◎中国20都市でブランドなどの消費調査  Trends Media Group

Trends Media Group

◎中国20都市でブランドなどの消費調査  Trends Media Group

AsiaNet 51780

共同JBN 0017 (2013.1.8)

【北京2013年1月7日PRN=共同JBN】中国最大のファッション・ライフスタイル関連出版のTrends Media Groupは、中国20都市で実施したファッション消費と業界の動きについての調査に基づいた包括的な年次報告を発表した。調査は最も人気の高いブランドとデザイナーのトップ10、ファッション商品・サービスへの支出が大きい都市のランキングをまとめている。調査はさらに、デザイナーズブランドの認知度が広まっていること、消費支出では2番手、3番手グループの都市が台頭し、いくつかのカテゴリーでは北京や上海を上回っていることが明らかになった。

 (Photo: http://www2.prnasia.com/sa/2013/01/07/2013010712093093933.html

主な調査結果は以下の通り:

 *2012年は上海が北京を抜き、店舗サービス満足度では天津がトップ。

 *中国のファッション消費者の43%がデザイナーズブランド物を購入。

 *中国ではシャネルがアパレルと化粧品ブランドでトップ。

 *中国の「新富裕層」はブランドにこだわりがなく、半数以上が購入ブランドを変えがち。

 *中国のデザイナーにとって機会は有望。

 *シャネルは15都市でアパレルブランドのトップ。

 *ロレックスは16都市で時計ブランドのトップ。

 *Chow Tai Fookが10都市で宝飾品ブランドのトップ。

 *BMWが13都市で自動車ブランドのトップ。

 *デザインとクチュールは中国の高級品消費者に広く認知されている。

 *上海はファッション都市として北京を抜いてトップになった。

 *南京は広州と深センを抜いて中国第3位のファッション都市になった。

 *ファッション消費支出で天津の伸びが一番で、上海、北京に続き第3位になった。

 *南京はライフスタイルとレジャー支出で上海に続き第2位になった。北京は3位。

 *瀋陽の中間層は総収入の88%をファッションに支出する意思がある。

 *青島の中間・富裕層は7300元を社交活動に支出した。

 *成都の中間・富裕層は4600元をスポーツと戸外活動に支出した。

 *深センの中間・富裕層は5500元をレジャーと娯楽に支出した。

 *南京の中間・富裕層は1万2000元をアパレルに支出した。

 *上海の中間・富裕層は8000元をアクセサリーに、1万元を宝飾品に、8700元を時計に、8000元を化粧品に支出した。

 *北京は高級品店の数とファッション活動で調査対象の20都市中のトップだった。

China Trend Index(中国トレンド・インデックス)の全文は中国語版がネットからダウンロードできる。

▽Trends Media Groupについて

Trends Media Group(www.trends.com.cn)は1993年創立の中国のファッションおよびラフスタイル出版グループのトップ企業。ファッションと高級品出版と広告市場で最大のシェアを有する。

同社のフラグシップ・ブランドは、コスモポリタン、エスクワイアー、ハーパース・バザー、バザー・メンズスタイル、バザー・ジュエリー、トレンズヘルス、トレンズ・ホーム、NGトラベラー、ナショナル・ジオグラフィック、FHM、コスモ・ブライド、グッド・ハウスキーピング、トレンズ・タイム、カー、ロブ・リポート、バザーアートなど。

オムニモード・メディアのサービシンググループとして、トレンドメディアは以下の分野でも事業を展開している。書籍出版、書店、テレビ、ラジオ、演劇、イベント、Yoka.com、Trends.com.cn、Trendsmen.com、iTrends、戦略的投資など。

ソース:Trends Media Group

Trends Media Group Survey Reveals Most Attractive Brands, Fashion Consumption and Design Adoption in 20 Cities in China

PR51780

BEIJING, Jan. 7, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

China's largest fashion and lifestyle publisher Trends Media Group has released

its comprehensive new reports on fashion consumption and industry developments

based on an annual survey in 20 Chinese cities. The survey unveils the top 10

most attractive brands and designers, and ranks cities by expenditures on

fashion goods and services.  The survey further found that designer brands have

been widely adopted and expenditures in Tier 2 and Tier 3 cities are rising,

with consumption in some categories surpassing Beijing and Shanghai.

(Photo: http://www2.prnasia.com/sa/2013/01/07/2013010712093093933.html)

Key findings:

    -- Shanghai surpassed Beijing in 2012, and Tianjin is the most

       satisfied city in store services

    -- 43% of Chinese fashion customers purchase designers brands

    -- Chanel Ranked No. 1 in apparel and cosmetics brands in China

    -- Chinese "new wealthy class" is low in brand loyalty; more than

       half are inclined to change brands

    -- Opportunities are ahead for Chinese designers

    -- Chanel ranked No. 1 apparel brand in 15 Chinese cities

    -- Rolex ranked No. 1 watch brand in 16 Chinese cities

    -- Chow Tai Fook ranked No. 1 jewelry brand in 10 Chinese cities

    -- BMW ranked No. 1 auto brand in 13 Chinese cities

    -- Designs and couture widely adopted by Chinese luxury consumers

    -- Shanghai outperformed Beijing as top fashion city

    -- Nanjing outperformed Guangzhou and Shenzhen as the third fashion

       city in China

    -- Tianjin fashion expenditures grew fastest, ranking No. 3 for

       consumer goods, passing Shanghai and Beijing

    -- Nanjing ranked No. 2 in lifestyle and leisure expenditures, after

       Shanghai and ahead of Beijing

    -- Shenyang's middle-class will spend 88% of total income on fashion

    -- Qingdao's middle-class and wealthy spent RMB7.3K on social activities

    -- Chengdu's middle-class and wealthy spent RMB4.6K on sports and

       outdoor activities

    -- Shenzhen's middle-class and wealthy spent RMB5.5K on leisure and

       entertainment

    -- Nanjing's middle-class and wealthy spent RMB12K on apparel

    -- Shanghai's middle-class and wealthy spent RMB8K on accessories,

       RMB10K on jewelry, RMB8.7K on watches, and RMB8K on cosmetics

    -- Beijing ranks highest in number of luxury stores and fashion

       activities in 20 Chinese cities

The full report on China Trends Index is available for download in Chinese.

About Trends Media Group

Trends Media Group (www.trends.com.cn) has been the top fashion & lifestyle

publishing group in China since 1993, with the biggest market share in the

fashion and luxury publishing and advertising market.

Its flagship brands include Cosmopolitan, Esquire, Harper's BAZAAR, Bazaar

Men's Style, Bazaar Jewelry, TrendsHealth, Men's Health, TrendsHome, NG

Traveler, National Geographic, FHM, Cosmo Bride, Good Housekeeping, Trends

Time, Car, Robb Report, BAZAAR Art, etc.

As an omni-media servicing group, Trends also has portfolio businesses in book

publishing, book stores, TV, radio, drama, events, Yoka.com, Trends.com.cn,

Trendsmen.com, iTrends, strategic investment, etc.

SOURCE  Trends Media Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中