◎Kenshoo、販売担当バイス・プレジデントに治田耕太郎氏を任命

Kenshoo

◎Kenshoo、販売担当バイス・プレジデントに治田耕太郎氏を任命

AsiaNet 50212

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

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Kenshoo、販売担当バイス・プレジデントに治田耕太郎氏を任命

東京 (2012年8月 1日) - デジタル・マーケティング・ソフトウェアの世界的大手企業 Kenshoo (www.kenshoo.com) は本日、治田耕太郎氏をKenshooのアジア太平洋地域(APAC)販売担当バイス・プレジデントに任命することを発表しました。

http://photos.prnewswire.com/prnh/20120801/552284

治田氏は、Kenshooが急速な展開を続けるアジア太平洋(APAC)地域での営業全体を指揮し、戦略的成長機会の特定、営業におけるリーダーシップ、サーチマーケティングとソーシャルメディアにおける商業的成功の達成を主に担当します。

Kenshooバイス・プレジデントに迎えられる治田氏はマーケティングで豊富な経験を持ち、これまで日本国内第三位の有料検索プラットフォームX-Listingにて事業開発および製品管理のディレクターを務め、同社の事業戦略の策定、さらに、アトリビューション・マネジメント等の広告技術をはじめとする、マーケティング最適化のための検索データの活用により新たな収益源を確立しました。X-Listing社の前は、Yahoo!/Overture Japanのプロダクトマネージャーとして検索マーケティングプラットフォームを管理するとともに、「Panama」やYahoo! Search Marketingのためのクリック課金型プラットフォームの新規立ち上げを担当しました。さらに治田氏はYahoo!/OvertureのAPIの日本市場への提供を指揮し、広告代理店やツール開発業者とともに自動入札ツールや最適化ツールの提供を支援すると同時に、APIを使用した検索連動型広告のソリューションを広告主や広告代理店に直接提案していました。これらの経験を通して治田氏は日本国内において有数の経験豊富な検索エンジンマーケター及びインターネット広告技術のエキスパートとして認知されています。さらにその前は、日本国内大手のデジタルマーケティング代理店アイレップで勤務していました。

「Kenshooで働くことは私にとって新たなチャンスです。高度なデジタル・マーケティング・ソフトウェアの領域における需要がますます高まる中、この地域において戦略的成長を実現できるチームの構築と発展に尽力したいと思います。Kenshooは世界有数の広告主や代理店に一流のソリューションを提供することでその能力を既に証明しています。私の職務は、この地域において引き続き強いプレゼンスを維持・達成し、広告主や代理店に対してデジタル広告による目覚ましい成果を上げることです」と治田氏は述べています。

「優れたリーダーシップ、SEMやソーシャルにおける確かな経験を持つ治田氏はKenshooのAPAC部門にとって最適の人材です。Kenshooのプラットフォームは既に日本およびAPAC地域で広く受け入れられており、治田氏の専門知識と人脈によって、我々は今後も確かなチャンスを捉えていくことが出来るでしょう。治田氏をチームの一員として歓迎するとともに、チームの主力として活躍してくれると確信しています。」とAPACマネジングディレクター、フィリップ・G・チゥ氏は述べています。

APAC地域ではすでに、アイレップ、Hitwise、Zuji、CTRIP、Opt、サイバーエージェント、セプテーニなどの多くのトップ企業がKenshooのデジタル・マーケティング・ソフトウェアを導入しています。190ヶ国を超える国々において、Kenshoo Universal Platform(Kenshooユニバーサル・プラットフォーム)はキャンペーン運用にあたっての投入時間の50%削減とともに、最大885%もの利益向上を実現しています。

Kenshooについて

Kenshooは、サーチマーケティング、ソーシャルメディアおよびオンライン広告に関する技術的ソリューションの運営に当たるデジタル・マーケティング・ソフトウェア企業です。企業、代理店、マーケティング・プロバイダーがKenshoo Enterprise(Kenshooエンタープライズ)、Kenshoo Local (Kenshooローカル)、Kenshoo Social(Kenshooソーシャル)を導入しており、その対顧客販売高は年間250億ドル超となっています。Kenshoo Universal Platform(Kenshooユニバーサル・プラットフォーム)はオートメーション、インテリジェンス、インテグレーション(統合)、スケール(規模拡大)を提供し、マーケティングへの投資効果を向上させています。Kenshooの キャンペーンは190ヶ国超で運用されており、その顧客には、Accor、Annalect、Barnes & Noble、 CareerBuilder、Expedia、Facebook、KAYAK、Havas Digital、 Hitwise、 アイレップ、 John Lewis、LendingTree、 Resolution Media、Sears、 Starcom MediaVest Group、 Tesco、 Travelocity、 Walgreens、 Zappos などがあります。Kenshooは世界16ヶ所にオフィスを有し、Sequoia Capital および Arts Allianceの支援を得ています。詳細はwww.Kenshoo.comをご覧ください。

