◎Artpriceが中国Artronと戦略的提携関係を結ぶ

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◎Artpriceが中国Artronと戦略的提携関係を結ぶ

AasiaNet 52157

共同JBN 0186 (2013.2.21)

【パリ2013年2月21日PRN=共同JBN】ArtpriceとArtronの戦略的提携は先例のない動きを象徴するものであり、現在の2極化した世界アート市場地図に直接の影響をおよぼすことになる。今回の提携によって生じるとみられる多くのシナジー効果として、Artpriceはこれまで利用できなかった中国のアート市場に関する重要データに独占的にアクセスできるようになる。これによって世界市場の本本来の姿がより明確になるとともに、アート情報メジャー2社は市場データ処理、市場のオンライン化の取り組み、さらには世界アート市場バリューチェーン全体について完全にコントロール可能となる。

Artpriceのティエリ・エールマン創業者兼最高経営責任者(CEO)は「Artronとのユニークな独占的提携関係によって、(西欧とアジア)の2極になっているアート市場の全体的支配が可能になる」と語った。Artronは中国と大アジア圏のメジャープレーヤーである。ArtpriceとArtronは、今回の提携が長期的戦略の枠組みの中で、互恵関係を通じ時間をかけて粘り強く構築されてきたと受け止めている。ArtpriceとArtronはここ数年で、中国が世界アート市場で主導的役割を果たしたいとの熱意の理解を十分深めた。

Artprice、Artron両社の契約上の義務から生じる経済的利益の他に、今回の提携関係によってArtpriceは世界のクライアント、主要通信社、世界6300の出版物、230万の会員にリアルタイムで世界アート市場の公平で正確な実体を配信することが可能になる。

歴史的に見ると、中国は何世紀にもわたり世界トップの芸術品に関する灯台だった。19世紀と20世紀には、比較的西欧から注目されなかったが、中国の国内市場は成長していた。この時期に西欧では、世界のアート市場で現在普及している学術的、経済的基準が発展している。しかし、中国が比較的姿を見せることのなかったこの期間は急速に終わろうとしており、中国は再び世界にその影響力と文化を拡大したがっている。

従ってArtronが世界のアート市場情報のリーダーであるArtpriceと手を組むのは極めて理にかなったことである。その目的は、Artpriceが1987年以来世界のリーダーとしてアート市場に提案してきた統計的な競売データというプリズムを通じて、中国の正当なアート市場の優位性を促進することである。

Artron側は代わりにArtpriceに「大中国圏」の扉を開くことになる。これによりArtpriceはこの広大な地域の強力な提携社であるリーダーとともに、さまざまな事業活動を展開する強力な立場を築くことが可能になる。

中国市場データと情報の処理・分析に関するAMMA(Art Market Monitor of Artron)のノウハウによって、最終的にArtpriceは文化的偏向なしに世界アート市場のメカニズムを分析し読み解くことが可能になる。またArtronの技能(カタログ、出版、中国市場データフロー、中国アート市場に関する総合的データベース)がArtpriceの活動を完全に補完することになるのも事実である。全くのところ、それぞれの技能に基づいてこの両社は、それぞれが保有する専門的知識(データベース、経済分析、Standardised Marketplace、アート市場、計量経済学)を充実し、世界アート市場の成長と発展ですでに担っている重要な役割を強固にすることが可能になる。

2013年3月初めに予定されるArtpriceのアート市場年次報告の準備段階で行われた対話は、それぞれの地域と分野のリーダーであるこの両社のノウハウが結びつくのはごく自然であることを完璧に描き出している。

Artpriceはこの独占的提携関係の結果、同社の世界ネットワークを通じアジア、西欧両方のアート市場について経済的に公平でバランスの取れた見解を広めることができるようになる。Artronとの提携によってArtpriceは、Artronが過去20年に収集し開発した知識と情報に基づいてアジア市場を理解することが可能になる。今回の提携関係は完全に非競合である。その理由はArtronの活動分野(出版、中国オークション・オペレーター、地元アート展に関するニュース配信その他)が中国特定であり、Artpriceの活動とは異なるからである。

AMMA(Art Market Monitor of Artron)とArtpriceがこれまで掲げてきた目標は、アート市場データおよび現在2極化したアート市場に採用されている情報の生産において世界規模の大きなシナジー効果を生み出すことにある。

