◎国連がGlobal Youth Forumを開始

ICPD

◎国連がGlobal Youth Forumを開始

AsiaNet 51540

共同JBN1460(2012.12.4)

 

【バリ(インドネシア)2012年12月4日PRN=共同JBN】国連および世界126カ国を代表する2000人の若者は4日、世界的なアーティスト、非営利組織、企業、政府のリーダーと一緒になって、史上初のエンターテインメントを中心としたプログラムであるmPowering Mobile Platformを初公開した。このmPowering Mobile Platformによって若者は、携帯電話を通じて情報を取得し、教育、仕事、医療資源にアクセスすることが可能となる。今回の発表は国際人口開発会議(ICPD)Global Youth Forumのスタートを期して行われ、若者は直接、オンライン、ソーシャルメディアで参加し、健康・生殖の権利、教育、雇用、市民参加など国連の主要政策に影響を与える。このプラットフォーム初のプロデューサーインレジデンスに選ばれたティンバランドに加え、Aviciiとアグネス・モニカ(a.k.a., AGNEZ MO)が、3日間のイベントを締めくくる12月6日の会議とパフォーマンスを支援するために出演する。

世界人口70億人の43%を構成し、一部の国では増え続けている(ブラジル、ナイジェリア、タンザニアなどでは60%を占めている)若者は、急速に変化する世界で最も大きな課題を抱えている。しかし、若者がこれらの課題に関与し、やる気を起こせば、解決のための革新的な源泉になりうる。

mPowering Mobile Platformはこの可能性を認識し、世界規模の課題の改善に向けて具体的に努力する組織と一緒に行動を起こさせるために、現代の若者の心をとらえ、やる気を起こさせる音楽の力を活用することにした。

ICPD Beyond 2014のエグゼクティブ・コーディネーターであるクワベナ・オセイ・ダングア氏は「現代の若者は未来のリーダーであるだけでなく、今日のリーダーでもある。世界には有能で創造的、かつ教養があるたくさんの人々があふれている。われわれは世界規模の課題に対処するための準備や連携が十分できていなかった。われわれは間違いなくグローバルコミュニティーの一員であり、一国ないしは地域での行動が世界の他の場所に直ちに影響を与えかねない」と語った。

このイニシアチブに参加するには、若者は世界の仲間とつながることができる無料のモバイル・アプリケーションをダウンロードして、自らの物語を共有し、参加しているアーティストやプロデューサーインレジデンスによる独自の歌をストリームで聴くとともに、自分にとって最も重要な問題に関する情報を見つけ出し、支援を求めたり世界のどこでもボランティアを派遣する非営利組織のデータベースを検索することが可能となる。このキャンペーンは今後5年間で、世界中で開催される40回以上のイベントに数百人のアーティストを招致するとともに、音楽コンテンツが世界的なアーティストによって作曲され、リアルタイムでアプリに組み込まれるMobile Recording Studioバスも備えることになる。

Tribal Brands共同創設者のジェフ・マーティン最高経営責任者(CEO)は「世界中から若者の代表がGlobal Youth Forumに集まれば、われわれはmPowering Mobile Platformをモバイル・レガシーにするために必要とする貴重なフィードバックを集めることができる。若いリーダーの声が大きくなれば一度の行動で実世界の変革を促進することになる」と語った。

mPowering Mobile Platformは、ロサンゼルスでグラミー賞が発表される週の2013年2月8日、公式に開始される。詳細についてはwww.facebook.com/mPoweringAction、またはTwitterの@mPoweringActionを参照。

