◎ハイアールが4年連続家電機器販売台数シェアでトップ
◎ハイアールが4年連続家電機器販売台数シェアでトップ
AsiaNet 51731
共同JBN 1624 (2012.12.25)
【青島(中国)2012年12月24日PRN=共同JBN】中国家電大手のハイアール(Haier)は24日、消費者市場戦略調査のグローバルリーダーであるユーロモニター・インターナショナル(Euromonitor International)がGlobal Major Appliances 2012 Brandランキングで2012年に8.6%の小売販売台数シェアで世界ナンバーワンの機器ブランドとしてハイアールをあらためてランク付けして、同社は4年連続してこの名誉を与えられたと発表した。ユーロモニターのリポートによると、ハイアールは小売販売台数シェアに関して、以下のような製品カテゴリーで再度首位となった。
▽冷蔵機器
ハイアールは世界でナンバーワンの冷蔵機器ブランドであり、2012年の小売販売台数シェアが14.8%となり、2011年の1.1ポイント増となった。
ハイアールは世界ナンバーワンの冷蔵機器メーカーであり、2012年の小売販売台数シェアが16.6%となり、2011年の0.1ポイント増となった。
▽フリーザー
ハイアールは世界ナンバーワンのフリーザー・ブランドであり、2012年の小売販売台数シェアが18.6%で、2011年から1.9ポイント増となった。
ハイアールは世界ナンバーワンのフリーザー・メーカーであり、2012年の小売販売台数シェアが18.8%で、2011年から2ポイント増となった。
▽ホームランドリー(洗濯)機器
ハイアールは世界でナンバーワンのホームランドリー・ブランドであり、2012年の小売販売台数シェアが11.8%で、2011年から0.9ポイント増となった。
ハイアールは世界でナンバーワンのホームランドリー・メーカーであり、2012年の小売販売台数は12.2%となった。
▽電化ワインクーラー/チラー
ハイアールは世界ナンバーワンの電化ワインクーラー/チラー・ブランド兼メーカーであり、2012年の小売販売台数シェアは15.3% となった。
リポートによると、世界の家電機器需要は金融危機と欧州の債務危機の影響を受けて引き続き減少している。しかし、ハイアールは差別化した製品によって世界的に消費者に好まれ、その世界市場シェアは持続的に増えている。リポートは、ハイアールが再度世界でナンバーワンの大手機器ブランドに格付けされ、そのグローバルブランド・シェアは2011年から0.8%伸びたと指摘した。
ハイアールが世界的な景気減速にもかかわらず成長している理由は、インターネットの動向に順応しているからである。インターネット時代に合わせ(広告の)より高いクリックスルー率を実現することを目指し、ハイアールは人単合一(Individual-Goal Combination)という双方が利益となる模式を開発するとともに、クローズドループ(閉回路)・ネットワークの組織構造を生み出した。ハイアールの目標は、消費者のニーズと世界的なプロフェッショナル・リソースが調和するプラットフォームを構築することである。
▽ユーロモニター(Euromonitor)について
ユーロモニター・インターナショナル社(Euromonitor International Limited)は1972年に英国で創設され、さまざまな業界、国、消費者に関するビジネス情報の独立系の世界大手プロバイダーである。そのGlobal Major Appliances Brands 2011ランキングは、取引ソースと国家統計の2011年データを基礎にしている。
▽ハイアール(Haier)について
ハイアールは1984年に現在の会長兼最高経営責任者(CEO)である張瑞敏氏の下で中国・山東省青島に設立され、世界および中国でナンバーワンの家庭電器ブランドである(出典:ユーロモニター・インターナショナル社。2011年データに基づく小売販売台数)。ハイアール・グループは世界で8万人余りを雇用し、100余の国・地域で製品を販売し、2011年の世界的な売上高は233億ドルに達している。ハイアールの子会社、青島海爾(Qingdao Haier Co. Ltd.)(600690:SH)は上海証券取引所、別の子会社の海爾電器集団有限公司(Haier Electronics Group Co Ltd. )(01169:HK)は香港証券取引所にそれぞれ上場されている。
▽問い合わせ先
Ms. Junli Yan
Genedigi Group
+86-10-5769-1086
rachael.yan@genedigi.com
ソース:Haier Group
Haier Ranked the #1 Global Major Appliances Brand for 4th Consecutive Year -- Euromonitor
PR51731
QINGDAO, China, Dec. 24, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
Haier continues to extend its global brand market share to 8.6%, gaining
the top spot in Euromonitor's Global Major Appliances 2012 Brand rankings for
the fourth consecutive year.
Haier announced today that Euromonitor International, the global leader in
consumer market strategy research, has again ranked Haier as the number one
major appliance brand in the world with a 8.6% retail volume share in 2012
marking the fourth consecutive year Haier has been given this honor.
According to the report from Euromonitor, in terms of retail volume share,
Haier gained the top position again in several product categories:
-- Refrigeration Appliances
-- Haier is the number one brand of Refrigeration Appliances in the
world with 14.8% retail volume share in 2012, up 1.1 points from 2011.
-- Haier is the number one manufacturer of Refrigeration Appliances in
the world with 16.6% retail volume share in 2012, up 0.1 points from 2011.
-- Freezers
-- Haier is the number one brand of Freezers in the world with 18.6%
retail volume share in 2012, up 1.9 points from 2011.
-- Haier is the number one manufacturer of Freezers in the world with
18.8% retail volume share in 2012, up 2 points from 2011.
-- Home Laundry Appliances
-- Haier is the number one brand of Home Laundry in the world with 11.8%
retail volume share in 2012, up 0.9 points from 2011.
-- Haier is the number one manufacturer of Home Laundry in the world
with 12.2% retail volume share in 2012.
-- Electrical Wine Cooler/Chiller
-- Haier is the number one brand, as well as the number one manufacturer
of Electrical Wine Cooler/Chiller in the world with 15.3% retail volume share
in 2012.
According to the report, the need for global household appliances continues
to decrease due to the effects of financial crisis and the European debt
crisis. However, Haier has won global consumers' favor with its differentiated
products, and its global market share has increased continuously. The report
indicates that, Haier again ranked as the number one major appliances brand in
the world, with a 0.8% growth for Haier in global brand market share from 2011.
The reason of Haier's growth in spite of global slowdown is following the
trend of Internet. In the Internet era, in order to achieve higher
click-through rate, Haier has developed a win-win mode of Individual-Goal
Combination, and it also has created its organizational structure to a
closed-loop network. The goal of Haier is to build a platform, in which
consumer needs and global professional resources can be matched.
About Euromonitor
Euromonitor International Limited, founded in the UK in 1972, is the
world's leading independent provider of business intelligence on industries,
countries and consumers. The Global Major Appliances Brands 2011 rankings are
based on 2011 data from trade sources and national statistics.
About Haier
Founded in Qingdao, Shandong province, China, in 1984 under the leadership
of Mr. ZHANG Ruimin, its current Chairman and CEO, Haier is the No. 1 major
home appliances brand in the world and China (Source: Euromonitor International
Limited; retail volume sales in units based on 2011 data). Haier Group employs
more than 80,000 people around the world and distributes products in more than
100 countries and regions with global revenues reaching US$23.3 billion in
2011. Haier's subsidiary, Qingdao Haier Co. Ltd (600690:SH), is listed on the
Shanghai Stock Exchange and Haier's subsidiary Haier Electronics Group Co Ltd.
(01169:HK) is listed on the Hong Kong Stock Exchange.
Contact:
Ms. Junli Yan
Genedigi Group
+86-10-5769-1086
rachael.yan@genedigi.com
SOURCE: Haier Group
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。