◎バカルディ以外のバカルディ・カクテルはない  75年前の4月に判決

バカルディ

◎バカルディ以外のバカルディ・カクテルはない  75年前の4月に判決

AsiaNet 49127

☆共JBN 外0571(産業、ラム酒)(12・4・26)

【産業担当デスク殿】49127

◎バカルディ以外のバカルディ・カクテルはない  75年前の4月に判決

【ハミルトン(バミューダ)25日PRN=共同JBN】米国の裁判所は「言い訳であり、詐欺にあたる-もしバカルディ・ラム酒が入っていなかったら、バーテンが作ったいかなるカクテルもバカルディ・カクテルとは呼べない」との判断を示した-。

米国で世界大恐慌の経済激変のさなかの1937年のことである。そのころには禁酒法は廃止され、バカルディは大変人気の高いラム酒になっていた。その苦しい経済環境の中で、ニューヨーク市内のいくつかの悪徳バーやレストランは、バカルディ・カクテルを注文されると、バカルディの代わりに品質の劣るラム酒を使って客をごまかそうとした。

この報道発表に関わるマルチメディア資料は以下のサイトを参照。

http://www.multivu.com/mnr/53406-bacardi-150-anniversary-celebrates-75th-anniv-cocktail-case-consumer-right

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120425/MM91156

家族経営のバカルディは、注文したものを手に入れる消費者の権利とカクテルの質を守るため、ニューヨーク市内のバーとレストランの一部を相手取って訴訟を起こした。

バカルディ・アーカイブに保管されている判決文の原文によると、この裁判は75年前の1937年4月にニューヨーク市地方裁判所で判決が下された。バカルディ側弁護士は、判事自身のバーテンを証人として呼び、判事の好きなバカルディ・カクテルにどのラム酒を使うかを尋ねた。このバーテンは、「バカルディ・ラム酒」とだけ答えた。そのほかの何人かは、バカルディ・カクテルを作るのに最も手近にあるラム酒を使うと証言した。この結果、ジョン・L・ウォルシュ判事は「合理的疑いの余地もなく、バカルディ・カクテルとして記載された飲み物の中にバカルディ・ラムが入っていなければ、客は言い訳や詐欺の対象となっている」と判決した。

この裁判は大きなニュースになり、判決内容はニューヨークの各紙に掲載された。この判決は消費者にとって意義深いものだった。客が自分の注文した高い品質で味わい深いバカルディ・カクテルを確実に手に入れられるようにするものだったからだ。そのため、バカルディはこの判決を一連の印刷物での広告で取り上げ、1930代後半から1950年代にかけ「なにものもバカルディの居場所は奪えない」とのテーマでキャンペーンを続けた。このいくつかでは、実際の判決から正式の裁判記録や判断を引用している。シリーズの一つでは「それはあなたの権利」とのテーマの広告を打っている。ここでは2つのシーンを並べ、片側にはシャワー中に歌を歌っていたり、アンパイアにくってかかったり、理髪師の言うことを聞いていない男の漫画を載せ、それぞれの横の面にはバカルディ・カクテルを楽しんでいる男の漫画を載せている。この男には「本物のバカルディ・カクテルを手に入れるのは自分の権利!バカルディで作らなきゃバカルディ・カクテルでない。ニューヨーク州最高裁判所はそう判決した」とのせりふが載っている。

バカルディ社のファクンド・L・バカルディ会長は「150年前から現在まで、わたしの高祖父であるドン・ファクンド・バカルディ・マッソが作り出し、現在でも全く同じ基準で作られている特別な味わいと品質を確かなものにするため、消費者はバーやレストランでバカルディを名指しして注文している」と語っている。

バカルディは世界のバーで最も頻繁に注文されるものの一つである。その理由は目利きの客がバカルディを名指しで注文するためで、これは客が最初の洗練されたクラシック・ラム酒カクテルである優れた品質のスピリッツを確実に手に入れようとするからである。

バカルディは世界一好まれ500近い受賞歴を持ち、150年前に初めて製造されて以来スピリッツ業界に革命を起こしてきた。バカルディ・ラム酒の軽い味わいとユニークなバランスは、カクテルの作り手に軽くて混じり気がなく、シャキッとし、さわやかなカクテルレシピを発想させることになった。これらには正統派のバカルディ・モヒート、オリジナル・バカルディ・ダイキリ、オリジナル・バカルディ・クーバ・リーブレなど世界で一番人気のあるカクテルが含まれている。

