◎NIRA Dynamicsが中国自動車メーカーとタイヤ圧インジケーターで提携

NIRA Dynamics AB

◎NIRA Dynamicsが中国自動車メーカーとタイヤ圧インジケーターで提携

AsiaNet 51669

共同JBN1606(2012.12.18)

【リンチェピング(スウェーデン)2012年12月18日PRN=共同JBN】スウェーデンの自動車ソフトウエアソリューションの開発企業NIRA Dynamics(http://www.niradynamics.se)はスリップ制御システム大手2社と共同し、中国自動車メーカー2社と「TPI(タイヤ空気圧インジケーター)」アプリケーションのプロジェクトを進めている。このプロジェクトは中国国内市場だけでなく、EUなど海外市場も対象にしている。その中心となるのは新たなタイヤ空気圧監視システム(TPMS)規制(UNECE R64)との適合性である。

マルティメディアのニュース・リリースはウェブサイト(http://www.multivu.com/mnr/58663-NIRA-Dynamics-new-Chinese-partners)を参照。

http://photos.prnewswire.com/prnh/20121012/567527

▽中国市場について

中国は世界最大かつ最も成長している自動車市場の一つ。車の技術は一段と高度化しているが、安全性に関する機能や補助機能は特にそうだ。NIRAのTPIはすでに、フォルクスワーゲン・グループが中国で製造、販売している多くの車に搭載された形で中国市場にお目見えしている。今回の新たなビジネス関係で、NIRAはフォルクスワーゲン・グループ以外の中国の顧客リストを拡大している。現在議論されている新規制はタイヤ・プレッシャー監視システムを義務化しようというもので、NIRAのiTPMSに対する中国自動車メーカーからの需要は急速に増大している。

▽タイヤ空気圧監視システム規制の統一について

世界の主要市場にはさまざまな自動車が販売されていることから、これらの市場の規制がバラバラなものではなく、すべての市場に同じシステムが使えることが最も望ましい。さもなくば、それぞれのシステムの購入量は小さくなり、システム当たりの開発費は高騰するため、最終的には消費者に転嫁されることになり、消費者にそっぽを向かれることになる。自動車メーカーおよび部品メーカーとも中国のような大きな市場で、すでにあるEUのUNECE R64、米国のFMVSS 138以外にあらたな基準が作られることがないことを望んでいる。

▽NIRAの「TPI(タイヤ空気圧インジケーター)」

「タイヤ空気圧インジケーター(TPI)」はNIRAの主力製品である。これは車輪の空気圧センサーを使わないタイプの間接的なタイヤ空気圧監視システム(iTPMS)としては最も成功しているソリューションだと言えるかもしれない。完全にソフトウエア・ベースの製品で主にスリップ制御関連のシグナルを使うタイプである。従って、通常のスリップ制御システムに組み込むことができる。NIRAのTPIはすでにフォルクスワーゲン・グループの車に使われており、世界で400万台分のライセンスが販売されているが、米国のFMVSS 138に準拠することがテストで確かめられた唯一のiTPMSである。同テストのリポートはウェブサイト(http://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs/jaxrs/download/doc/UCM418471/TRTR-641995-2011-001.pdf)を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Jorg Sturmhoebel, CMO

Phone: +46-733-58-01-03

Email: jorg.sturmhoebel@niradynamics.se

ホームページ:http://www.niradynamics.se/

ソース:NIRA Dynamics AB

NIRA Dynamics Partners With Chinese Vehicle Manufacturers to Target Domestic and International Markets

PR51669

LINKOPING, Sweden, Dec. 18 /PRN=KYODO JBN/ --

       TPI application projects with two Chinese vehicle manufacturers

     Together with two major players in the slip control system sector, NIRA

[http://www.niradynamics.se ] is currently running three TPI series application

projects with two different Chinese vehicle manufacturers. The projects are

targeting not only the Chinese domestic market but also overseas markets such

as the EU. Compliance with the new TPMS regulation (UNECE R64) is a key

factor.  

     To view the Multimedia News Release, please click:

     http://www.multivu.com/mnr/58663-NIRA-Dynamics-new-Chinese-partners

     http://photos.prnewswire.com/prnh/20121012/567527

     Market situation in China

     The Chinese market is one of the biggest and fastest growing automotive

markets in the world. Vehicle models are getting more and more technically

advanced, especially regarding safety relevant and assistant features. TPI is

already present in the Chinese market through various VW group models build and

sold in China. With the new business, NIRA is broadening its customer portfolio

also with customers outside the VW Group in China. With a new regulation under

discussion making tire pressure monitoring systems mandatory, the demand from

Chinese vehicle manufacturers for iTPMS is increasing rapidly.

     Unified TPMS regulations

     With vehicle models being delivered to various major markets worldwide, it

is highly desirable that these markets do not have different regulations and

that the same systems can be used in all markets. Otherwise, smaller purchasing

volumes and higher development costs per unit will lead to higher system costs

which in the end would inevitably have to be covered by the consumer who is not

willing to do so. Vehicle manufacturers as well as suppliers therefore hope

that besides the UNECE R64 for the EU plus many other countries and the FMVSS

138 for the US, there will be no new standard for a major market like China.

     TPI by NIRA

     TPI, Tire Pressure Indicator, is the flagship product by NIRA. It is

plausibly  the most successful indirect TPMS (iTPMS) solution which works

without any pressure sensors in the wheels. It is purely SW-based and mainly

uses slip control-relevant signals. Therefore, it is commonly integrated into

the slip control systems. TPI by NIRA is already available in many VW group

models with 4 million licenses sold worldwide so far and is currently the only

iTPMS successfully tested for compliance with FMVSS 138 in the US (test report

http://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs/jaxrs/download/doc/UCM418471/TRTR-641995-2011-001.pdf

]).

     Press contact:

     Jorg Sturmhoebel, CMO

     Phone: +46-733-58-01-03

     Email: jorg.sturmhoebel@niradynamics.se

     Homepage: http://www.niradynamics.se/

     SOURCE: NIRA Dynamics AB

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