◎切削工具大手のオーエスジーがInfosys CommerceEdge採用

インフォシス

◎切削工具大手のオーエスジーがInfosys CommerceEdge採用

AsiaNet 51667

共同JBN1604(2012.12.14)

【バンガロール(インド)、東京、ロンドン、ニューヨーク2012年12月14日PRN=共同JBN】切削工具の有力メーカーであるオーエスジー株式会社(本社、愛知県豊川市)は14日、長年使ってきた電子商取引プラットフォームを変えるためInfosys CommerceEdgeを選択したと発表した。この新しいデジタル商取引プラットフォームは、オーエスジーに堅牢な商取引サポートを行い、オンラインとモバイル回線を通じて顧客とやり取りする一連のツールを提供する。クラウドベースの同プラットフォームは、販売されている他のシステムと比べて運用コストを最高40%削減する。

オーエスジーはInfosys CommerceEdgeを使って、その在庫および価格に対してより優れた可視性と管理能力を持つことができる。このソーシャル商取引プラットフォームは、それぞれの顧客に個別のオンライン取引体験を提供する。同プラットフォームの最新の解析機能によってオーエスジーは、顧客の購買行動とパターンに対してリアルタイムの可視化を支援し、これまで以上に効率的なマーケティングキャンペーンを進めることができる。

新しいソーシャル商取引プラットフォームは、オーエスジーの世界的進出拡大計画にとって重要である。CommerceEdgeはあらかじめ組みこまれたアクセラレーター、インテグレーターを装備し、複数言語をサポートする能力がある。同プラットフォームは第1段階の展開局面で日本のオーエスジー顧客をサポートし、東南アジア、欧州の同社顧客へのサポートを広げる計画がある。

オーエスジーの園部幸司常務取締役は「当社の電子商取引ポータルは、ビジネスに最重要ツールの一つである。Infosys CommerceEdgeが当社にとって貴重なツールであるのはそのためである。この革新的なプラットフォームは、顧客が当社とビジネス交渉しやすくするため必要な柔軟性と機能性を与えてくれる。なお素晴らしいことは、インフォシス(Infosys)がCommerceEdgeプラットフォームをホスト、管理するという事実である。従って、オーエスジーが余分な投資をする必要は全くない」と語った。

インフォシスのサムソン・ダビド副社長兼ビジネスプラットフォーム・ヘッドは「オーエスジーはその電子商取引イニシアチブを変えるためにInfosys CommerceEdgeを選択したのは適切な選択肢であった。デジタル商取引は、オーエスジーのような製造業にはますます重要になっている。インフォシスは革新的製品とプラットフォームを所有して、日本やその他どこでもメーカーがそのデジタル消費者とより効率的にビジネス交渉をする際に、重要な役割を果たすことになる」と語った。

▽オーエスジー株式会社について

オーエスジーはタップ、エンドミル、ドリル、平ダイスなどの製造、販売を専業とする包括的な切削工具メーカーである。タップおよびネジ切り工具の主力分野は、世界最大の市場シェアを保持している。1938年創業以来、同社は積極的な顧客対応と高度な製造能力とを結合することで、高付加価値の製品を提供することに一貫して注力しきた。このような社風はオーエスジーの企業DNAであり、切削工具の分野で世界をリードする製品の世界的営業活動と開発推進の主要な要因となっている。

▽インフォシス(Infosys Ltd)について

インフォシスは、世界的企業とその革新に導かれた成長を促すパートナーになっている。そのような理由からフォーブス誌は、最も革新的企業トップ100社の内の19番目にインフォシスを位置づけした。インフォシスは次世代コンサルティング、テクノロジー、アウトソーシング・ソリューションの大手プロバイダーとして、世界30カ国以上でクライアントがその目標を達成する支援を行っている。詳しい情報およびインフォシスが15万人以上の社員と共に今日、どのように「未来企業を目指して(Building Tomorrow’s Enterprise、登録商標)」いるかはウェブサイトhttp://www.infosys.comhttp://www.infosys.com/Pages/index.aspx)を参照。

詳しい情報の問い合わせ先は以下を参照。

アジア太平洋

  Abhijith Karthikeya D

  Infosys, India

  Phone: +91-80-41563373

  Abhijith_Damodar@infosys.com

  米州

  Danielle D'Angelo

  Infosys, US

  Phone: +1-925-719-7602

  Danielle_Dangelo@infosys.com

  日本

  Jo Ando

  Infosys, Japan

  Phone: +81-355453257

  jo_ando@infosys.com

 欧州・中東・アフリカ

  Paul De Lara

  Infosys, UK

  Phone: +44-20-7516-2748

  Paul_deLara@infosys.com

ソース:Infosys

OSG Corp., Japan Selects Infosys CommerceEdge to Transform its e-Commerce Portal

PR51667

BANGALORE, TOKYO, LONDON and NEW YORK, Dec. 14 / PRN=KYODO JBN / -

           - New Platform to Deliver Superior Customer Experience

                         and Lower Costs by up to 40%

    OSG Corporation., one of Japan's leading cutting tool manufacturers, today

announced that it has selected Infosys CommerceEdge to transform its legacy

e-Commerce platform. The new digital commerce platform will provide OSG with a

robust merchandizing support and offers a range of tools to engage with their

customers through online and mobile channels. The Cloud-based platform will

reduce operating costs by up to 40% as compared to other available systems.

