◎2013年CESで海信のU-LEDテレビがデビュー

海信(Hisense)

◎2013年CESで海信のU-LEDテレビがデビュー

AsiaNet 51793

共同JBN 0020 (2013.1.9)

【ラスベガス2013年1月9日PRN=共同JBN】海信(Hisense)は8日、ラスベガスで開かれている世界最大の家電見本市である国際家電ショー(CES)で、強い関心を集めていたU-LEDテレビを初めて公開した。

(写真: http://www.prnasia.com/sa/2013/01/09/20130109045834413752.html

   

U-LEDはLEDディスプレーを土台に開発(Uはウルトラの頭文字で、優れたディスプレー画面のコントラスト、解像度、全色域再現機能を表している)、前例のないディスプレー効果をソフト、ハードの最適化を通じてより優れたコントラスト、より広い色域、高い解像度とスピードを実現した。家電ショーでは、取材したジャーナリストたちは同じコンテンツをLEDと比較してU-LEDの優位性を確認、特に暗い画面での画像再現、イメージクオリティー、色彩の幅の広さに優れていると評価した。

    

2013年CESで展示されている新製品をみると、業界を挙げてワイドスクリーンと高解像度テレビ(HD)、それにインテリジェントなアプリケーションに向かって動いていることが確認できる。スーパーHD OLEDやUHDテレビの大規模な販売は高価格が障害になって不可能であることを考慮すると、海信のU-LEDテレビは性能当たりの価格がLEDテレビよりわずかに高いだけなので競争力がある。2013年CES終了後、海信は中米でU-LEDテレビを投入、高級品志向ユーザーの需要に対応する。

海信のU-LEDは「Display Technology Innovation Award for Year 2012」を授与される見通しである。

より詳しい情報は、海信のブースで: No. 7243, Central Hall, LVCC.

または次のウェブサイトで: www.hisense.com,  www.hisense-usa.com.

▽海信(Hisense)について

ハイテク企業の海信(Hisense)は1969年中国で創立。薄型スクリーンテレビ、家電製品、移動体通信機器で世界のトップ企業の一つ。ビジネスインテリジェンス機器と研究機関として世界のトップ10に入る。全世界17カ所に生産設備があり、7カ所に研究開発センターがある。地域本部は欧州、北米、オーストラリア、アフリカ、東南アジアにあり、製品は130カ国以上で販売されている。

 詳しい情報は:

    Fiona Xiao

    PR Specialist

    (86)532-8087-7003

    marketing@hisense.com  

ソース: Hisense

Hisense U-LED Debuts at 2013 CES

PR51793

LAS VEGAS, Jan. 9, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    On January 8 in Las Vegas, Hisense unveiled its highly-anticipated "U-LED"

TV at CES, the world's largest consumer electronics exhibition.

    (Photo: http://www.prnasia.com/sa/2013/01/09/20130109045834413752.html )

    Building on the LED display, U-LED (the "U" is for Ultra, defining the

display's superior contrast, definition and color gamut, among other features)

achieves unprecedented display effects through software and hardware

optimization, delivering better contrast, wider color gamut, higher definition

and faster speed. At the expo, journalists found that U-LED far outperforms LED

in terms of dark field, image quality and color gamut when displaying the same

content.

    New products on display at the 2013 CES confirmed the overall acceptance

and industry wide move towards TVs that are increasingly widescreen and HD as

well as application systems-intelligent. Considering the inability of

large-scale commercialization of super-HD OLED and UHD TVs due to the high

prices, Hisense's U-LED can match OLED TVs in terms of quality at a price only

slightly higher than a LED TV's. Following the 2013 CES, Hisense's U-LED will

be available in Central America to meet demands of high-end users.

    Hisense's U-LED is expected to be honored with the "Display Technology

Innovation Award for Year 2012" at CES.

    For more information, please visit us at Hisense booth: No. 7243, Central

Hall, LVCC.

    Or you can visit: www.hisense.com, www.hisense-usa.com.

    About Hisense:

    The high-tech enterprise Hisense was founded in China in 1969 and is a

world leading provider of flat panel TVs, household appliances and mobile

communication devices. It is recognized as a global top 10 player by business

intelligence industry and research institutions. With 17 production facilities

and seven R&D centers around the globe, it has regional headquarters in Europe,

North America, Australia, Africa, and Southeast Asia and its products are sold

in more than 130 countries.

    For more information, contact:

    Fiona Xiao

    PR Specialist

    (86)532-8087-7003

    marketing@hisense.com  

    SOURCE: Hisense

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