▽ICPD Beyond 2014について

ICPD Beyond 2014は、1994年の国連人口開発会議(ICPD)に出席した国連加盟国によって採択された「行動計画(Programme of Action)」の義務付けられた進ちょく(捗)状況レビューである。ICPDは、個体群動態と人権とのつながりを明確に実証するとともに世界規模の発展政策の中心に女性と若者の権限を据えた重要な分岐点となるイベントであった。ICPDのレビュー・プロセスは、政府、市民社会、若者を含むすべての関係者が関わるプロセスを通じて、「行動計画」における目標達成の進展状況、未達成分野、新たな課題を評価する。ICPD Beyond 2014に関する詳細はウェブサイトhttp://www.icpdbeyond2014.orgを参照、またICPD Global Youth Forumに関する詳細はウェブサイトhttp://www.icpdyouth.orgを参照。

▽Avicii(アヴィーチー)について

Aviciiは18歳でキャリアを開始し、22歳で誰もが一生で望むもの以上の成功を達成した。Seek Bromance、My Feelings For You、Fade into Darkness、Silhouettes、LE7ELSなどのヒットチャートのトップを発表したAviciiは2008年にベッドルーム・ミュージックメーカーから国際的なスーパースターに躍進した。Aviciiは2012年にユニークな「House for Hunger」ツアーを開始、Aviciiと彼のマネジャーAsh Pournouriは米国で非営利の27カ所でのツアー興行を行うことによって非営利組織「Feeding America」に100万ドルを寄付した。Aviciiについての詳細はウェブサイトhttp://www.avicii.comを参照。

▽ティンバランド(Timbaland)について

ティモシー・ティンバランド・モズレーの革新的なサウンドは20年以上にわたり、音楽体験のあり方を世界に再提示してきた。ティンバランドは、ジャスティン・ティンバーレイク、エルトン・ジョン、キース・アーバン、ミッシー・エリオット、マドンナ、 Jay-Zなど多数のアーティストと共にマルチプラチナのコラボレーションを誇る引っ張りだこプロデューサーであり、世界でナンバーワンのプロデューサーである。ビルボード誌のSong Writer of the Decade(2011年)と多数のグラミー賞受賞者として称賛されるティンバランドは時代とジャンルを超越した世界的なアイコンである。

▽アグネス・モニカ(Agnes Monica, a.k.a., AGNEZ MO)について

インドネシアの歌手アグネス・モニカ(Agnes Monica, a.k.a., AGNEZ MO)は6歳でスターダムに登場し、受賞歴のあるマルチプラチナ歌手で、高く評価される女優として名声を得た。世界中で八つのアルバムを発表し商業的にも成功を収めたAgnesは、10のAnugerah Musik Indonesia Awards、七つのPanasonic Awards、四つのMTV Indonesia Awards、三つのIndonesia Kid's Choice Awards、七つのJpopAsia International Music Awardsを受賞した。

東南アジアのOlayの顔として、また同地域のホンダのスポークスパーソンとし、Agnesのブランドとなったスローガン「Dream, Believe, and Make it Happen(夢を見て信ずれば必ず実現する)」は米国大使館の2011年文化会議のキャンペーンとなった。Agnesは人身売買と戦うMTV EXITの大使であり、DEAおよびIDEC Far East Region任命のアンチドラッグ運動の地域アイコンであり、最近ではインドネシア法務・人権省の2012年知的財産権の大使として任命された。

Agnesは米国のR&B歌手キース・マーティンやラテンの人気スターであるクリスティアン・チャベスとのコラボレーションを通じて国際的なミュージックシーンに登場し、最近ではグラミー賞受賞歌手のマイケル・ボルトンとデュエットを録音、現在はティンバランドやその他有名プロデューサー/コラボレーターと英語のスタジオアルバムを作成している。

詳細については以下まで問い合わせを。

Edelman:

North America: Tyler Spalding, Tel.: +1.202.412.8808, Email:

tyler.spalding@edelman.com

Asia: Arie Rukmantara, Tel.: +62 21 721 59000, Email:

arie.rukmantara@indopacedelman.com

Europe: Virginie Serre, Tel.: +33 15 66 97 500, Email:

Virginie.Serre@edelman.com

South America: Agustina Mikulka, Tel. +54 11 4315-4020, Email:

agustina.mikulka@edelman.com

Brazil: Giovana Lerda, Tel.: + 55 21 2507-7788. Email:

Giovana.Lerda@edelmansignifica.com

Tribal Brands:

North America: Jason Taylor, Tel.: +1.925.895.0090, Email: jt@tribalbrands.com

Asia: Jette Speights, Tel.: +1.415.385.8829, Email: jette@tribalbrands.com

Timbaland:

Monique Idlett-Mosley, Tel.: +1.305.389.1082, Email:

monique.idlett@mosleymusicgroup.net

ソース:ICPD

UN Kicks Off Global Youth Forum in Bali, Indonesia: 2,000 Youth Delegates Empowered to Re-Set Priorities for the UN

PR51540

BALI, Indonesia, Dec. 4, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

- Introduces the mPowering Mobile Platform(TM): Five-Year Initiative Brings

Together Youth, Music and Mobile Technology to Drive 100 Million Actions

- A-list Global Artists Avicii and Agnes Monica to Perform, Timbaland Named

First-Ever Producer-In-Residence For the mPowering Mobile Platform

United Nations - Today 2,000 young people representing over 126 nations joined

forces with global artists, nonprofits, corporate and government leaders, to

debut the mPowering Mobile Platform, a first-ever, entertainment-driven program

empowering youth with information and access to education, job and health

resources, delivered directly through their mobile phones. The announcement was

made at the start of the ICPD Global Youth Forum where thousands of youth will

participate in person, online and through social media to influence the UN

agenda on health and reproductive rights, education, employment and civic

participation. Timbaland, the platform's first-ever Producer-In-Residence,

Avicii, and Agnes Monica (a.k.a., AGNEZ MO), will be on-site to support the

conference and perform on December 6th to close the 3-day event.

Young people, who constitute 43% of the world's population of 7 billion and

growing, (in some countries, such as Brazil, Nigeria and Tanzania, the number

is as high as 60%) face the greatest challenge in a fast changing world. Yet

they can be an innovative source of solutions to these challenges - if engaged

and motivated.

The mPowering Mobile Platform recognizes this potential by harnessing the power

of music to captivate and inspire today's young people to take action alongside

organizations that specifically work to improve global issues.

"Today's young people are not only the leaders of our future, they are our

leaders today," said Kwabena Osei-Danquah, Executive Coordinator for ICPD

Beyond 2014. "Our world nurtures so many talented, creative, educated people.

We have never been so well equipped and interconnected to respond to global

challenges. We are truly part of a global community, where actions taken in one

country or region can have an immediate impact on other parts of the world."

To join the initiative, youth will download a free mobile application through

which they will connect with their peers around the world, share their stories,

stream exclusive songs by participating artists and producers-in-residence,

discover information on the issues most important to them, and explore a

database of non-profit organizations in their regions to seek help or to

volunteer anywhere in the world. Over the next five years, the campaign will

feature hundreds of artists at more than 40 events around the world, and will

also feature a Mobile Recording Studio bus, where musical content will be

created by global artists and integrated into an app in real-time.

"With youth delegates gathering from around the world at the Global Youth

Forum, we'll collect priceless feedback necessary to create the mobile legacy

that is the mPowering Mobile Platform," said Jeff Martin, CEO and co-founder of

Tribal Brands. "It's the voices of these young leaders amplified that will

drive real-world change, one action at a time."

The mPowering Mobile Platform will be officially launched on February 8th, 2013

during Grammy Week in Los Angeles. For more information visit

www.facebook.com/mPoweringAction and @mPoweringAction on Twitter.