▽GROUPE Artronの子会社AMMAについて

AMMA(Art Market Monitor of Artron)はGROUPE Artronの子会社。AMMAは中国アート市場の総合的なモニターと詳細分析に注力するリサーチセンターである。リサーチとアドバイザリー・サービスはArtronのデータベースに基づいている。これは中国アート市場に関する最大で最も信頼性があるデータベースで、250万以上の芸術作品リストと中国全土のオークション結果が集められている。データベースに納められた作品はそれぞれ高解像度写真が付いており、China Guardianが1993年に中国でオークションを開始して以来、500以上のオークションハウスからの情報で補足されている。AMMAは統計学、計量経済学手法を用いて中国アート市場の価格傾向のほか、同時に特定の市場、カテゴリー、アーティストなどを観察している。AMMAはまた、データ分析、技術的な見積価格、値付けのアドバイスも提供している。さらにAMMAは個人、企業顧客向けセミナーを組織している。

Artpriceは権威あるSBF 120指数に加わっている。SBF 120指数はCAC 40企業とフランスの最も流動性が高い80株式が含まれるフランス最大の上場企業120社で構成されている。現時点のArtprice株式の流動性は、過去440日間の取引日で算出すると1日平均383万ユーロである(総計16億8800万ユーロ)。

Artpriceは50万人以上の美術家を対象とし、2700万件以上の索引、オークション結果を含んだ美術品市場データバンクの世界的なリーダーである。Artprice Images(登録商標)は1700年から現在に至る美術作品の画像、彫版印刷物1億800万点のライブラリーである世界最大の美術品市場リソースと、Artpriceの美術史家のコメントに対する無制限のアクセスを提供している。Artpriceは4500の国際的オークションハウスからの情報で永続的にデータベースを更新しており、美術品市場の傾向に関する日々の情報を主要通信社と6300の国際的報道機関に提供している。Artpriceは207万2000人の会員(ログイン会員)に向けて、今や世界の主流になったStandardised Marketplace(登録商標)にフランス関連法(alineas 2 et 3 de l'article L 321.3 du code du commerce)の規制に基づき個人契約、またはオークションによる美術品売買用に標準化された広告を掲載している。

Artpriceのアルケミーと世界に関する情報は以下のサイトを参照。

http://web.artprice.com/start.aspx?l=fr&video=1 Artpriceの本部は有名な現代美術館Abode of Chaos / Demure du Chaos(http://goo/gl/Tz6ly)にある。

Artpriceは、ユーロネクスト・パリ(SDR long only)のユーロリストB SBF 120に上場されている。ユーロクリア(Euroclear):7478、ブルームバーグ(Bloomburg):PRC、ロイター(Reuters):ARTF。

Artpriceのリリース

http://serveur.serveur.com/press_release/pressreleaseen.htm

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http://twitter.com/artpricedotcom/

▽問い合わせ先

Josette Mey

tel: +33(0)478-220-000,

e-mail: ir@artprice.com

ソース:Artprice.com

Artprice Partners With Artron, China's Leading Art Market Information Processor, in a Now Bipolar Global Art Market

PR52157

PARIS, Feb. 21, 2013/PRN=KYODO JBN/ --

     Artprice's strategic alliance with Artron represents an unprecedented move

with an immediate impact on today's bipolar map of the global Art Market. Among

the many synergies expected from this partnership, Artprice's exclusive access

to previously unavailable key data concerning the Chinese art market will allow

an even truer vision of the global market and will give the two global

art-information majors full control over market data processing, market

dematerialization activities and an entire range of global art market value

chains.

    According to Thierry Ehrmann, founder and CEO of Artprice, "this unique and

exclusive alliance with Artron will allow total mastery of an art market that

has become bipolar (i.e. the West plus Asia)." Artron is the major global

player in China and Greater Asia. Artprice and Artron consider their alliance

to have been patiently constructed over time via reciprocal diplomacy in the

framework of a long-term strategy. Over the years, Artprice and Artron have

developed a thorough understanding of China's leadership ambitions with respect

to the global art market.

    Beyond the economic interests flowing from the parties' contractual

obligations, this alliance will allow Artprice to distribute a fair and

accurate picture of the global art market in real time to its global clients,

the main news agencies, 6,300 publications worldwide and its 2.3 million

members.

    In historical terms, China was the world's leading artistic light-house for

many centuries. During the 19th and 20th centuries, its relative absence from

the West - while it developed its internal market - coincided with the

development in the West of the standards, both academic and economic, that

prevail in today's global art market. However, this period of relative absence

is rapidly closing and China is once again keen to project its influence and

culture around the globe.

