◎ジョニー・ウォーカーが旅行から着想を得た「スパイス・ロード」を発売

ジョニー・ウォーカー

◎ジョニー・ウォーカーが旅行から着想を得た「スパイス・ロード」を発売

AsiaNet 51489

共同JBN 1435 (2012.11.27)

【ロンドン2012年11月27日PRN=共同JBN】ジョニー・ウォーカー(Johnnie Walker)は27日、John Walker & Sons社の旅行の伝統から着想を得たウイスキー・シリーズの第1弾を発表した。「ジョニー・ウォーカー・スパイス・ロード(Johnnie Walker The Spice Road)」と銘打たれたこのウイスキー・シリーズは免税店だけでの販売に限定され、現代の世界の旅行客に対する敬意を表している。

(Photo:http://photos.prnewswire.com/prnh/20121127/579532-a

(Photo:http://photos.prnewswire.com/prnh/20121127/579532-b

このウイスキーは魅力的な複雑さ、豊かな香り、素晴らしい口当たりの良さを持っており、世界中で見つけた良さを取り入れて、強く、大胆な香りをブレンドするジョン・ウォーカー&サンズ社の伝統を21世紀に引き継いでいる。

ジョニー・ウォーカーはスコットランド中から世界の隅々に向け、常に新たな次元を求めて可能性を追求してきた。

ウォーカー家とそのエージェントは1820年から世界を旅し、新しいビジネスと豊かな経験をもたらす冒険を求めて、欧州からアジアに通じるスパイス・ロード、欧州からペルシャまでのロイヤル・ロード、米州大陸とカリブ海諸島のゴールド・ルートなどの有名な交易路をはるばる渡ってきた。

これらの努力によって、ジョニー・ウォーカーは1920年代までに120カ国に到達し、大陸横断鉄道、豪華客船、初期の大西洋横断航空便の旅客に親しまれるようになった。「ジョニー・ウォーカー・ストライディング・マン(Johnnie Walker Striding Man)」の鮮烈なイメージは世界中で知られることになった。

ジョニー・ウォーカーのエージェントが世界に向けて旅立ったシッピング・ハウスやドックのあるロンドンでは、アレグサンダー・ウォーカーが「トラベラーズ・ルーム(Travellers' Room)」を建てて、エージェントがそこに集まって休み、戦略的な話をし、よもやま話や旅で得たものをさかなに花を咲かせたりした。ジョニー・ウォーカーのマスター・ブレンダーはこれらの華やかな探検の話に感銘を受け、このエキゾチックな話をウイスキー作りに反映し始めた。

今日もこの伝統は続いており、ジョニー・ウォーカーは旅行者だけのウイスキー・シリーズとして「ジョニー・ウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション(Johnnie Walker Explorers' Club Collection)」を発売した。

このコレクション最初の3つのブレンドは、全体として「トレード・ルート・シリーズ(Trade Routes Series)」と銘打たれており、偉大な交易路で発見された豊かさから着想された。

その中で最初のウイスキーは「ジョニー・ウォーカー・ザ・スパイス・ロード(Johnnie Walker The Spice Road)」で、ジョニー・ウォーカーのエージェントがアジアのにぎやかな市場で見つけたであろう活気、アロマ、スパイスなどを呼び起こさせるものになっている。このウイスキーは古いオークたるの中で熟成させ、スパイス市場を思い起こさせる強い仕上がりの素晴らしい口当たりの良さと豊かな香りを持っているが、依然としてジョニー・ウォーカー伝統にのっとっている。

マスター・ブレンダーのジム・ベバリッジ氏は「われわれはウイスキーを選んで、世界でもこの地域が持つ豊かさを思い起こさせる複雑な魅力を持つ大胆なブレンド・ウイスキーを作り上げた。鼻にくる香味をフレッシュなかんきつ類の香りでバランスを保っている。味の点では、口当たりが良く、豊かで、蜂蜜の香りを持っている。それをクローブ、ショウガ、バニラの甘さで暖め、最後はジョニー・ウォーカー伝統のいぶした仕上げになっている」と述べた。

Diageo Global Travel and Middle Eastのマーケティング・ディレクター、スティーブ・ホワイト氏は「ジョニー・ウォーカーのDNAは旅を受け継いでいる。そしてこの資質こそが、大胆な旅行をしようとする現代の旅行者たちと共鳴すると感じる。この旅行の伝統とパイオニア精神こそが現代の旅行者がジョニー・ウォーカーを本当の旅の友にする理由だ」と述べた。

「ジョニー・ウォーカー・ザ・スパイス・ロード」は希望小売価格が43ドル/36.90ユーロ/26ポンドで、12月からヨーロッパ、中東、オーストラリアの免税店で販売予定。2013年1月からは世界の免税店で販売される。

