
CPSLoperations to handle & manage their processes and ensure regulatory
compliancewhileguaranteeing high performance.WOS has many innovative features
that will enable CPSL to monitor the bottlenecks in workflow and assure higher
service levelswith user friendly interface.
On this occasion, Mr. Algernon Yau, Chief Executive Officer, Cathay Pacific
Services Limited, said, "I am very pleased with the successful implementation
of WOS at Cathay Pacific Cargo Terminal. The WOS deployed at the facility
provides a total solution to facilitate cargo operations in our terminal and
the transition of operations for the customers went smoothly. We highly
appreciate NIIT's professionalism and dedication to help support the
development of this advanced system over the past few years."
Commenting on the successful implementation, Mr Arvind Mehrotra, President,
Asia-Pacific, NIIT Technologies said, "NIIT Technologies congratulates CPSL
team for the opening of their new Cargo Terminal and is proud to be a partner
in this strategic initiative. NIIT Technologies' team has once again
demonstrated its strength in delivering complex solutions for airlines and
cargo businesses based on cutting edge technologies. Successful implementation
of WOS will enable CPSL to enhance its operational efficiency while setting new
benchmarks in customer satisfaction."
Cathay Pacific has helped to build Hong Kong into the world's busiest air
cargo hub. The terminal is specially designed for a 'Just-in-Time' operation
and facilitates hub transfer handling, reducing the waiting time between
connections. CPSL is now set out to create a new benchmark in cargo processing
and a higher service standard for the whole air transportation industry.
About NIIT Technologies
NIIT Technologies is a leading IT solutions organization, servicing
customers in North America, Europe, Middle East, Asia and Australia. It offers
services in Application Development and Maintenance, Managed Services, IP Asset
or Platform Solutions, and Business Process Outsourcing to organizations in the
Financial Services, Travel & Transportation, Manufacturing/Distribution,
Healthcare and Government sectors. The Company adheres to major global
benchmarks and standards, having secured the ISO 9001:2000 certifications and
the ISO: 27001 Information Security Management accreditation. NIIT Technologies
also follows global standards of development. It has been assessed at Level 5
of SEI CMMi version 1.2. NIIT Technologies Business Process Outsourcing
conforms to the highest quality standards such as COPC and Six Sigma. Its data
centre operations are assessed at the international ISO 20000 IT management
standards.
About Cathay Pacific Services Limited
Cathay Pacific Services Limited is a wholly owned subsidiary of Cathay
Pacific Airways Limited. The Company was formed in January 2008 and was awarded
a 20-year franchise by Airport Authority Hong Kong in March 2008, to design,
build and operate a new cargo terminal at the Hong Kong International Airport -
the Cathay Pacific Cargo Terminal.
Terminal Facts
- HK$5.9 billion investment
- 109,000 sq. m site area
- 240,000 sq. m gross floor area
- Handling capacity: 2.6 million tonnes per annum
- Land-use efficiency: more than 25 tonnes per sq. m
Safe Harbor
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actual results to differ materially from those indicated here. All forward
looking statements made herein are based on information presently available to
the management of the Company and the Company does not undertake to update any
forward-looking statement that may be made from time to time by or on behalf of
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SOURCE: NIIT Technologies Ltd
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