About ICPD Beyond 2014

ICPD Beyond 2014 is a mandated review of the Programme of Action that was

agreed by the United Nations member states who attended the International

Conference on Population and Development (ICPD) in 1994. The ICPD was a

watershed event that made clearly evidenced Iinks between population dynamics

and human rights and placed the empowerment of women and young people at the

heart of the global development agenda. The ICPD review process will assess

progress, gaps and new challenges in achieving the goals of the Programme of

Action through process which engage all stakeholders including governments,

civil society and youth. For more information about ICPD Beyond 2014 visit

http://www.icpdbeyond2014.org, for information specifically related to the ICPD

Global Youth Forum visit http://www.icpdyouth.org.

About Avicii

Beginning his career at 18, Avicii has had greater success at 22 than most

could hope for in a lifetime. With chart-toppers such as Seek Bromance, My

Feelings For You, Fade into Darkness, Silhouettes, and LE7ELS, Avicii has since

2008 risen from bedroom music-maker to international superstar. Kicking 2012

off with his unique 'House for Hunger' tour, Avicii and his manager Ash

Pournouri personally donated $1M to the organization 'Feeding America,' by

doing a not-for-profit 27-stop tour in the U.S. Additional information about

Avicii can be found at: http://www.avicii.com.

About Timbaland

For more than 20 years, Timothy "Timbaland" Mosley's innovative sound has

redefined how the world experiences music. As the most sought after producer

with multi-platinum collaborations with hundreds of artists including Justin

Timberlake, Elton John, Keith Urban, Missy Elliott, Madonna, and Jay-Z,

Timbaland is the number one producer in the world. Acclaimed as Billboard

Magazine's Song Writer of the Decade (2011) and multi-Grammy Award winner,

Timbaland is a global icon surpassing time and genre.

About Agnes Monica (a.k.a., AGNEZ MO)

After rising to stardom at the age of 6, Indonesian singer Agnes Monica

(a.k.a., AGNEZ MO) has made a name for herself as an award-winning,

multi-platinum singer and highly acclaimed actress. With eight albums and

commercial success throughout the globe, Agnes awards include: 10 Anugerah

Musik Indonesia Awards, seven Panasonic Awards, four MTV Indonesia Awards,

three Indonesia Kid's Choice Awards, and seven JpopAsia International Music

Awards.

As the face of Olay for Southeast Asia, and the spokesperson for Honda in the

region, Agnes' branded slogan, "Dream, Believe, and Make it Happen" became the

campaign for the US Embassy's 2011 cultural conference. Agnes is an ambassador

of MTV EXIT to combat human trafficking, the regional icon for Anti-Drugs

Movement appointed by DEA and IDEC Far East Region, and was recently appointed

as the ambassador of Intellectual Property Rights 2012 by Ministry of Justice

and Human Rights Indonesia.

Agnes broke into the international music scene through collaborations ranging

from American R&B Singer Keith Martin to Latin heartthrob Christian Chavez,

recently recorded a duet with Grammy Award winner, Michael Bolton, and is in

the process of working on an English studio album with Timbaland and other

renowned producers/collaborators.

FOR MORE INFORMATION PLEASE CONTACT:

Edelman:

North America: Tyler Spalding, Tel.: +1.202.412.8808, Email:

tyler.spalding@edelman.com

Asia: Arie Rukmantara, Tel.: +62 21 721 59000, Email:

arie.rukmantara@indopacedelman.com

Europe: Virginie Serre, Tel.: +33 15 66 97 500, Email:

Virginie.Serre@edelman.com

South America: Agustina Mikulka, Tel. +54 11 4315-4020, Email:

agustina.mikulka@edelman.com

Brazil: Giovana Lerda, Tel.: + 55 21 2507-7788. Email:

Giovana.Lerda@edelmansignifica.com

Tribal Brands:

North America: Jason Taylor, Tel.: +1.925.895.0090, Email: jt@tribalbrands.com

Asia: Jette Speights, Tel.: +1.415.385.8829, Email: jette@tribalbrands.com

Timbaland:

Monique Idlett-Mosley, Tel.: +1.305.389.1082, Email:

monique.idlett@mosleymusicgroup.net

SOURCE: ICPD

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