トレード・ルート・シリーズ2作目、3作目はそれぞれ「ジョニー・ウォーカー・ザ・ゴールド・ルート(Johnnie Walker The Gold Route)」、「ジョニー・ウォーカー・ザ・ロイヤル・ルート(Johnnie Walker The Royal Route)」。

Enjoy Johnnie Walker Responsibly(ジョニー・ウォーカーは個人の責任でお楽しみを)。

詳しい情報はウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com)を参照。

The Johnnie Walker、Explorers' Club Collection、The Spice Road、The Gold Route、The Royal Routeなどの用語、Striding Figureの意匠、関連用語、ロゴはJohn Walker & Sons 2012の商標である。

(編集者注)

ジョニー・ウォーカーのFacebook:facebook.com/JohnnieWalker

ジョニー・ウォーカーのIstagram:@johnniewalker

Twitter Hashtag:#JWSpiceRoad

ソース:Johnnie Walker

Johnnie Walker Launches The Spice Road, Inspired by Travel and Made Exclusively for Travellers

PR51489

LONDON, Nov. 27, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

     Johnnie Walker today unveiled the first of a portfolio of whiskies that

take their inspiration from the travelling heritage of John Walker & Sons.

Available only in duty free stores, Johnnie Walker The Spice Road pays a unique

homage to the global travellers of today.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121127/579532-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121127/579532-b )

    The whisky of intriguing complexity, rich flavour and exceptional

smoothness takes the John Walker & Sons tradition of blending for big, bold

flavour inspired by influences from all over the world, into the 21st Century.

    From the four corners of Scotland to the four corners of the world, Johnnie

Walker has always pushed boundaries to discover new horizons.  

    From 1820, the Walker family and their agents travelled the world,

navigating their way down the famous trade routes: the Spice Road of Europe and

Asia; the Royal Route from Europe to Persia; and the Gold Route of the Americas

and the Caribbean, in pursuit of adventures bringing both new business and rich

experiences.

    Their efforts ensured that, by the 1920s, Johnnie Walker had arrived in 120

countries and was being enjoyed on the great railways, luxury ocean liners and

early transatlantic flights. Meanwhile, the striking image of the Johnnie

Walker Striding Man was becoming an icon all over the world.

    Back in London, close to the shipping houses and docks from which the

Johnnie Walker agents travelled the world, Alexander Walker established the

Travellers' Room where his agents would convene to rest, talk strategy and

exchange stories and samples from their travels. These colourful tales of

exploration influenced the Johnnie Walker Master Blenders, who began to create

different styles of whisky to reflect these exotic stories.

    Today, this tradition continues as Johnnie Walker launches a range of

whiskies made exclusively for travellers - the Johnnie Walker Explorers' Club

Collection.

    The first three blends in the collection, collectively known as the Trade

Routes Series, are inspired by the richness that could be found along the great

trade routes.

    The first release, Johnnie Walker The Spice Road is an evocative expression

of the vibrancy, aromas and spices that the Johnnie Walker agents would have

discovered in the thriving markets around Asia.  It is a whisky of exceptional

smoothness and rich flavour, matured in old oak casks for an intense finish

inspired by spice markets, but still true to the Johnnie Walker signature style.

    "We specially selected whiskies to create a bold blend of intriguing

complexity inspired by the richness of this part of the world: there is a spicy

zestiness on the nose, balanced by fresh citrus. The smooth, rich and honeyed

flavours on the palate, warmed by cloves, ginger and vanilla sweetness, give

way to a smouldering finish of the Johnnie Walker signature smoke," commented

Master Blender Jim Beveridge.

    Steve White, Marketing Director of Diageo Global Travel and Middle East,

said: "Travel is in the DNA of Johnnie Walker and it is these credentials that

we feel will resonate with today's travellers who are undertaking bold journeys

of their own.

    "This travel heritage and pioneering spirit of adventure makes Johnnie

Walker the perfect companion for today's travellers."

    With a recommended retail price of $43 /36.90 euro / GBP163;26, Johnnie Walker The

Spice Road will be available in duty free stores in Europe, the Middle East and

Australia in December. It will be available in duty free stores globally from

January 2013.

    The second and third releases in the Trade Routes Series - Johnnie Walker

The Gold Route and Johnnie Walker The Royal Route will be available in duty

free stores in 2013.

    Enjoy Johnnie Walker Responsibly

    http://www.DRINKiQ.com

    The Johnnie Walker, Explorers' Club Collection, The Spice Road, The Gold

Route and The Royal Route words, the Striding Figure device and associated

words and logos are trademarks (C)John Walker & Sons 2012.

    Notes to Editors

    Johnnie Walker Facebook: facebook.com/JohnnieWalker

    Johnnie Walker Instagram: @johnniewalker

    Twitter Hashtag: #JWSpiceRoad

    SOURCE: Johnnie Walker

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