◎アジア太平洋向け新ウェブサイト コニカミノルタセンシング

コニカミノルタセンシングシンガポール

◎アジア太平洋向け新ウェブサイト コニカミノルタセンシング

AsiaNet 51575

共同JBN1476(2012.12.5)

【シンガポール2012年12月5日PRN=共同JBN】産業用色彩・光学・三次元形状計測機器の世界的メーカーであるコニカミノルタセンシングシンガポール(Konica Minolta Sensing Singapore)は5日、アジア太平洋地域で顧客サービスを向上するため、新しい企業ウェブサイトを立ち上げたと発表した。

コニカミノルタセンシングシンガポールはこの日のウェブサイト公式立ち上げによって、古いウェブ構造から脱却し、ウェブサイトを飛躍的に刷新した。最新のウェブ技術を採用し、既存および新規顧客とのつながりの考え方を根本的に改めた。米国とメキシコ、ブラジル各市場での企業ウェブサイトを設計開発して立ち上げた責任者で、コニカミノルタセンシングアメリカの国際マーケティング広報担当マネジャーであるルー・カルリ氏は「世界の顧客に向けて、統一的なメッセージを発信することが不可欠である」と感じていたと語った。

カルリ氏は「わが社のウェブサイトの訪問者は、われわれにとって極めて重要で、訪問者がソリューションを楽に見つけられるようにしたい。このサイトは2種類の訪問者を想定して設計された。最初は新しい訪問者で、自社内の課題は分かっているが、どんな技術があるかについては必ずしも詳しくない人。二番目は経験があり、わが社の製品の技術も理解し、その上で何か特定の物を探している人。この2種類の人々は同じ製品がもたらすソリューションに行き着くが、それに行き着く課程が異なる」と説明した。

新しいサイトは操作方法を改善したほか、ラーニング・センター(Learning Center、http://sensing.konicaminolta.asia/learning-center/)と呼ぶ新しいページが加わった。ここでは機器に盛り込まれた技術や、コニカミノルタセンシングのソリューションがいかに事業を向上させるかについて学べる。また新しいオンデマンド・ウェビナー(On Demand Webinar、http://sensing.konicaminolta.asia/learning-center/webinars)は、特定の応用コンテンツが盛り込まれ、訪問者が独習できる。この仮想環境で訪問者は特定のテーマを自由に移動し、一時停止や早送り、巻き戻し、飛び越しといった操作ができる。

新しいサイトに加わる最大部分は、各分野の機器ごとに利用できる付属品の完全カタログだろう。「コニカミノルタセンシングは数十年にわたり、計測ソリューションの全ての分野で応用実績を積んできた。特別な応用の必要分野では過去数年間で何百もの付属品を開発、工作している。これこそがコニカミノルタセンシングに期待できるサービスとコミットメントの水準である」とカルリ氏は話した。

今日にもsensing.konicaminolta.asia(http://sensing.konicaminolta.asia/)にログインし、新しいサイトを実感してほしい。

▽コニカミノルタセンシングシンガポールについて

コニカミノルタセンシングシンガポールは産業用色彩・光学・3次元形状計測機器の世界的メーカーである。同社は視覚がどのように世界から計測されるかを革新し続ける製品ラインで社会に貢献している。

Lou Carulli

Manager, International Marketing Communications

Konica Minolta Sensing Singapore

+1-201-785-2413

lcarulli@se.konicaminolta.us

sensing.konicaminolta.asia [http://sensing.konicaminolta.asia/ ]

ソース:Konica Minolta Sensing Singapore

Konica Minolta Sensing Singapore Launches New Asian Website

PR51575

SINGAPORE, Dec. 5, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

Konica Minolta Sensing Singapore, the worldwide leader in the industrial

measurement of color, light and 3D shape, announces the launch of their new

corporate website to better serve customers in the Asia Pacific region.

Officially launched today, Konica Minolta Singapore departed from its past web

structure and pushed their website forward in one giant leap; incorporating the

latest web technology and completely rethinking how to connect with existing

and new customers. The web design was taken from Lou Carulli, Manager of

International Marketing Communications at Konica Minolta Sensing Americas.

Responsible for the development and re-launching of the corporate websites in

the US, Mexico, and Brazilian markets, Mr. Carulli felt it was "...critical to

send one global message to customers," he stated.

"Our web visitors are extremely important to us and we want to make it easy for

them to find a solution. The site was designed with 2 types of visitors in

mind. Type one is a new visitor that has identified a problem within their

company but may not be familiar with the existing technology that is available.

Type two is a visitor who is experienced, knows the science behind how our

products work, and is looking for something specific. Both will come to find a

solution which could be the same instrument, but each will take a different

path to arrive to that solution," explains Mr. Carulli.

In addition to improved navigation, a new area called The Learning Center

[http://sensing.konicaminolta.asia/learning-center/ ] was added to educate

visitors on the science behind the instruments and how a solution from Konica

Minolta Sensing can improve their business. A new On Demand Webinar

[http://sensing.konicaminolta.asia/learning-center/webinars/ ] section now

includes application specific content allowing the ability for visitors to

educate themselves. In this virtual environment visitors can move at their own

pace with complete control to pause, fast forward, rewind or skip to specific

topics.

Perhaps the largest addition to the new website comes from the complete catalog

of accessories available for each category of instrument. "Konica Minolta

Sensing has decades of applications experience across all of our measurement

solutions. We have developed and engineered hundreds of accessories over the

years on some of the most specific application requirements. This is the level

of service and commitment you can expect from Konica Minolta Sensing," said Mr.

Carulli.

Log on to sensing.konicaminolta.asia [http://sensing.konicaminolta.asia/ ] and

experience all the new site features today!  

About Konica Minolta Sensing Singapore

Konica Minolta Sensing Singapore is recognized as the international leader of

industrial color, light and 3D shape measurement. The company is responsible

for product lines that continuously revolutionize how visual perception is

measured by the world.

Lou Carulli

Manager, International Marketing Communications

Konica Minolta Sensing Singapore

+1-201-785-2413

lcarulli@se.konicaminolta.us

sensing.konicaminolta.asia [http://sensing.konicaminolta.asia/]

SOURCE  Konica Minolta Sensing Singapore

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