◎革新的コンセプトのタイSiam Centerオープンへ

Siam Piwat Co., Ltd.

◎革新的コンセプトのタイSiam Centerオープンへ

AsiaNet 51607

共同JBN 1487 (2012.12.11)

【バンコク2012年12月10日インフォクエスト=共同JBN】

*Siam Piwat社が6000万米ドル投資したタイの大型買い物センターであるSiam Centerと200のブランドオーナーは、タイで実施された最大規模の小売業開発のための協業イニシアチブであり、トップ級の世界的なショッピング目的地としてバンコクの発展を目指している。

*Siam Piwat最高経営責任者(CEO)のチャダティップ・チュトラクル夫人は「われわれは新しい革新的な開発コンセプトの先駆的企業であり、小売店やブランドオーナーと協力して、フロア全体を一貫してビジュアルなアイデンティティーするとともに買い物客の期待を裏切らないものにしたい」と語る。

大型商業施設Siam ParagonとSiam Centerのオーナー兼運営者であるSiam Piwatは最近、Siam Centerの全面的活性化の一環として包括的計画を公開し、2013年1月11日にオープンの際はバンコクを世界ランクで最も革新的なショッピング目的地に位置づけることを約束する革新的な新しい小売業コンセプトを発表した。

Siam PiwatのCEOでSiam Centerのオーナー兼運営者のチュトラクル夫人は「われわれは革新的で新しい小売業開発コンセプトを先駆けており、われわれ不動産開発者は小売店とブランドオーナーと協業して、センター全体を一貫性のあるビジュアルなアイデンティティーで開発する。ブランドオーナーと小売店は、ストアの設計を一つの全体的テーマを反映することを受け入れたことによって、Siam Centerは有名な国際的、国内ブランドのファッションおよび食品、飲料で最大規模のストアになる」と語った。

同夫人はさらに「ブランドオーナーと小売店はまた、訪問客の期待を裏切らないことを保証するためわれわれと協力しており、どのストアを訪れようが、どのレストランをひいきにしようが、買い物客は期待以上の製品とサービスに出会うことになり、それはほかのどのようなストアで得られないものである」と語った。

さらに、ほとんどすべてのストアが、食品・飲料アウトレットでのほかにはない商品提供など、Siam Centerでしか手に入らない特別の製品選択肢を取り込む。

チュトラクル夫人は「大手最新の国際ブランドはまた、ほかの支店に提供する前にSiam Centerだけに最新の新製品コレクションを提供することに同意している」と述べた。

同夫人は「Siam Centerは新しいSiam Centerを生み出すために6000万ドル以上、小売店とブランドオーナーは3300万ドルを投資している。これはタイの小売店とブランドオーナーがこれまで実施した最大の協業の表れである」と語った。

ニューヨークのソーホー地域は、Siam Centerが提供しようとするインスピレーションの一つである。それはおそらく世界で唯一の場所となり、入居するストアは地域でひときわ目立つスタイルに合わせてショップをデザインして、その環境の独特なキャラクターに合わせるとともに提供するブランドをすべて特別なものするよう適応する。Siam Centerでは初めて、これらすべてが現在一つの屋根の下で実現しようとしている。

Siam Centerはフロア総面積4万平方メートルあり、市内の2つの高架大量輸送システムルート間に交差する駅のそばに建設される。それはまたバンコクの小売店区域の中心部にあり、訪問客は1日当たり約15万人往来し、その約60%が国内地域住民、40%がツーリストである。

さらに詳しい情報は以下を参照。

 Siam Piwat Co., Ltd.:

 Sireetorn Niyomsen

 Tel: +662-658-1000 ext 234

 Bangkok Public Relations Ltd.:

 Pairoj Pachanapreeda

 Tel: +662-664-9500 ext 115

ソース:Siam Piwat Co., Ltd.

PR51607

BANGKOK, Thailand, Dec. 10 / InfoQuest=KYODO JBN/ --

*  US$60 million investment in Siam Center by Siam Piwat and 200 brand owners

is biggest collaborative initiative in retail development ever undertaken in

Thailand that aims to lift the stature of Bangkok as top global shopping

destination

*  "We are pioneering a revolutionary new retail development concept where the

developer works with retailers and brand owners to give the entire venue a

consistent visual identity as well as a consistent promise to the visitor" -

Mrs. Chadatip Chutrakul - CEO, Siam Piwat Ltd.

Siam Piwat, the owner and operator of Siam Paragon and Siam Center recently

unveiled sweeping plans, as part of its total rejuvenation of Siam Center, for

the introduction of a revolutionary new retail concept that promises to put

Bangkok among the ranks of the world's most innovative shopping destinations

when it opens on January 11th, 2013.

Mrs. Chadatip Chutrakul, CEO of Siam Piwat Co., Ltd., the owner and operator of

Siam Center, said, "We're pioneering a revolutionary new retail development

concept where the developer works collaboratively with retailers and brand

owners to give the entire venue a consistent visual identity.   Brand owners

and retailers have agreed to conceive their store designs to reflect an overall

theme that is clearly and distinctly Siam Center, even for the stores of the

biggest of big-name international and local brands in fashion as well as in

food and beverages."

"Brand owners and retailers are also collaborating with us to ensure the

delivery of a consistent promise to the visitor: that, no matter which store

one visits, or whichever restaurant one patronizes, one will meet with

unexpected products and services, and which will be unlike anything available

at any other venue," she said.  

In addition, most stores will carry special product selections that are only

available at Siam Center, even including exclusive offerings in the food and

beverage outlets.  

"Big, fast-forward international brands have also agreed to present their

latest new-arrival collections in Siam Center before they are presented at

other branch," Mrs. Chutrakul said.

"Siam Piwat is investing more US$ 60 million, while retailers and brand owners

are investing US$ 33 million to create the new Siam Center.  It is the biggest

collaboration ever undertaken by retailers and brand owners in Thailand," she

said.

The SoHo district of New York is one of the inspirations behind what Siam

Center is about to offer.  It is, perhaps, the only place in the world where

stores have designed their shops to suit the distinct style of the district,

adapting themselves to fit the unique character of their environment while

still preserving all that makes their brands special.  For the first time, at

Siam Center, all of these are now being done under one roof.

Siam Center has a gross floor area of 40,000 sqm and is located at the

crossover station between the city's two major overhead mass transit rail

system routes.  It is also at the heart of Bangkok's retail zone with visitor

traffic of around 150,000 people per day, of which approximately 60% are local

residents and 40% tourists.

For further information, please contact:

Siam Piwat Co., Ltd.:

Sireetorn Niyomsen

Tel: +662-658-1000 ext 234

Bangkok Public Relations Ltd.:

Pairoj Pachanapreeda

Tel: +662-664-9500 ext 115

SOURCE: Siam Piwat Co., Ltd.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中