バカルディ・ラムのグローバル・ブランド・アンバサダーであるデービッド・コルドバ氏は「クラシック・カクテルには不思議な品質がある。完ぺきな材料の完ぺきなミックスだ。現在、カクテル界にいる誰もがこのケミストリーを達成したいと夢見ており、そのことがクラシック・カクテルを作ろうとするカクテル・パイオニアが使用するバカルディのようなオリジナルな材料にバーテンが敬意を払う理由である」と指摘している。

バカルディ社のエド・シャーリー社長兼最高経営責任者(CEO)は「バカルディ家の名前が事業の名前であり世界で最も知られるブランドになっているため、これを守るというのは名誉や誇りの問題だけでなく、重要なのは当社の消費者に対する大きな責任の問題である。なぜなら、彼らはいつも一番先にバカルディに来るからである。彼らはバカルディを信頼し、必ず名指しでバカルディ・ラム酒を注文する。現在、バカルディ・モヒートやバカルディ・クーバ・リーブレを注文する際には、消費者が当初から知っていたバカルディだけがバカルディ・カクテルを作れるということを裁判でも認められたことが分かる」と述べている。

バカルディとパイオニアとしての歴史を知るためにはウェブサイトhttp://www.BacardiLimited.com/150の150周年記念セクションを参照。バカルディの150周年記念行事に関する情報、マルチメディア資料の受信を希望するメディアは以下で登録できる。http://www.BacardiMediaCentre.com

▽バカルディ(Bacardi Limited)について

バカルディは世界最大手の非上場スピリッツ・メーカーであり、国際的に知られたスピリッツとワインを製造、販売している。バカルディのブランド・ポートフォリオは、200以上のブランドとラベルで構成されており、その中には世界で最も好まれ多数の受賞歴を持つバカルディ(BACARDI、登録商標)ラム、最高級ウオツカの世界リーダーであるグレイグース(GREY GOOSE、登録商標)、米国で最も売れ筋のブレンド・スコッチウィスキーであるデュワーズ(DEWAR’S、登録商標)、世界でトップ評価を受け急速に伸びている最高級ジンのボンベイ・サファイア(BOMBAY SAPPHIRE、登録商標)、ベルモットの世界リーダーであるベルモットとスパークリングワインのマルティーニ(MARTINI、登録商標)、メキシコ最高級の100%ブルーアガヴェのテキーラで、米国で最も売れているテキーラのカサドレス(CAZADORES、登録商標)、世界で急速に伸びているウオツカであるエリストフ(ERISTOFF、登録商標)ウオツカ、その他有力で伸び盛りのブランドが含まれている。

バカルディは1862年2月4日にキューバのサンティアゴデクーバで設立され、過去7世代にわたり家族が所有している。バカルディは6000人近くを雇用し、4大陸の16市場にある27施設でブランドを製造し、世界150カ国以上で販売している。バカルディはバカルディ・インターナショナル(Bacardi International Limited)を含むバカルディ企業グループ。http://www.BacardiLimited.comを参照。

(了)

▽問い合わせ先

Amy Federman

+1-441-294-1110

afederman@bacardi.com

Patricia M. Neal

+1-441-294-1110

BACARDI Toasts 75th Anniversary Of NY Supreme Court Ruling

PR49127

HAMILTON, Bermuda, April 25, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

             "Subterfuge and a fraud - If it lacks BACARDI rum,

  no bartender's concoction can be called a BACARDI cocktail" says Court

Flashback to 1937 during the economic upheaval of the Great Depression in the

United States. Prohibition had recently ended and BACARDI became very popular.

During this struggling economic environment, some unscrupulous bars and

restaurants in New York City tried to take advantage of consumers by

substituting BACARDI for lesser quality rums when they asked for BACARDI

cocktails.

To view the multimedia assets associated with this release, please click:

http://www.multivu.com/mnr/53406-bacardi-150-anniversary-celebrates-75th-anniv-cocktail-case-consumer-right

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120425/MM91156 )

Standing up for the consumer's right to get what was ordered and to protect the

quality of cocktails, family-owned Bacardi took legal action against some New

York bars and restaurants.

Straight from the original court transcripts safeguarded in The Bacardi

Archives, the case was decided by the New York Supreme Court in April of

1937-75 years ago. Bacardi attorneys called the judge's own bartender to

testify and asked him what rum he used in the judge's favorite BACARDI

cocktail. He answered only "BACARDI rum." Some other bartenders testified they

used the handiest bottle of any rum available to make BACARDI cocktails. With

that, Justice John L. Walsh, ruled: "Beyond a reasonable doubt subterfuge and a

fraud is subjected on the purchaser when BACARDI rum is left out of a drink

listed as a BACARDI cocktail."