    It is therefore entirely logical for Artron to ally itself with Artprice -

the world leader in art market information - in order to promote China's

legitimate art market supremacy through the statistical auction data prism that

Artprice has imposed on the art market as world leader since 1987.

    In exchange, Artron will open the door of "Greater China" to Artprice,

allowing it to develop a very strong position for its various business

activities in the region alongside a powerful ally and leader in this vast

territory.

    The know-how of AMMA -Art Market Monitor of Artron- in processing and

analysing China's market data and information will ultimately allow Artprice to

analyse and decipher the mechanisms of the global art market without any

cultural bias. The same is true for Artron whose skills (catalogues,

publications, Chinese market data flows and comprehensive databases on the

Chinese art market) are perfectly complementary to Artprice's activities.

Indeed, based on their respective skills, the two firms will be able to enrich

each other's areas of expertise (databases, economic analyses, Standardised

Marketplaces, art market econometrics) and will consolidate their already vital

roles in the growth and development of the global art market.

    The dialogue initiated in the framework of the preparation of Artprice's

Annual Art Market Report in early March 2013 is a perfect illustration of the

natural alliance between know-how of two companies, both leaders in their

respective fields and segments.

    As a result of this exclusive alliance, Artprice will be able to diffuse an

economically fair and balanced view of the art market in both Asia and the West

through its global networks. The alliance with Artron will allow Artprice to

apprehend the Asian market with knowledge and information that Artron has taken

over 20 years to acquire and develop. This alliance is strictly non-competitive

since Artron's activity sectors (publishers, support for Chinese auction

operators, newsflows on local art scenes, etc.) are specific to China and are

not the same as Artprice's.

    The historical objective of AMMA -Art Market Monitor of Artron- and

Artprice is to generate major global synergies in the field of art market data

analysis and the production of information that is adapted to today's bipolar

art market.

    About AMMA, a subsidiary of GROUPE Artron

    AMMA -Art Market Monitor of Artron- is a subsidiary of GROUPE Artron. AMMA

is a research center committed to comprehensive monitoring and in-depth

analysis of the Chinese Art Market. The research and advisory services are

sourced from Artron's database, recognized as the largest and most credible

database on the Chinese art market with more than 2.5 million artworks listed

and auction results from all over China. For each artwork listed the database

contains high definition images and is supplemented with information from more

than 500 auction houses ever since China Guardian commenced auction activities

in China in 1993. Using statistical and econometric methodology, AMMA observes

the price trends of the Chinese art market as well as the specific movements

regarding particular specialty markets, categories or artists. AMMA also

provides data analysis, technical valuations and pricing advice. It also

organizes seminars for individual and institutional customers.

    ARTPRICE has joined the prestigious SBF 120 index. The SBF 120 index is

composed of the 120 largest French listed companies, including the CAC 40

companies and the country's 80 most liquid stocks.The current liquidity of the

Artprice share is 3.83 million euros per day calculated over 440 trading days

(amounting to a total of 1.688 billion euros).

    Artprice is the global leader in databank on Artprices and indices with

more than 27 million indices and auction results covering more than 500,000

artists. Artprice Images(R) offers unlimited access to the largest Art Market

resource in the world, a library of 108 million images or engravings of

artworks from 1700 to the present day along with comments by Artprice's art

historians. Artprice permanently enriches its databanks with information from

4,500 international auction houses and auctioneers and publishes a constant

flow of art market trends for the main news agencies and 6,300 international

written media. For its 2.072 million members (member log in), Artprice posts

standardized adverts in what is today the world's leading Standardised

Marketplace(R) for buying and selling works of art by private contract or at

auctions -regulated by French law alineas 2 et 3 de l'article L 321.3 du code

du commerce-

    Discover the Alchemy and the universe of Artprice

http://web.artprice.com/video/, which headquarters are the famous Museum of

Contemporary Art, the Abode of Chaos http://goo.gl/Tz6ly

    Artprice is listed on Eurolist B SBF 120 by Euronext Paris (SRD long only):

Euroclear: 7478 - Bloomberg: PRC - Reuters: ARTF

    Artprice releases:

http://serveur.serveur.com/press_release/pressreleaseen.htm

    Follow all of the art market's news with Artprice on Twitter:

    http://twitter.com/artpricedotcom/

    CONTACT: Josette Mey

             tel: +33(0)478-220-000

             e-mail: ir@artprice.com

     SOURCE: Artprice.com

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