KenshooはKenshoo Ltdの商標です。その他企業名は各所有者の商標です。

Kenshoo Appoints Kotaro Haruta as Vice President of Sales

PR50212

TOKYO, Aug 1, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

     Kenshoo [http://www.kenshoo.com ], a global leader in digital marketing

software, today announced the appointment of Kotaro Haruta as Vice President of

Sales of Kenshoo's Asia Pacific (APAC).

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120801/552284 )

     In his new role, Mr. Haruta will lead all aspects of sales at Kenshoo as

the company continues its rapid global expansion within the Asia Pacific (APAC)

region. Key areas of responsibility for Mr. Haruta will include identifying

strategic growth opportunities, sales leadership and ensuring commercial

successes in the area of Search and Social.

    Mr. Haruta brings a wealth of online marketing experience to Kenshoo.

Previously he worked at X-Listing, the third largest paid search platform in

Japan, where he was director of business development and product management.

Mr. Haruta was in charge of creating company business strategies and he has

established new revenue streams via utilizing search data for marketing

optimization, including attribution management and other ad technologies. Prior

to X-Listing, Mr. Haruta managed the search marketing platform for

Yahoo!/Overture Japan, as a product manager, where he also headed up the launch

of 'Panama', Yahoo! Search Marketing's new pay per click platform and he also

introduced Overture's API program to the Japanese market. Mr. Haruta worked

with agencies and tool providers to launch their own bidding/optimization

tools. At the same time, he also implemented customized API solutions to

agencies and advertisers directly. Throughout those business experiences,

Mr.Haruta has been recognized as one of the most experienced search marketer

and expert for new advertising technologies in Japan. Prior to that Mr. Haruta

worked at iREP, one of the largest agencies in Japan.

    "Working with Kenshoo is an exciting move for me," said Mr. Haruta. "There

is an increasing demand in the region for advanced digital marketing software

and I'm eager to be able to help build and develop a team to achieve strategic

growth in the area Kenshoo has already proven its ability to deliver top-tier

solutions to some of the largest brands and agencies in the world. My job will

be to ensure the company continues to deliver and achieve a strong presence in

this territory and to deliver outstanding results of digital advertising to

advertisers and agencies."

    "Mr. Haruta's leadership skills and solid experience in SEM and Social make

him the perfect fit for Kenshoo in APAC," commented Philip G Chiu, APAC

Managing Director. "The Kenshoo platform is already being embraced in Japan and

throughout the APAC region, and Mr. Haruta's expertise and relationships will

help us to continue to identify and seize the right opportunities. I'm glad to

have him on board and am sure he'll be a key asset to the team."

    Many top brands in the APAC region already use Kenshoo's digital marketing

software, including iREP, Hitwise, Zuji, CTRIP, Opt, CyberAgent and Septeni.

With active campaigns in more than 190 countries, the Kenshoo Universal

Platform has been proven to deliver 50 percent time-savings in campaign

management and improvements as high as 885 percent in profit.

    About Kenshoo

    Kenshoo is a digital marketing software [http://kenshoo.com ] company that

engineers technology solutions for search marketing, social media and online

advertising. Brands, agencies and marketing providers use Kenshoo Enterprise,

Kenshoo Local and Kenshoo Social to direct more than $25 billion in annual

client sales revenue. The Kenshoo Universal Platform delivers automation,

intelligence, integration and scale to make better marketing investments. With

campaigns running in more than 190 countries, Kenshoo clients include

CareerBuilder, Expedia, Facebook, KAYAK, Havas Digital, Hitwise, iREP, John

Lewis, LendingTree, Resolution Media, Sears, StarcomMediaVest Group, Tesco,

Travelocity, Walgreens, and Zappos. Kenshoo has 16 international locations and

is backed by Sequoia Capital and Arts Alliance. Please visit

http://www.Kenshoo.com for more information.

    Kenshoo is a trademark of Kenshoo Ltd. Other company and brand names may be

trademarks of their respective owners.

    SOURCE: Kenshoo

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