◎米スパーズのパーカー選手と契約 スポーツ用品の中国Peakが発表

Peak Sport Products Co., Limited

◎米スパーズのパーカー選手と契約 スポーツ用品の中国Peakが発表

AsiaNet 51817

共同JBN 0032 (2013.1.15)

【香港2013年1月12日PRN=共同JBN】Peak Sport Products Co., Limited(匹克体育用品;Peak、Company、子会社を含めグループと呼称。株式コード: 1968.HK)はこのほど、NBAのオールスターに4回出場したサンアントニオ・スパーズのポイント・ガード、トニー・パーカー選手と靴やアパレルなどで広告契約を結んだ。Peakが2013年最初にNBAプレーヤーのパーカー選手と契約したことによって、PeakブランドのポートフォリオのNBA選手数は17人になった。

パーカー選手は2001年からサンアントニオ・スパーズでプレーしており、チームの中心的存在。パーカー選手はスパーズが3回NBAチャンピオンになるのに功績があり、NBAオールスターに4回選ばれている。また2007年のNBAファイナルでMVPになっている。

パーカー選手は契約に基づき、2013年1月10日(北京時間)、スパーズとロサンゼルス・レイカーズとの対戦でPeakデビューする。パーカー選手は、NBAにおけるPeakの主要な広告の担い手として、テレビ広告キャンペーンに登場する予定で、2013年5月に中国での放映が始まる予定。さらに彼は靴やアパレルの代表的製品の開発にも関わり、これらの製品は彼のサイン入りとなる予定で、特約小売店を通じて購入できるようになる。

Peakの徐志華最高経営責任者(CEO)は「トニー・パーカー選手は世界最高のバスケットボール・プレーヤーの一人である。コート上の彼は、自信に満ち戦士の精神を発揮しており、Peakのスローガン「I Can Play」ブランド・イメージと完全に一致している。Peakとパーカー選手は今後肩を並べて戦い、Peakを国際的ブランドにする道を前進する」と語った。

Peakとの契約は、世界大手のエンターテインメント・スポーツ・エージェンシーであるCreative Artists Agency(CAA)の1部門であるCAA Sportsがクライアントであるパーカー選手のために仲介した。

▽Peak Sport Products Co., Limitedについて

Peak Sport Products Co., Limited(株式コード:1968.HK)は、中国の大手スポーツウエア企業で2009年に香港証券取引所のメーンボードに上場した。このグループは、主として「PEAK」ブランド名でスポーツ製品のデザイン、開発、製造、供給、マーケティングを行っている。グループの製品は世界70カ国以上に輸出されている。Peakは焦点を定めた国際的ブランディング戦略を遂行している。グループはNBA、国際バスケットボール連盟(FIBA)、WTAなどのさまざまの有名トーナメント組織との間で長期的な協力関係を維持している。

ソース:Peak Sport Products Co., Limited

Peak Signs Basketball All-star Tony Parker to Shoe And Apparel Agreement

PR51817

HONG KONG, Jan. 12, 2013 /PRN=KYODO JBN/--

Peak Sport Products Co., Limited ("Peak" or the "Company" and its subsidiaries,

together called the "Group", Stock Code:1968.HK) has signed an endorsement

agreement with Tony Parker, a four-time NBA All-Star and Point Guard for the

San Antonio Spurs. As Peak's first contracted NBA player in 2013, the addition

of Mr. Parker increases the total number of NBA spokespeople to the Peak brand

portfolio to 17.

Mr. Parker has played for the San Antonio Spurs since 2001 and is an integral

part of the team. Helping lead the Spurs to three NBA championships, Mr. Parker

has been selected to four NBA All-Star teams and was named Most Valuable Player

in the 2007 NBA finals.

Under the terms of the agreement, Mr. Parker made his Peak debut when the Spurs

faced off against the Los Angeles Lakers on January 10, 2013 (Beijing Time). As

Peak's lead NBA endorser, Mr. Parker will be featured in a national television

advertising campaign, which will begin airing in China in May 2013.

Additionally, he will help develop a signature line of shoes and apparel, which

will bear his autograph, and be available for purchase through authorized

retail stores.

Mr. Xu Zhihua, the Chief Executive Officer of Peak, said, "Tony Parker is one

of the best international basketball players. On the court, he has displayed

self-confidence and represented the warrior's spirit, which are consistent with

Peak's 'I Can Play' brand image. I believe Peak and Tony Parker will fight side

by side in the future, continually driving Peak forward on its path towards

internationalization."

The deal with Peak was brokered by CAA Sports, a division of Creative Artists

Agency (CAA), the world's leading entertainment and sports agency, on behalf of

its client Parker.

About Peak Sport Products Co., Limited

Peak Sport Products Co., Limited (Stock Code:1968.HK) is a leading branded

sportswear company in China and obtained its listing on the Main Board of the

Hong Kong Stock Exchange in 2009. The Group is primarily engaged in designing,

developing, manufacturing, distributing and marketing sports products under the

"PEAK" brand. The Group's products are exported to over 70 countries. Peak

executes a focused international branding strategy. The Group has been

maintaining long-term cooperative relationships with various renowned

tournament organizers such as NBA, FIBA and WTA.

SOURCE: Peak Sport Products Co., Limited

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