◎ジオマーケティングで仏Intersec社とアルカテル・ルーセント社が提携

Intersec

◎ジオマーケティングで仏Intersec社とアルカテル・ルーセント社が提携

AsiaNet 51779

共同JBN 0018 (2013.1.9)

【パリ2013年1月9日PRN=共同JBN】モバイル統合接続事業者向け付加価値ソフトウエア・プロバイダーのIntersec社(http://www.intersec.com)は9日、ジオマーケティング(GeoMarketing)サービス創始のため、アルカテル・ルーセント社(Alcatel-Lucent)とグローバル提携協定を結んだと発表した。このサービスはモバイル接続事業者が店内取引(顧客の出入り)を増進するため、顧客の承諾、好み、ロケーションに基づきモバイルを経由してブランド企業および小売業者と消費者とを結び付けることを可能にする。

アルカテル・ルーセント社のOptism(商標)Mobile Marketing(http://www.optism.com)ソリューションは、Intersec社のGeolocator(GPSデバイス)であるIGLOOとともに組み込まれて、地理位置情報(geolocation)でターゲット広告ソリューションを拡大する。接続事業者は活況を呈する市場の価値を捕捉する能力が付き、真にグローバルなロケーションベースのマーケティングおよび広告市場は年平均成長率(CAGR)90%で成長すると予測される(ソース:Berg Insight)。

IGLOO(http://www.intersec.com/frintersec-geolocator_18.php)は、匿名性が保たれたネットワークデータ(回路スイッチ、パケットスイッチ、WiFi、店内ロケーション)をリアルタイムで収集、集約して、一日の決められた時点での選ばれたすべての契約者の効率的な「所在地域」と「近接」探知ができる。アルカテル・ルーセント社のOptism(商標)はシームレスな統合のおかげで、店内取引を促進する関連努力を顧客に提供するためにこのロケーションデータを収集、解析する。この接続事業者間のソリューションによっていくつかの国にまたがる多くのブランド企業や小売業者は、飛び入り客への入店ポイント加算、ロケーションベースを対象とするクーポン、ショッピング後調査を提供することができる。

アルカテル・ルーセント社のトマス・ラバルト副社長(モバイル・コマース担当)は「Optism(商標)(http://www.optism.com)は現在、10の主要市場に展開されている。われわれはまさに対象を絞った魅力的な方法でブランド企業と消費者とを結びつける。地理的ベースの提案とクーポンを拡大するため、われわれは受動的および能動的ソース、店内でも屋外の近接キャンペーンでも、ネットワークが知りうるロケーションデータすべてを集約することができる、機器の種類に無関係のソリューションを探し求めていた。Intersec社のIGLOOをOptism(商標)と統合することによって、ブランド企業や小売業者は既存のOptism(商標)ツールすべてを活用して、資格基準としてのロケーションを含めてキャンペーンを定義することができる」と語った。

Intersec社のヤン・シェバリエ最高経営責任者(CEO)は「われわれはアルカテル・ルーセント社のような基準となる業界に、Intersec (http://www.intersec.com)の市場をリードするジオロケーション集約技術を持ち込むことを誇りに思う。このようなコラボレーションとOptism(商標)との統合によって、われわれはモバイル機器を通じて消費者とコミュニケートすることを求めるブランド企業に、利用できる最も効率的なロケーションベースの広告ソリューションの一つを提供することができる」と付け加えた。

▽報道関係者問い合わせ先

Charlotte Loubet

Marketing Director

charlotte.loubet@intersec.com

+33-1-55-70-33-56

eclat Marketing for Intersec

Kim Smith/Dave Wedderburn

intersec@eclat.co.uk

▽Intersec社について

http://www.intersec.comを参照。

ソース:Intersec

Intersec Joins Forces with Alcatel-Lucent for Worldwide Location-Based Advertising Campaigns

PR51779

PARIS, Jan. 9, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    

          Intersec IGLOO and Alcatel-Lucent's Optism(TM) enable brands and

retailers to better target customers and drive in-store traffic

    Intersec [http://www.intersec.com ], a leading value-added software

provider for mobile and integrated operators, announced today it signed a

global partnership agreement with Alcatel-Lucent for the creation of a

GeoMarketing service. This service will enable mobile operators to connect

brands and retailers to consumers via the mobile based on their permission,

preferences and location to drive in-store traffic.

    Alcatel-Lucent's Optism(TM)Mobile Marketing [http://www.optism.com ]

solution will be embedded with IGLOO, Intersec's Geolocator, to extend its

targeted advertising solution with geolocation. Operators will be empowered to

capture the value of a booming market: the real-time global location-based

marketing and advertising market is forecasted to grow at a CAGR of 90%

(source: Berg Insight).

    IGLOO [http://www.intersec.com/frintersec-geolocator_18.php ] collects and

aggregates in real-time the anonymised network data (Circuit Switch, Packet

Switch, WiFi, Indoor Location) to provide efficient "in area" and "proximity"

detection of all opt-in subscribers at a defined moment of the day. Thanks to a

seamless integration, Alcatel-Lucent's Optism(TM) gathers and analyzes this

location data to provide customers with relevant offers to drive in-store

traffic. The cross-Operator solution enables multiple brands and retailers

across several countries to deliver walk-in rewards, location-based targeted

coupons and deals and post shopping surveys.

    Thomas Labarthe, VP Mobile Commerce at Alcatel-Lucent commented, "Optism(TM)

[http://www.optism.com ] is currently deployed in 10 major markets. We connect

brands in a very targeted and engaging way with consumers. In order to expand

to geo-based offers and coupons, we were looking for a "device-agnostic"

solution that was able to aggregate all of the location data that the network

was seeing, both passive and active sources, both for in-store as outdoor

proximity campaigns. By integrating Intersec IGLOO into Optism(TM), brands and

retailers can leverage all the existing Optism(TM) tools to define their

campaigns including location as qualification criteria."

    "We are proud to bring Intersec [http://www.intersec.com ]'s market-leading

geolocation aggregation technology to such a reference in the industry like

Alcatel-Lucent. With this collaboration and integration with Optism(TM), we

will be able to provide one of the most efficient location-based advertising

solutions available for brands looking to communicate with their consumers via

mobile devices." added Yann Chevalier, Intersec CEO.

    

    Press contact: Intersec

    Charlotte Loubet

    Marketing Director

    charlotte.loubet@intersec.com

    +33-1-55-70-33-56

    eclat Marketing for Intersec

    Kim Smith/Dave Wedderburn

    intersec@eclat.co.uk

    About Intersec

    http://www.intersec.com

    SOURCE: Intersec

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