◎アウディのquartoが累積生産500万台を達成 優れた技術の勝利象徴

アウディ

◎アウディのquartoが累積生産500万台を達成 優れた技術の勝利象徴

AsiaNet 52215

共同JBN 0207 (2013.2.26)

【ネッカースウルム(ドイツ)2013年2月25日PRN=共同JBN】アウディ(Audi)のフルタイム4輪駆動(4WD)システムquartoの累積生産台数が500万台に到達、25日に500万台目のquatro車が生産ラインを後ろにした。一般道路やモータースポーツ場で活躍したquatroにとって実りの多い33年間を特別に祝福する催しが同日、アウディ(AUDI AG)で執り行われた。記念すべき車は白のAudi A6 allroad 3.0 TDIで、同社ネッカースウルム工場で生産ラインから発進した。記録されるべきは4輪駆動の開発において業界をリードし続けたことである。他のどんなトップブランドの自動車メーカーでも、4輪駆動車でこれだけの販売実績を上げたところはなく、比較できるレンジで幅広い品ぞろえを提供したメーカーは存在しない。quatro のバリエーションは140種以上ある。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130225/597025 )

quattroの技術は1980年に伝説のオリジナルquatroでデビューした。すべてのボディー、エンジンおよびドライブシステムを全部合わせると、quatroモデルの車種タイプは140以上になる。Audiは4輪駆動車では最大のレンジで乗用車を提供している。Audi Q7、R8、A4オールロード、A6オールロード、それに加えてすべてのS型、RS型モデルのquatroドライブシステム搭載車を独占的に販売している。また、それ以外のモデルラインでもオプションとして搭載することが可能である。

アウディのルペルト・シュタトラー社長は「quatroは当社ブランドの柱の一つであり、成功の歴史における極めて重要な要因だった。quatroフルタイム4輪駆動は、技術による前進を直接体験することを実現した。われわれはパイオニアとしての役割を自覚して、この優位性を新しい技術とともに維持して行く」と語っている。

quartoは技術以上の存在であり、一つの象徴である。名前自体がドライビングセーフティーとスポーツ感覚、技術的な能力とダイナミックな振る舞いを表している。それは、どんな悪路の条件下でも運転の足を引っ張ることはない。路上やモータースポーツにおけるquattroモデルの成功は、伝説的なテレビコマーシャルのシリーズでも取り上げられたが、1986年、フィンランド・カイポラのスキージャンプ場の助走路をAudi 100 CS quattroが自力で登ったことから始まった。

「quatro」は「Audi」を意味し、「Audi」は度々「quatro」を意味する。2012年、Audiを購入した顧客の43%以上がquatroモデルを選択した。それは新しい記録となった。Audi Q5の販売台数は20万5600台で最大数だった。2012年、SUVのドライバーだけが4輪が並んだAudiブランドの4輪駆動車を購入したわけではなく、他のモデルラインを購入した4人に1人もquatroドライブ搭載車を購入した。quatroモデルが特によく売れているのは米国、カナダ、ロシア、それに中東の市場である。2012年の統計によると、ドイツでも年間9万9800台のAudiの4輪駆動車の新車登録があり、ライバルメーカーと比べて一段と多い。

500万台目の車が生産ラインから発進したネッカースウルム工場にとってquatroは極めて重要である。Audiが生産している半分以上の車が4輪駆動車だからだ。

アウディのスペシャルキャラクターは、AUDI AGの子会社であるquatro GmbHが独占的モデルを提供している。quatro GmbHは高性能モデルRS、およびR8モデルの開発と生産を担当している。顧客はメーカーにカスタマイズさせることができるし、特別アクセサリーをつけさせることも可能だ。これに対する需要も拡大している。quatro GmbHの従業員は800人で、過去30年の歴史におけるダイナミックな成長を示している。

より詳しい情報とquatroの歴史については以下のサイトを参照。

http://www.audi-quattro-highlighhts.de

あるいは

http://www.audi-mediaservices.de

アウディ・グループ(Audi Group)は2012年、約145万5100台のアウディ・ブランド自動車を販売した。同年1月から9月末まで、会社は377億ユーロの売り上げがあり、営業利益は42億ユーロだった。アウディの生産拠点はインゴルシュタットとネッカースウルム(ドイツ)、ジョル(ハンガリー)、長春(中国)、ブリュッセル(ベルギー)にある。Audi Q7 はブラチスラバ(スロバキア)で生産されている。2012年11月、Audi Q7のCKD生産は、アウランガバード(インド)でのAudi A4、A6、Q5生産に追加された。ブリュッセル工場では2010年からAudi A1の生産が続けられているが、2012年には新しいA1 Sportbackの生産も始まった。Audi Q3は2011年6月からマルトレル(スペイン)で始まった。会社は世界で100以上の市場で営業活動をしている。AUDI AGの完全子会社は 、AUDI HUNGARIA MOTOR Kft.(ハンガリー・ジョル)、Automobili Lamborghini S.p.A.(イタリア・サンターガタボロニェーゼ)、AUDI BRUSSELS S.A./N.V.(ベルギー・ブリュッセル)、 quattro GmbH(ネッカースウルム)などであり、他にスポーツバイク製造のDucati Motor Holding S.p.A.(イタリア・ボローニャ)がある。Audiの従業員数は世界全体で現在6万8000人である。 うちドイツが5万人。2012年から2016年の間に130億ユーロの投資を計画している。主な投資は新製品開発と生産活動の拡大である。目標は当社の「技術を通じて前進する」のモットーに込められた技術的な先進性を持続することである。Audiは現在ジョル(ハンガリー)の敷地を拡大しており、2013年後半には仏山(中国)で、2016年にはサンホセチアパ(メキシコ)での生産を開始する。

