◎コニャック大手カミュが創業150周年を祝う 記念ボトルの発売や写真コンペも
◎コニャック大手カミュが創業150周年を祝う 記念ボトルの発売や写真コンペも
AsiaNet 51920
共同JBN0078(2013.2.28)
【コニャック(フランス)2013年2月28日PRN=共同JBN】2013年はフランス最後の家族経営による大手独立コニャック・ブランデー製造元、カミュ社(House of CAMUS)の創業150年に当たる。カミュ社のシリル・カミュ社長は「創業以来150年にわたり、私たちは未来をしっかりと見つめつつ、一家の過去に敬意を払い続けたい」と述べている。
マルチメディアのプレスリリースの閲覧は以下のサイトを参照。
http://www.multivu.com/mnr/58677-CAMUS-celebrates-spirit-of-living-tradition
1863年以来、カミュ家は5代にわたって、一族の住んできた土地の無限の豊かさと土壌にひたすら生命を吹き込もうと、独自のスタイルで偉大なコニャック・ブランデーを製造することに情熱を傾けてきた。
カミュ社にとって、2013年はスタイル面で新局面を開く年であり、有名なクローバーの葉の会社ロゴを流線化させた新しいロゴを導入したが、新ロゴは伝統を誇らかに反映させるとともに同時代に対する熱望を形にしているのである。
この記念すべき年のもう一つのハイライトは「キュヴェ5.150(Cuvee 5.150)」の発売である。それは5種類の由緒あるコニャック原酒をブレンドした製品で、各原酒は一族の長によって世代を通じて伝えられたそれぞれの際立った特徴を象徴するという意味合いで選び出されている。シリル・カミュ社長は「それぞれの世代が先代の技術の上に新境地を開き、受け継がれた伝統に新しい命を吹き込んで来たことへの賛歌である」と語った。この「キュヴェ」は貴重な一粒の宝石のように仕立て上げられ、ごく限定された商品として発売されるが、容器はバカラ社特製のクリスタル・デカンタである。
過去150年にわたって、カミュ社の成長は顧客と提携各社との親密な関係によって促進されてきた。カミュ社はまた、消費者との強い関係を構築し続けて今日に至っている。創業150周年に当たり、カミュ社はブランドの内容と製造法の独自性を広く共有するため、公式ウェブサイトとYouTube自社サイトを一新した。自社Facebookのページでは3月から、製品のファンやフォロワーたちがカミュ社を指名し「Finer things in life(生活の中の優れもの)」についての写真を投稿してもらうコンペを始める。
また、創業150周年の記念として、コニャック地方にある一族の本拠、シャトー・デュ・プレッシーでは、新しい高級品仕様の包装とデザインを変えたボトルで「エレガンス(Elegance)」シリーズの新製品を発売することになる。
創業150周年祝賀イベントは記念すべき書籍なしで完了というわけにはいかない。Editions de La Martiniere 社からの記念書籍とカミュ家の偉大な物語を説き明かすドキュメンタリー映画が公開される。
http://www.facebook.com/Camus.Cognac
http://www.youtube.com/user/camuscognaccorner
ソース:CAMUS Wines and Spirits
CAMUS Celebrating the Spirit of Living Tradition
PR51920
COGNAC, France, Feb. 28, 2013/ PRN=KYODO JBN/--
2013 marks the 150th Anniversary of the House of CAMUS, the last major,
independent and family-owned cognac House in France.
"In our 150th year, we want to stay respectful of our past while resolutely
looking towards our future." - Cyril CAMUS, President of CAMUS
Since 1863, five generations of the CAMUS family have cultivated a
single-minded passion for crafting great Cognac with their own style, bringing
to life the infinite richness and soul of the land that is their home. Every
CAMUS Cognac is marked by the personality of the family.
For CAMUS, 2013 kicks off in style with the introduction of a new logo
featuring a streamlined version of its iconic cloverleaf, proudly reflecting
the company's heritage, while asserting its contemporary ambition.
Another major highlight of this anniversary year is the unveiling of Cuvee
5.150, an assembly of five ancestral cognacs, each chosen for its character to
symbolize the distinguishing mark left by the successive generations of the
Family at the head of the House. "A tribute to how each generation has built on
the skills of the previous one and breathed new life into lasting traditions"
says Cyril CAMUS. Crafted like a precious jewel and released in a very limited
edition, this exceptional cuvee comes in a specially designed Baccarat crystal
decanter.
Over the past 150 years Camus' growth has been fuelled by proximity with
its customers and partners. Camus has also kept building strong relationships
with its consumers. For the 150th anniversary, Camus is launching a renewed
website and YouTube channel to share brand insight and product exclusivities.
Its Facebook page will feature a competition starting in March encouraging fans
and followers to share pictures on their "Finer things in life", Camus' mission.
On the occasion of the 150th celebrations, Chateau du Plessis, the CAMUS
family home in Cognac, will also see the launch of the new Elegance range with
its new premium packaging and redesigned bottles.
No celebration would be complete without a commemorative book - which will
be published by Editions de La Martiniere - and a documentary film telling the
great story of the House.
http://www.facebook.com/Camus.Cognac
http://www.youtube.com/user/camuscognaccorner
SOURCE: CAMUS Wines and Spirits
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