◎スチュアート・スミス氏がパートナーに加わる Anomaly

Anomaly

◎スチュアート・スミス氏がパートナーに加わる Anomaly

AsiaNet 52179

共同JBN 0190 (2013.2.22)

【ロンドン2013年2月22日PRN=共同JBN】昨年12月にベン・ムーア(Ben Moore)氏が加わったのに続いて、スチュアート・スミス(Stuart Smith)氏がAnomalyのロンドン首脳部に加わり、Anomalyトップ層のラインアップをさらに強化することになった。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130221/NY64436

スミス氏はクライアントとエージェンシー。ファームの両サイドで、代表的な戦略的リーダーシップを示すことによってそのキャリアを形成してきた。特に、スミス氏はGoogle Creative LabとWieden + Kenndyを歴任し、ますます複雑化しているビジネスやメディアの世界で企業やブランドが機能し、メッセージ発進をしていく方法について正確は統合ビジョンを磨き上げてきた。

スミス氏は、Anomalyに加わる前、ニューヨークのWieden + Kenndyで戦略立案の責任者を務めていた。彼はその間、ナイキ、デルタ、ターゲット、プロクター・アンド・キャンベルなどを含む優良企業顧客にかかわる統合戦略チームのトップだった。スミス氏はさらにGoogle Creative Labでは、立案責任者としてすべてのGoogle製品(検索、YouTube、Chrome、Android、Apps、Gmail、AdWordsなど)の開発を監督した。

スミス氏は、革新的な戦略的アプローチの構築力とリードしていくたぐいまれな能力があり、Anomalyの主張と提供するサービスに完璧にマッチしている。

スミス氏は「Anomalyのユニークで積極的な主張は、外からわたしが常に称賛してきたものだ。その一員に加われてわくわくしており、またベン・ムーア氏と再び仕事できるのもうれしい」と語っている。

Anomalyのグローバル最高経営責任者(CEO)であるカール・ジョンソン氏は以下のように述べている。

「Anomalyの中核を動かし、Anomalyがこれほど多様で効果的ソリューションを提供できるのは、われわれが戦略をしっかり把握しているからだ。現代の課題は、浮ついたニューエージの思考法でないビジネスパートナーを必要としている。スミス氏は本物の中身のある人物であり、そのためビジネス戦略、ブランド立案から複数のプラットフォームにまたがる革新と想像力まで革新的な戦略思考を生み出すずばぬけた能力を持っている」

「過去2年間でニューヨークのビジネス規模を3倍にし、トロント、アムステルダム、ロンドンに新しいオフィスを開設したが、今後はロンドンを最優先する。間もなく追加のニュースを発表することになる」

スミス氏は2013年4月2日から、Anomaly Londonでの仕事を始める予定。

▽Anomalyについて

Anomalyは2004年創業で、定義は難しいが、仕事をするうえで楽しい「ニューモデル」エージェンシーであり、ニューヨーク、ロンドン、アムステルダム、トロントにオフィスを構えている。Anomalyの優良顧客リストには、アメリカン・エキスプレス、バドワイザー、コンバース、ディアジオ、Dick’s Sporting Goods、Google、マリオット・グループのルネサンス・ホテル、MINI、ナイキ、プロクター・アンド・キャンベルが含まれている。Anomalyは広範囲にわたる仕事で知られており、当エージェンシーが制作したテレビ番組はエミー賞を2回受けており、Media StrategyのGold Effiesが2回、カンヌライオンズ 国際クリエイティビティ・フェスティバルのLion & Cyber Lionグランプリ賞を1回、Mercury Music賞を1回、それぞれ受賞している。

ソース:Anomaly

▽問い合わせ先

Carl Johnson, Partner, Global CEO

carl@anomaly.com,

+1-917-595-2222

Stuart Smith Joins Anomaly London Leadership Team As Partner

PR52179

LONDON, Feb. 22, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

On the heels of Ben Moore joining the team in December, Stuart Smith will be

adding yet another layer of strength to the agency's leadership line-up.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130221/NY64436 )

Stuart has defined his career through marquee strategic leadership roles at

both client-side and agency firms. Notably, via his time at both Google

Creative Lab and Wieden + Kennedy, Stuart has honed a truly integrated vision

of how companies and brands must function and communicate in an increasingly

complex business and media landscape.

Before joining Anomaly, Stuart was the Head of Strategic Planning at Wieden +

Kennedy in New York. Whilst there, he led the integrated strategy group across

the agency's roster of Blue Chip clients ranging from Nike to Delta, Target,

and P&G. Additionally, Stuart spent time at Google Creative Lab as Director of

Planning, where he oversaw initiatives across all Google products (including

Search, YouTube, Chrome, Android, Apps, Gmail, AdWords, et al).

Stuart's unparalleled ability to build and lead an innovative strategic

approach make him a perfect match for the Anomaly proposition and offering.

"Anomaly's unique and progressive proposition is something I've always admired

from the outside. I'm now very excited about being part of it. Working with Ben

again only adds to the excitement," said Smith.

Global CEO Carl Johnson commented: "What drives the core of Anomaly, and what

allows us to provide such diverse and effective solutions, is our complete grip

on strategy. Modern day challenges demand a business partner, not just fluffy

new-age thinking. Stuart is a grown-up with real substance and thus has a

unique ability to generate innovative strategic thinking - from business

strategy and brand planning, to innovation and ideation across multiple

platforms.

"After tripling the size of our business in New York in the last two years, as

well as opening new offices in Toronto and Amsterdam, London is now a priority.

There will be more news shortly."

Stuart will start at Anomaly London on 2nd April 2013.

ABOUT ANOMALY

Founded in 2004, Anomaly is a difficult to define, but exciting to work at 'new

model' agency with offices in New York, London, Amsterdam, and Toronto. The

agency's blue chip client roster includes American Express, Budweiser,

Converse, Diageo, Dick's Sporting Goods, Google, Marriott Group's Renaissance

Hotels, MINI, Nike, and P&G. Anomaly has been recognized for a very wide range

of work including two Emmy's for a TV series the agency created, two Gold

Effies for Media Strategy, a Lion & Cyber Lion Grand Prix from Cannes, and a

Mercury Music Prize.

SOURCE:  Anomaly

CONTACT: Carl Johnson, Partner, Global CEO, carl@anomaly.com, +1-917-595-2222

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中