The case created major news and the court milestones were reported by the New

York newspapers. The decision was so significant to consumers-to make sure they

receive the high quality and great tasting BACARDI cocktail they order-that

Bacardi featured the ruling in a popular series of print advertising and

marketing campaigns from the late 1930s through the 1950s under the theme that

"Nothing Takes the Place of BACARDI." Some showed actual quotes from the

certified court records and the scales of justice. One series came under the

heading "It's Your Right" and juxtaposed two scenarios: on one side, a

caricature of a man either singing in the shower, or bawling out the umpire, or

not listening to his barber - each his right - and on the other side the man

enjoying his BACARDI cocktail with the words: "It's your right to get a BACARDI

cocktail as it should be made! It must be made with BACARDI or it isn't a

BACARDI cocktail. The Supreme Court of New York has ruled so!"

"From 150 years ago to today, consumers call for BACARDI by name when ordering

at a bar or restaurant to ensure they get the exceptional taste and quality

created by my great-great grandfather Don Facundo Bacardi Masso and still made

by the same exacting standards he established," said Facundo L. Bacardi,

Chairman of Bacardi Limited.

BACARDI is one of the most frequently heard bar calls in the world as

discerning consumers continue to request for BACARDI by name to ensure they

receive the premium quality spirit that first inspired the classic rum

cocktails.

The world's favorite and most awarded rum with nearly 500 awards; BACARDI

revolutionized the spirits industry when it was first created 150 years ago.

The light taste and unique balance of BACARDI rum inspired cocktail pioneers to

create a new style of light, clean, crisp and refreshing cocktail recipes

including the Authentic BACARDI Mojito, Original BACARDI Daiquiri and the

Original BACARDI Cuba Libre-the world's most popular cocktail.

"There's a magical quality to a classic cocktail-it's the perfect mix of the

perfect ingredients," added David Cordoba, Global Brand Ambassador for BACARDI

Rum. "Today, everyone in the cocktail world dreams of achieving this alchemy

which is why there's so much respect from bartenders for the original

ingredients-like BACARDI-used by cocktail pioneers to create a classic."

"When the Bacardi family name is also the name of the business and one of the

most recognized brand names in the world, protecting it is not only a matter of

honor and pride, but most importantly a great responsibility to our consumers

because they always come first," said Ed Shirley, Bacardi Limited President and

CEO. "They know to rely on BACARDI and make sure to ask for BACARDI rum by

name. Today, when you order a BACARDI Mojito or BACARDI Cuba Libre, know that

the law has ruled what consumers have known all along-only BACARDI makes a

BACARDI cocktail."

To learn more about Bacardi and its pioneering heritage, visit the 150th

anniversary section at http://www.BacardiLimited.com/150. Media can register to

receive information on Bacardi 150th anniversary activities, as well as access

multimedia assets at http://www.BacardiMediaCentre.com.

About Bacardi Limited

Bacardi Limited, the largest privately-held spirits company in the world,

produces and markets internationally-recognized spirits and wines. Its brand

portfolio comprises more than 200 brands and labels, including BACARDI(R) rum,

the world's best-selling and most-awarded rum; GREY GOOSE(R) vodka, the world's

leading super-premium vodka; DEWAR'S(R) Blended Scotch whisky, the top-selling

blended Scotch whisky in the U.S.; BOMBAY SAPPHIRE(R) gin, the top-valued and

fastest-growing premium gin in the world; MARTINI(R) vermouth and sparkling

wines, the world's leading vermouth; CAZADORES(R) 100% blue agave tequila, the

number-one premium tequila in Mexico and a top-selling premium tequila in the

United States; ERISTOFF(R) vodka, one of the fastest-growing vodka brands in

the world; and other leading and emerging brands.

Founded in Santiago de Cuba on February 4, 1862, and family-owned for the past

seven generations, Bacardi now employs nearly 6,000 people, manufactures its

brands at 27 facilities in 16 markets on four continents, and sells in more

than 150 countries. Bacardi Limited refers to the Bacardi group of companies,

including Bacardi International Limited. http://www.BacardiLimited.com

    SOURCE:  Bacardi Limited

    CONTACT: Amy Federman,

             +1-441-294-1110,

             afederman@bacardi.com;

             or Patricia M. Neal,

             +1-441-294-1110

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