◎GfKがグローバル・ソーシャル・メディア分析スタンダードを構築

GfK

◎GfKがグローバル・ソーシャル・メディア分析スタンダードを構築

AsiaNet 51728

共同JBN 1629 (2013.1.17)

【ニュルンベルク(ドイツ)2013年1月17日PRN=共同JBN】市場調査会社GfKは、

グローバル規模の包括的なソーシャルメディア分析(SMA)を可能とする新しいスタンダードを開発し、長い間満たされなかったマーケット担当者のニーズに応えた。

GfKのグローバル・イノベーションとデジタル分野のスペシャリストであるラルフ・ヴィルト氏は「グローバルで活躍するマーケティング・エキスパートは、ソーシャルメディア分析において、グローバル視点の提案がないという現実によく不満を感じている。彼らは、いくつもの異なるサービスを組み合わせ、連携させることを強いられるため、それぞれの結果を統合し、ひとつのグローバル・インサイトを抽出することが難しくなっている」と述べている。

GfKは、柔軟なウェブコンテンツの収集と分析を、すべての言語で、高い精度で実施するため、グローバル・ネットワークを活用します。ウェブサイトのローカル状況を考慮し、SMAのインサイトとGfKの購買行動調査データやその他のコンテンツ情報を統合することで、これまで以上に大きな全体像の把握が可能である。

GfKはこの新しいSMAスタンダードを、最近中国で実施した実態調査研究で用い、主要なスマートフォン4ブランドに関するオンライン口コミの特定、収集、分析を実施した。この実験の成功を基に、GfKはグローバルSMA分析のグローバル・スタンダードを確立した。これは、言語に左右されない、すべてのソーシャルメディア測定が可能なソリューションである。

ラルフ・ヴィルトは以下のように説明している。「私たちは、ソーシャルメディア市場で最も困難で厳しい規制と独自のオンライン環境を形成している中国を調査研究対象に選んだ。今回の研究から得られたインサイトは、既に中国で実施されているいくつかのプロジェクトに取り入れられている。また、自動化されたアルゴリズムに基づくヒューマン・コード方式を利用することにより、人々がオンラインで話す非常に重要なirony(皮肉)とsarcasm(あてこすり)などの言語のニュアンスを正確に分析できることを実証した」

GfKのグローバルSMAスタンダードは、広範囲に及ぶマーケティング・リサーチや多様な調査に関する研究を含めた、GfKのグローバル・ネットワークで実施された多くのプロジェクトによって形成されている。

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  Amanda.Wheeler@gfk.com

ソース:GfK

GfK Tests New Standard for Global SMA

PR51728

NUREMBERG, Germany, Jan. 17, 2013 / PRN=KYODO JBN/--

     GfK has successfully established consistent standards for their truly

global and integrated Social Media Analysis (SMA) offer, thus addressing a long

unmet need of marketers.

     Ralph Wirth, a global innovation and digital specialist within GfK, said,

"International marketing experts are often frustrated by the fact that there

are hardly any truly global offerings in the field of social media analysis.

This situation forces them to work with several different providers, which

complicates the aggregation of results and the extraction of global insights".

     GfK's new offering leverages the company's global network to deliver

flexible web content gathering and analyses in any language at market leading

quality. Local specifics of the web landscape are taken into account, and the

bigger picture is derived by integrating SMA insights with other essential

context specific information available to GfK, such as survey data or knowledge

on purchase behavior.

     GfK piloted their new SMA standards in a recent 'status quo' study, run in

the People's Republic of China, identifying, collecting and analyzing the

online buzz for four leading smart phone brands. The success of the methodology

has established GfK's global standard for SMA analysis; delivering a unique,

language-agnostic and fully scalable solution.

     Wirth explains, "We chose China because it is the most challenging social

media market available, combining strict regulations and a unique online

landscape. Insights from our highly successful study have already been

integrated into several ongoing projects in China. And we have proven that, by

using human coders that are supported by automatic algorithms, we can deliver

superior quality results and correct for nuances, such as irony and sarcasm -

which is absolutely crucial for the way people talk online."

     GfK's global SMA standards are the product of numerous projects run across

their global network, including a broad range of commercial projects, as well

as various 'research on research' studies.  

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     SOURCE: GfK

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