    Infosys CommerceEdge will allow OSG to have better visibility and control

over their inventory and pricing. This social commerce platform will provide

each customer a personalized online transaction experience. The advanced

analytical features of the platform will help OSG get real-time visibility into

customer buying behavior and patterns to drive more effective marketing

campaigns

    The new social commerce platform is key to OSG's global expansion plans.

CommerceEdge comes equipped with pre-built accelerators and integrators and is

capable of multi-language support. This makes it easy and cost effective to

roll out in new geographies. In the first phase of deployment, the platform

will support OSG's customers in Japan, with plans in place to extend support to

its customers across South East Asia and Europe.

    "Our e-Commerce portal is one of the centerpieces of our business. That's

why Infosys CommerceEdge is such a valuable tool for us. This innovative

platform gives us both the flexibility and functionality we need to make it

easier for our customers to do business with us," Koji Sonobe, Managing

Director, OSG Corp., said. "Better still is the fact that Infosys hosts and

manages the CommerceEdge platform. So there are no incremental investments for

OSG."

    "OSG made the right choice when it selected Infosys CommerceEdge to

transform their eCommerce initiative," Samson David, Vice President and Head of

Business Platforms, Infosys, said. "Digital commerce is becoming increasingly

critical to manufacturing companies such as OSG. Infosys with its suite of

innovative products and platforms is playing an important role in helping

manufacturing companies in Japan and elsewhere engage with their digital

consumers more effectively."

    About OSG

    OSG Corporation is a comprehensive cutting tool manufacturer specialized in

the manufacture and sales of taps, end mills, drills and rolling dies. In its

mainstay area of taps and threading tools, it holds the world's largest market

share. Since the Company's foundation in 1938, it has consistently focused on

offering products of high added value by combining a proactive response to

customer needs with high-grade manufacturing capabilities. This philosophy is

the corporate DNA of OSG, and a key driver of our global business operations

and development of world-leading products in the area of cutting tools.

    About Infosys

    Infosys partners with global enterprises to drive their innovation-led

growth. That's why Forbes ranked Infosys 19th among the top 100 most innovative

companies. As a leading provider of next-generation consulting, technology, and

outsourcing solutions, Infosys helps clients in more than 30 countries realize

their goals. Visit http://www.infosys.com

[http://www.infosys.com/Pages/index.aspx ] and see how Infosys (NYSE: INFY),

with its 150,000+ people, is Building Tomorrow's Enterprise(R) today.

    Safe Harbor

    Certain statements in this release concerning our future growth prospects

are forward-looking statements, which involve a number of risks and

uncertainties that could cause actual results to differ materially from those

in such forward-looking statements. The risks and uncertainties relating to

these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties

regarding fluctuations in earnings, fluctuations in foreign exchange rates, our

ability to manage growth, intense competition in IT services including those

factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, our

ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost

overruns on fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration,

restrictions on immigration, industry segment concentration, our ability to

manage our international operations, reduced demand for technology in our key

focus areas, disruptions in telecommunication networks or system failures, our

ability to successfully complete and integrate potential acquisitions,

liability for damages on our service contracts, the success of the companies in

which Infosys has made strategic investments, withdrawal or expiration of

governmental fiscal incentives, political instability and regional conflicts,

legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, and

unauthorized use of our intellectual property and general economic conditions

affecting our industry. Additional risks that could affect our future operating

results are more fully described in our United States Securities and Exchange

Commission filings including our Annual Report on Form 20-F for the fiscal year

ended March 31, 2012 and on Form 6-K for the quarters ended December 31, 2011,

June 30, 2012 and September 30, 2012.These filings are available at

http://www.sec.gov. Infosys may, from time to time, make additional written and

oral forward-looking statements, including statements contained in the

company's filings with the Securities and Exchange Commission and our reports

to shareholders. The company does not undertake to update any forward-looking

statements that may be made from time to time by or on behalf of the company.

    For Further information please contact:

    Asia Pacific

    Abhijith Karthikeya D

    Infosys, India

    Phone: +91-80-41563373

    Abhijith_Damodar@infosys.com

    The Americas

    Danielle D'Angelo

    Infosys, US

    Phone: +1-925-719-7602

    Danielle_Dangelo@infosys.com

    Japan

    Jo Ando

    Infosys, Japan

    Phone: +81-355453257

    jo_ando@infosys.com

    EMEA

    Paul De Lara

    Infosys, UK

    Phone: +44-20-7516-2748

    Paul_deLara@infosys.com

    SOURCE: Infosys

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