Ingolstadt Communications

Michael Baumann

Head of Technology Communications

Tel: +49-841-89-42593

e-mail: michael1.baumann@audi.de

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Neckarsulm Communications

Holger Kirsch

Press Spokesperson for Neckarsulm Site

Tel: +49-7132-31-87434

e-mail: holger.kirsch@audi.de

http://www.audi-mediaservices.com

ソース: Audi AG

Five Million Audi quattro Drive Systems - Victory Lap for a Superior Technology

PR52215

NECKARSULM, Germany, Feb. 25, /PRN=KYODO JBN/ --

Five millionth Audi with permanent all-wheel drive rolls off the assembly line

A successful 33 years for quattro on the road and in motorsport

AUDI AG celebrates a very special event today - the five millionth Audi with a

quattro drive system. The car is a white Audi A6 allroad 3.0 TDI; it rolled off

the assembly line at the Neckarsulm plant. The record is a testament to the

leading role played by the pioneering all-wheel drive - no other premium brand

in the world can claim such high sales figures for a four-wheel drive or a

comparable range of models boasting more than 140 quattro variants.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130225/597025 )

quattro technology debuted in 1980 in the legendary,  original quattro car.

Adding together all of the available body types, engines and drive systems

amounts to more than 140 different models. Audi offers the widest range of cars

by far with all-wheel drive:  the Audi Q7, R8, A4 allroad, A6 allroad as well

as all S and RS models are available exclusively with quattro drives; Audi

offers it as an option in all other model lines.

"quattro is one of the key pillars of our brand and has been a critical factor

in our successful history," said Rupert Stadler, Chairman of the Board of

Management of AUDI AG. "The quattro permanent all-wheel drive makes it possible

to directly experience our 'Vorsprung durch Technik.' We are committed to our

pioneering role and will continue to develop this advantage with new

technologies."

quattro is more than a technology - it is an icon. The name represents driving

safety and sportiness, technical competence and a dynamic attitude that doesn't

let even adverse road conditions hold it back. The success of the quattro

models on the road and in motorsport have contributed, as did a legendary

series of TV commercials - beginning with the ski jump in Kaipola, Finnland,

which the Audi 100 CS quattro climbed in 1986 on its own power.

"quattro" means "Audi," and "Audi" often means "quattro": in 2012 more than 43

percent of Audi customers selected a quattro model - a new record. The Audi Q5

tops the list with about 205,600 units.  But it's not just SUV drivers who rely

on the all-wheel drive from the carmaker with the four rings: nearly one in

four customers for the other model lines selected a quattro drive in 2012. The

quattro models sell particularly well in the United States, Canada, Russia and

in the markets of the Middle East. Statistics for 2012 show around 99,800 new

registrations for all-wheel drive Audi models in Germany as well - considerably

more than the company's competitors.

The quattro is especially important for the Neckarsulm site, where the

record-setting car rolled off of the assembly line: more than one of every two

cars Audi produces there features all-wheel drive.

The special Audi character takes on an exclusive form in the models offered by

quattro GmbH, a subsidiary of AUDI AG responsible for developing and building

Audi's high-performance RS and R8 models. The customer can have his car

customized by the company and order special accessories. Demand for this is

increasing:the 800 employees of quattro GmbH represent dynamic growth over the

company's 30 years of existence.

More information about the history of the quattro can be found at:

http://www.audi-quattro-highlighhts.de as well as at

http://www.audi-mediaservices.de

The Audi Group delivered around 1,455,100 cars of the Audi brand to customers

in 2012. From January through the end of September 2012 the Company posted

revenue of Eur 37.7 billion and an operating profit of Eur 4.2 billion. Audi

produces vehicles in Ingolstadt and Neckarsulm (Germany), Gyor (Hungary),

Changchun (China) and Brussels (Belgium). The Audi Q7 is built in Bratislava

(Slovakia). In November 2012, CKD production of the Audi Q7 was added to the

existing Audi A4, A6 and Q5 manufacturing operations in Aurangabad (India). At

the Brussels plant, production of the Audi A1 has been running since 2010,

while production of the new A1 Sportback began in 2012. The Audi Q3 has been

built in Martorell (Spain) since June 2011. The Company is active in more than

100 markets worldwide. AUDI AG's wholly owned subsidiaries include amongst

others AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. (Gyor/Hungary), Automobili Lamborghini S.p.A.

(Sant'Agata Bolognese/Italy), AUDI BRUSSELS S.A./N.V. (Brussels/Belgium),

quattro GmbH in Neckarsulm and the sports bike manufacturer Ducati Motor

Holding S.p.A. (Bologna/Italy). Audi currently employs more than 68,000 people

worldwide, including around 50,000 in Germany. From 2012 until 2016 the brand

with the four rings is planning to invest a total of Eur 13 billion - mainly in

new products and the extension of production capacities - in order to sustain

the Company's technological lead embodied in its "Vorsprung durch Technik"

claim. Audi is currently expanding its site in Gyor (Hungary) and will start

production in Foshan (China) in late 2013 and in San Jose Chiapa (Mexico) from

2016.

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Tel: +49-841-89-42593

e-mail: michael1.baumann@audi.de

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Press Spokesperson for Neckarsulm Site

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e-mail: holger.kirsch@audi.de

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Source: Audi AG

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